ex-staatsauto tekoop

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2012 18:21 #1375186 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oude tijden herleven...
Luxe wagen = Naar de kerk en op visite met de koets en "Hackney's" er voor.Gewone wagen = Naar het land met de platte wagen en "Belsen" er voor.Zucht... wat was het leven toen eenvoudig (Not).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2012 19:05 #1375193 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic HTS

Jeroen schreef :

Michael Oud schreef : Over wagen gesproken: Waag het niet offtopic te gaan in dit topic! Zo ontopic als nu zie je het zelden!

nou vooruit, over luxe kentekenplaten mag je het nog net wel hebben.
Ik dacht ook vroeger dat vrachtwagenchauffeurs niet in een gewone auto mochten rijden. Want die gingen met de luxewagen naar huis zeiden ze. Auto met chauffeur dus.
conclusie: Die mogen niet in een auto rijden, alleen in een vrachtwagen.
(of was het nou OP een vrachtwagen?)

Ah, ik ben 2,5 jaar geleden afgestudeerd in Arnhem, gewoon normale luxewagentechniek ;) (en daarvoor een uitstapje naar de TU/e nadat ik HTS WTB heb afgerond)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2012 21:42 #1375206 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tuuk

Michael Oud schreef : Wij rijden op een vrachtwagen Jeroen!
Overigens zeg ík niets geks, als ik zeg dat ik met de luxewagen naar huis ga.

JIJ mag dat zeggen....
Maar als mensen dan in een kingkong calimero of een opel kadett aankomen, dan begrijp ik dat ze een ander gevoel wat "luxe" is hebben.
Je zit droog, zoiets.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2012 00:10 #1375220 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Limousine
Limousine dat is een Luxe Auto.
( refereert de term aan een luxe auto, die verlengd is of waarvan de passagiers gereden worden door een chauffeur. )

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2012 00:55 #1375224 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Het blijft behelpen
Hallo Jeroen

Jeroen schreef : Het is denk ik hetzelfde als het verschil tussen taart en gebak

Je kunt wel merken, dat jij voor oorsprong niet uit het Bourgondische Brabant komt.  Een Bourgondiër weet, dat er verschil zit tussen taart en gebak.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2012 12:54 #1375239 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blauwe platen???
De jongens op deze website bieden zich aan als auto met chauffeur en vallen daarmee onder de taxiwet,zodoende dienen er ook blauwe platen op de auto gevoerd te worden.........
Maar als ex-directiechauffeur kwam ik in het haagse regelmatig collega's tegen die voor de overheid reden en een aantal zaken hadden die auto's toch zeker gemeen met elkaar ook de Volvo's die er reden;
Allemaal hadden zij airco en automaat(ook 15 jaar geleden)en bijna zonder uitzondering werden er beste hoeveelheden kilometers met de wagens gereden,uitzondering waren de wagens van de ambassades en de gemeentes(burgemeesters),daar vond je wel eens lage km-standen terug.De meeste directiewagens van de overheid reden toch wel 40-50dkm per jaar en gingen meestal 4 tot 5 jaar mee.
Deze 940 ontbeert beide vormen van luxe en dat roept toch vraagtekens bij mij op?????

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2012 15:08 #1375246 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zout
ach je mag het met een korreltje zout nemen, denk ik .
Die jongens doen hun best om een boterham te verdienen.
Waarschijnlijk komen ze uit de taxibranche. Het is niet heel gelikt, maar daarom des te leuker voor ons.
Knulligheid heeft ook zo z'n charme. Het is in ieder geval geen heel grote oplichting wat ze doen.
Het is meer man bijt hond.
Waarom ze met gele platen mogen rijden is voor mij ook een raadsel trouwens.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2012 01:26 #1375363 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Hier ook
Luxe wagen.....je gaat met de vrachtwagen of met de luxe wagen, niks geks aan vindt ik.
Ik hou wel van die ouwerwetse woorden/gezegdes/uitdrukkingen.
Bij mij zit de kachel in de radio; = een beeldscherm in de midden console, voor de clima, navi, telefoon, dode hoek, enz enz
Spreken van je "las-karretje", terwijl je met een high-tech pulse inverter aan komt...............
Een ISO-gecertificeerd bedrijf; wij zij tegenwoordig een geïsoleerd bedrijf.............vandaar...dus

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2012 16:28 #1375400 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je kunt je ergens druk om maken :)
denk dat luxewagen ook iets is van onder/tussen de rivieren.verder: nie zo laag over de kadett he ! kunt er van alles over roepen maar ze zijn minder storingsgevoelig dan onze bakstenen en ze rijden prima. niet nu we een luxewagen voor de deur hebben staan, gaan afgeven op iets wat "minder luxe" is.
verder is het luxewagengedoe ook iets van boeren (zoals iemand al aangeeft met luxepaarden en werkpaarden) en andere werklui en zo ook grootgrondbezitters (denk aan een laro voor in de wei en een RR voor op de weg)
maar goed. ik noem "munne waogen" graag een luxewagen, ik maak geen onderscheid tussen taart en gebak (ik eet het gewoon allebei lekker op) en meer van dat soort fratsen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2012 09:30 #1375447 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Storingsgevoelig
Een paard met wagen is ook minder storingsgevoelig, maar niet meer van deze tijd.

Moderators: Jerry Stam