Ongeluk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2012 15:44 #1095149
door V700 register
Ongeluk is gemaakt door V700 register
Allen,
Gisteren ongeluk op de A7, volvo 945 bij betrokken, iemand van hier misschien.
Ik zet er geen foto's bij, maar zijn te vinden op 112 nederland.nl
Ik wens de betrokkenen veel succes en sterkte.
Wouter
Gisteren ongeluk op de A7, volvo 945 bij betrokken, iemand van hier misschien.
Ik zet er geen foto's bij, maar zijn te vinden op 112 nederland.nl
Ik wens de betrokkenen veel succes en sterkte.
Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2012 15:55 #1371596
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aii
Dat is een klapper geweest...
Maar zo te zien hebben de inzittenen het allemaal overleefd....Volvo for life...
Middenarmsteun met bekerhouders lijkt het ook te hebben overleefd..
Maar zo te zien hebben de inzittenen het allemaal overleefd....Volvo for life...Middenarmsteun met bekerhouders lijkt het ook te hebben overleefd..
- Koen Wiegink
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2012 16:09 #1371600
door Koen Wiegink
Beantwoord door Koen Wiegink in topic volvo for life
dat is inderdaad een goeie smakkerd geweest..!
de middenarmsteun heeft het misschien wel overleefd maar de 16v helaas niet:(
de middenarmsteun heeft het misschien wel overleefd maar de 16v helaas niet:(
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2012 16:10 #1371601
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic 945
Wat ziet die 940 eruit zeg... Ziet eruit alsof dat de auto is geweest die dwars op de weg is komen te staan en er 4 voor de kop heeft gehad. Nou veel sterkte maar voor iedereen die daarbij betrokken was.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2012 17:21 #1371613
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pff
zo te zien moest de bestuurder uit de auto geknipt worden. Voor en achterkant in de kreukels, verkeerde tijd op de verkeerde plek..
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2012 17:27 #1371614
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als
Als je de schades aan de diverse auto's zo ziet, krijg ik wel het gevoel dat de twee zwaargewonden uit de 945 kwamen... Die auto lijkt gerold te hebben, de andere twee op de foto's alleen "maar" een aanrijding.
Je ziet wel, dat de modernere constructies een stuk meer botsenergie kunnen opnemen zonder de passagierskooi te vervormen. Al vraag ik me ook weleens af, of de klap voor de inzittende daardoor niet harder aankomt.
Je ziet wel, dat de modernere constructies een stuk meer botsenergie kunnen opnemen zonder de passagierskooi te vervormen. Al vraag ik me ook weleens af, of de klap voor de inzittende daardoor niet harder aankomt.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-10-2012 18:07 #1371624
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ja
Ja...ik was erbij, het hele wegdek vanaf Beetsterzwaag t/m Tijnje was afgesloten.
Afslag Tijnje - Gorredijk moet ik er altijd af.
Was flink loos gisteravond.
Groeten,Gerben
Afslag Tijnje - Gorredijk moet ik er altijd af.
Was flink loos gisteravond.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2012 20:52 #1371656
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koester geen ilusies; onze
Koester geen ilusies; onze oudere wagens waren veilig in hun tijd, maar een tegenwoordige Fiat 500 is vele malen veiliger. Is echt onvergelijkbaar. Het gebruikte staal is veel sterker en slimmer toegepast, de diverse airbagsystemen (grotendeels door Volvo uitgevonden, dat weer wel), de geprogrammeerde opname van kinetische energie, de (oa door Volvo's onderzoekprogramma) opgedane praktijkinzichten zijn de afgelopen 25 jaar verwerkt in de autoindustrie.
Relatief 'doen' onze wagens het voor hun bouwjaar nog redelijjk, ook nu nog, maar er is echt heel veel veranderd technisch gezien in de bouw van auto's. En dan heb ik het nog niet over de veel belangrijker actieve veiligheid; een 940 is ronduit gevaarlijk en tricky op gladde weg en bij regen; eerst vol onderstuurd vervolgens plots zwaar overstuurd, zonder ABS (de mijne tenminste), ik stuur er geen onervaren bestuurder mee de weg op.
Relatief 'doen' onze wagens het voor hun bouwjaar nog redelijjk, ook nu nog, maar er is echt heel veel veranderd technisch gezien in de bouw van auto's. En dan heb ik het nog niet over de veel belangrijker actieve veiligheid; een 940 is ronduit gevaarlijk en tricky op gladde weg en bij regen; eerst vol onderstuurd vervolgens plots zwaar overstuurd, zonder ABS (de mijne tenminste), ik stuur er geen onervaren bestuurder mee de weg op.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-10-2012 20:57 #1371660
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hmm.
Ik vind de 7 en 9 series met starre achteras en achterwielaandrijving juist een van de meeste vergevende achterwielaandrijvers, heel makkelijk "schieten" ze weer het rechte pad op, inplaats van "verder afdrijven" of een "pirouetje" maken.
Hmm.
Onderstuur hebben ze inderdaad wel eens last van, vooral in de sneeuw. Overstuur heb ik nog nooit last van gehad met deze bakstenen.
Groeten,Gerben
Hmm.
Onderstuur hebben ze inderdaad wel eens last van, vooral in de sneeuw. Overstuur heb ik nog nooit last van gehad met deze bakstenen.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2012 21:34 #1371669
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veiligheid, over en onder stuur
Mbt aktieve en passieve veiligheid geloof ik zeer zeker dat huidendaagse auto's slimmer zijn gemaakt.
Aan de andere kant, voor die 1250 euro aanschaf prijs denk ik een relatief veilige auto gekocht te hebben.
Mbt over en onderstuur,
ja met wat gas er op (lomp gas geven in een bocht inclusief kick-down) wil hij met een nat wegdek best achter gaan glijden. Naar mijn idee is dat best makkelijk weer op te vangen. Heb afgelopen winter een van mijn zoons dit bewust laten doen om hem te laten merken hoe en of wat en hij kon dat ook makkelijk weer opvangen. Dus overstuur kan, maar je voelt het komen en zoals Gerben ook zegt, redelijk makkelijk op te vangen.
Onderstuur, dus auto neemt de bocht flauwer dan ik van plan was heb ik nog niet vaak bij de hand gehad.
Mini rotonde met 50 wil ook best.
Naar mijn idee kwestie van goede banden ,schokdempers en veren. Vooral banden.
Aan de andere kant, voor die 1250 euro aanschaf prijs denk ik een relatief veilige auto gekocht te hebben.
Mbt over en onderstuur,
ja met wat gas er op (lomp gas geven in een bocht inclusief kick-down) wil hij met een nat wegdek best achter gaan glijden. Naar mijn idee is dat best makkelijk weer op te vangen. Heb afgelopen winter een van mijn zoons dit bewust laten doen om hem te laten merken hoe en of wat en hij kon dat ook makkelijk weer opvangen. Dus overstuur kan, maar je voelt het komen en zoals Gerben ook zegt, redelijk makkelijk op te vangen.
Onderstuur, dus auto neemt de bocht flauwer dan ik van plan was heb ik nog niet vaak bij de hand gehad.
Mini rotonde met 50 wil ook best.
Naar mijn idee kwestie van goede banden ,schokdempers en veren. Vooral banden.
Moderators: Jerry Stam