Mogelijk toch MRB vrij 9-11-2012
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2012 02:50 #1372822
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kaart
Zo'n 60 dagen kaart lijkt me een prima oplossing. Maak je dagelijks gebruik van je voertuig, dan dien je naar mijn mening ook gewoon belasting daarover te betalen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2012 04:01 #1372823
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en dan
61 dagen rijden, omdat je op dag 60 in groningen panne hebt gehad en je pas de volgende dag weer verder kan terug naar maastricht om maar even een voorbeeld te geven. voer gewoon rekeningrijden in voor oldtimers met daarin de billijkheid qua termijn ingebouwd. administratiekosten ? het ging toch om het milieu ? dat mag best een centje kosten toch ? of is het dan toch echt alleen om de schatkist te vullen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2012 07:40 #1372825
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Met 30 of 60 dagen kaart... wat gebeurt er met de rest van de dagen ?Of moet de auto op privé grond staan ?Als dat zo is, zitten een hoop mensen alsnog met hun handen in het haar....
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
10-11-2012 09:50 #1372804
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Denk dat een 60 dagenkaart redelijk is.
En voor degeen die meer dan 60 dagen willen rijden? Gewoon voor de extra dagen het standaard MRB tarief voor die wagen op diesel, LPG of gewoon benzine.
Gewoon regelen met een rdw applicatie. Krijg je een mail met goedkeuringsnummer als de wagen voor die dag of periode is aangemeld. Verdere verplichtingen als APK en verzekering blijven natuurlijk overeind. En wagen moet van de Nederlandse openbare weg af zijn buiten de 60 dagen vrijstelling. Kan je er ook nog mee op vakantie. Het hele jaar door rijden met je klassieker wordt dan bijna net zo duur als een jonge wagen rijden van gelijk gewicht en brandstof.
Dan is alles opgelost toch?
Verdwijnen al die stinkdiesels uit de centra van de steden omdat die dagelijks gebruikt worden en worden klassiekers weer echt liefhebberswagens.
En als wagens 35 of 40 jaar oud zijn kan gewoon ook die 60 dagenkaart worden vrijgesteld.
Dan maar hopen dat het definitief geregeld is. Kan ik mijn projectje ook weer opstarten: www.volvo700vereniging.nl/node/32273
Vind eigenlijk ook dat deze regeling voor andere wagens zou moeten kunnen gelden. Voor cabrio's bijvoorbeeld. Zou wel lekker zijn.
Maar het is een plan ingaande 1-1-2014. Dus er is voor de heren politici nog tijd genoeg om iets moois uit te denken. Maar de generieke vrijstelling tot 1987, en vrijstelling voor het benzine deel voor 1987 en jonger, lijkt voorbij te zijn.
Gewoon regelen met een rdw applicatie. Krijg je een mail met goedkeuringsnummer als de wagen voor die dag of periode is aangemeld. Verdere verplichtingen als APK en verzekering blijven natuurlijk overeind. En wagen moet van de Nederlandse openbare weg af zijn buiten de 60 dagen vrijstelling. Kan je er ook nog mee op vakantie. Het hele jaar door rijden met je klassieker wordt dan bijna net zo duur als een jonge wagen rijden van gelijk gewicht en brandstof.
Dan is alles opgelost toch?
Verdwijnen al die stinkdiesels uit de centra van de steden omdat die dagelijks gebruikt worden en worden klassiekers weer echt liefhebberswagens.
En als wagens 35 of 40 jaar oud zijn kan gewoon ook die 60 dagenkaart worden vrijgesteld.
Dan maar hopen dat het definitief geregeld is. Kan ik mijn projectje ook weer opstarten: www.volvo700vereniging.nl/node/32273
Vind eigenlijk ook dat deze regeling voor andere wagens zou moeten kunnen gelden. Voor cabrio's bijvoorbeeld. Zou wel lekker zijn.
Maar het is een plan ingaande 1-1-2014. Dus er is voor de heren politici nog tijd genoeg om iets moois uit te denken. Maar de generieke vrijstelling tot 1987, en vrijstelling voor het benzine deel voor 1987 en jonger, lijkt voorbij te zijn.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-11-2012 10:16 #1372831
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic nee
Ik heb geen Prive terrein om mijjn wagen neer te kunnen zetten buiten die 30 of 60 dagen......
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2012 10:26 #1372832
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 60 dagen olé
60 dagenkaart, maar wel uiteraard MRB vrij, immers wat subsidie naar het Neerlands wieler erfgoed, mag immers ook.
Persoonlijk betaal ik via mijn belasting al mege subsidie aan allerlij zooi wat mij totaal niets interesserd.
Af en toe een leuk oldtimer rijden of tegenkom onderweg is mijn fun.
Zo laat je diegene met rust die de hobby hoog hebben.
Wil je 6 wagens om altijd MRB vrij te rijden, ook goed.
Dus heren overheid, om niet weer te blunderen.
60 dagen kaart eisen:
- totaal mrb vrij
- moet reeds een auto met MRB op naam staan
- buiten die 60 dagen moet de auto op privé terrein staan
Alles opgelost ...
\devil modus aan\
6 volvo's kopen, keuren, (op één na) slopen voor de onderdelen, kentekens bewaren.
Kun je tot en met 2016 mrb vrij rijden.
\devil modus uit\
Persoonlijk betaal ik via mijn belasting al mege subsidie aan allerlij zooi wat mij totaal niets interesserd.
Af en toe een leuk oldtimer rijden of tegenkom onderweg is mijn fun.
Zo laat je diegene met rust die de hobby hoog hebben.
Wil je 6 wagens om altijd MRB vrij te rijden, ook goed.
Dus heren overheid, om niet weer te blunderen.
60 dagen kaart eisen:
- totaal mrb vrij
- moet reeds een auto met MRB op naam staan
- buiten die 60 dagen moet de auto op privé terrein staan
Alles opgelost ...
\devil modus aan\
6 volvo's kopen, keuren, (op één na) slopen voor de onderdelen, kentekens bewaren.
Kun je tot en met 2016 mrb vrij rijden.
\devil modus uit\
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2012 10:26 #1372833
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic autoambulance?
Misschien op een auto ambulance zetten?
Wieltjes van de vloer?
Wieltjes van de vloer?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-11-2012 10:28 #1372834
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Op de krik
Alle 4 de hoeken op de krik zetten: Wieltjes van de vloer.
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2012 10:29 #1372835
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is ook wat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2012 11:12 #1372839
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laten
De regeling gewoon laten zoals hij nu is. Die doet precies wat hij moet doen.
Nu er provinciale opcenten moeten worden betaald voor auto's na 1986 rijdend op LPG of Diesel is de invoer van "oldtimers" t.b.v. dagelijks gebruik (lees mercedes diesels etc.) zeer sterk afgenomen. Rijden op benzine voor dagelijks gebruik is niet lonend. M.a.w. deze maatregel doet zijn werk.
Origineel NL auto's (van 1987 en jonger) geschikt voor dagelijks gebruik (mercedes, volvo) waren al massaal gesloopt toen er voor de huidige regelning nog sprake van was dat alles na 1986 nooit meer belastingvrij zou worden.
Er is dus niets mis met de huidige regeling uit milieu oogpunt. Het is een kwestie van (een relatief korte) tijd en "oldtimers" voor dagelijks gebruik verdwijnen vanzelf. De meeste gebruikers van deze categorie "oldtimers" rijden van APK naar APK en hebben niet het doel de auto tip top te houden. De echte liefhebbers blijven dan over.
Iedereen komt een keer op een punt dat het besparen van die paar tientjes MRB per maand niet opweegt tegen het extra onderhoud. Zeker wanneer je niet zelf kunt sleutelen. Volgens mij is dat vaak nu al zo maar blijkbaar kunnen veel mensen niet opjectief rekenen.
Nu er provinciale opcenten moeten worden betaald voor auto's na 1986 rijdend op LPG of Diesel is de invoer van "oldtimers" t.b.v. dagelijks gebruik (lees mercedes diesels etc.) zeer sterk afgenomen. Rijden op benzine voor dagelijks gebruik is niet lonend. M.a.w. deze maatregel doet zijn werk.
Origineel NL auto's (van 1987 en jonger) geschikt voor dagelijks gebruik (mercedes, volvo) waren al massaal gesloopt toen er voor de huidige regelning nog sprake van was dat alles na 1986 nooit meer belastingvrij zou worden.
Er is dus niets mis met de huidige regeling uit milieu oogpunt. Het is een kwestie van (een relatief korte) tijd en "oldtimers" voor dagelijks gebruik verdwijnen vanzelf. De meeste gebruikers van deze categorie "oldtimers" rijden van APK naar APK en hebben niet het doel de auto tip top te houden. De echte liefhebbers blijven dan over.
Iedereen komt een keer op een punt dat het besparen van die paar tientjes MRB per maand niet opweegt tegen het extra onderhoud. Zeker wanneer je niet zelf kunt sleutelen. Volgens mij is dat vaak nu al zo maar blijkbaar kunnen veel mensen niet opjectief rekenen.
Moderators: Jerry Stam