Zweedse 960 naar NL halen....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zo ja, dan moeten ze hem in Nederland accepteren mits deugelijk ingebouwd/uitgevoerd.
Zo heb ik ook mijn Amazon Cabrio op NL kenteken gekregen.
Zie ook <a href=" www.oudevolvo.nl/volvo/handige-informati...n-amazon-cabrio.html ">Verkrijgen Nederlands kenteken Amazon cabrio en wellicht ook handig www.oudevolvo.nl/volvo/handige-informati...eren-uit-zweden.html ">Auto invoeren uit Zweden
Weet je het Zweedse kenteken?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- laurens linssen
- Nieuw lid
-
Voor zover ik weet is de enige manier die legaal is in Nederland om de auto rijdend het land in te krijgen op het kenteken van de Zweedse eigenaar. Het Zweedse exportkenteken mag ook niet. Zoek maar eens op Kurzzeitkennzeichen.
Maar op zich was dat de vraag niet, het ging hier meer om de keuring.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Groeten,Gerben
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
EU! Toch altijd een RDW keuring? Staan die 5 cilinders ook echt op het Zweedse kenteken?gerryberrie schreef : Het is een EU land, als daar iets wordt goedgekeurd, is NL verplicht het over te nemen.
Groeten,Gerben
Volgens mij mag een gele Duitse niet en een rode wel.
Zie ook <a href=" www.bpmberekenen.com/kurzzeitkennzeichen-5-daags-kenteken.html "> www.bpmberekenen.com/kurzzeitkennzeichen-5-daags-kenteken.html
Er is volgens mij nogal wat onduidelijkheid over.
Officieel zijn de gele bedoeld voor in Duitsland, zie
www.tuv.com/de/kurzzeitkennzeichen.html
Maar door EU wetgeving mag het dan weer in de hele EU.
Echter je mag in Nederland als Nederlander niet met een buitlands
kenteken rijden i.v.m. BPM en wegenbelasting ontduiking.
Rood, geel, zal allemaal dus niet heel veel uitmaken in de praktijk.
Het is net de vraag of je in Nederland wordt aangehouden en hoe streng
ze zijn. Ik heb wel eens gelezen over bekeuringen van 400 euro en niet verder
mogen rijden.
Maar volgens mij mag een Zeeds kenteken van de oude eigenaar net zo niet als een Zweeds export kenteken en net zo niet als de tijdelijke Duitse.
Maar, ik zal m'n pagina ook even bijwerken met bovengenoemde informatie. Als er voor die pagina nog tips of meer recente ervaringen zijn, dan hoor ik dat graag.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kan bij de douane een formulier invullen waarmee je 14 dagen vrijstelling krijgt voor de BPM en houdersschapsbelastig <a href=" www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...f_motor_in_nederland " target="_blank">Zie deze link.oudevolvo schreef : Echter je mag in Nederland als Nederlander niet met een buitlands kenteken rijden i.v.m. BPM en wegenbelasting ontduiking.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zie ook alinea:
Het gaat om een personenauto, motor of bestelauto (motorrijtuig) die een buitenlands kenteken heeft en in het buitenland is gehuurd, geleaset of geleend.
Dus niet of gekocht....
Wat betreft de 960, zou ik om een scan van de papieren vragen.
Als je online bij de Zweedse RDW kijkt staat slagvolume niet ingevuld en als vermogen 166 kW. Lijkt me dus nog niet de nieuwe situatie.
- V700 register
- Nieuw lid
-