waarom vragen mensen dingen en reageeren daar niet meer op

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2012 22:23 #1369794 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Marktplaats
Je staat ook op Marktplaats.............
De V 700/900 is geen verkoop site.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2012 00:01 #1369803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien
omdat we in het ik-tijdperk leven..zie sommige reacties op je topic. Men redeneeert vaak vanuit het eigen perspectief dus egocentrisch. Ikke- ikke..ik wil leuk zijn komt ook op dit forum vaak voor en ik erger me er al jaren aan. Van die betweters en moralisten die me het liefst hier NIET aantreffen omdat zijzelf de mening hebben, dat een verenigingslid de enige ware is. Al lezend zie ik vaak dezelfde mensen volslagen misplaatst reageren op een serieuze bijdrage op het forum. Ben het met je eens dat even netjes een afberichtje naar je sturen verwacht mag worden, maar helaas niet altijd gedaan wordt om redenen zoals hiervoor omschreven m.i. het ego dat z'n lustbehoefte niet bevredigd ziet voelt zich immers miskend en laat dat b.v.k. weten ook, al laat hij niets weten....!! . Voor de goede orde : doorgaans treft men prima dialogen aan op sites als MP en ook hier heb ik verschillende keurige mensen "gesproken" hoor. Men hielp me prima met een bepaalde technische kwestie of ik kon zelf helpen met velgen/hondenrek/ adres herstel leren bekleding e.d. Zal proberen me minder te ergeren aan de kwasi-komedianten en de azijnpiissers.

Zappa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2012 12:44 #1369810 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Gert
Ik heb mij niet gerealiseerd dat je geen clublid bent.
Dan blijft het netjes dingen even te melden aan een aandieder., maar ik doe geen zaken meer met aanbieders die geen lid zijn.
Daar heb ik hele slechte ervaringen mee, ze aanspreken op wat er niet goed is is moeilijk want een adres is niet aanwezig.
Ik hou het alleen maar bij leden, ook als een niet lid wat wil kopen, daar begin ik ook niet meer aan, hele slechte ervaringen heb ik daar ook mee.
Dus heren wordt lid en het zal je meer opbrengen en ons ook want leden kunnen we goed gebruiken.
Groet John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2012 12:57 #1369813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe ervaringen kunnen verschillen
Dat hele wel lid vs geen lid begint mij persoonlijk toch wel een tikje te irriteren. Is niet aanvallend richting andere bedoeld, laat ik dat voorop stellen. Maar als je hier op de site iets leest over wel lid vs geen lid, dan bekruipt mij altijd een beetje het gevoel alsof niet leden minder zijn dan wel leden. Een erg naar gevoel.
Dit topic zet mij dan toch aan het denken en als ik dan mijn ervaringen probeer onder te verdelen in ervaringen met leden en met niet leden, dan blijkt maar weer dat ervaringen enorm kunnen verschillen. Ik heb juist met leden minder goede ervaringen. Afspraken niet nakomen, achter je rug om dingen proberen te regelen, niks meer laten horen, toezeggingen doen maar op het laatste moment de keutel intrekken, etc.
Dat soort dingen is mij met niet leden in het geheel nog niet overkomen eigenlijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2012 15:26 #1369826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wel of geen lid
ik snap niet zo goed wat het wel of geen lid uit maakt voor de onderdelen ik bied mijn spul hier ook aan om te verkopen en niet alles bij de rova in de bak te gooien en mijn hobby betaalbaar te houden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2012 15:28 #1369827 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic spul

A_A schreef : Ik heb al een paar keer spullen bij de beste man gehaald, prima prijzen en voor mij mooi in de buurt! Maar niet reageren op marktplaats enzo gebeurd wel veel helaas.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2012 17:20 #1369843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lid of niet
Allereerst vind ik dat je in principe gewoon antwoord hoort te geven als iemand iets tegen je zegt, wat het communicatiemiddel ook is. Hier op de site gaat het er in dat opzicht doorgaans beter aan toe dan op MP e.d., althans dat is mijn ervaring.
Verder vind ik dat iemand die hier vaak spullen verkoopt best een klein stukje van zijn winst aan de vereniging mag doneren in de vorm van een lidmaatschap. Net zo goed als iemand, die hier vaak informatie komt halen om zijn/haar auto beter of goedkoper op de weg te houden, best lid mag worden. Voor wat hoort wat. Maar dat is mijn persoonlijke mening; de toegang is hier gewoon open voor iedereen die zich registreert. Met dien verstande dat er voor betalende leden meer informatie te vinden is dan voor niet-leden. Dat heeft met voortrekken niets te maken.
Over mensen die hier alleen maar komen om iets te verkopen zijn de meningen verdeeld, maar zolang ze zich aan de regels houden dan sturen we ze niet weg. Op een bepaalde manier dragen zij ook bij aan de doelstelling van de vereniging: Het op de weg houden van zoveel mogelijk bakstenen.
Soms hanteren verenigingsleden die iets te koop aanbieden een lagere prijs voor medeleden, of willen zoals John hierboven aangeeft alleen met leden zaken doen. Dat is hun goed recht. Van een verenigingslid zijn in elk geval de contactgegevens bekend en vaak kom je elkaar ook op één of andere clubactiviteit weer tegen. Alleen is inderdaad helaas ook wel eens gebleken dat dat niet per sé betekend dat iemand zich te allen tijde fatsoenlijk gedraagt...
Als we het over kopen/verkopen hebben moet je m.i. gewoon altijd voorzichtig zijn met iemand die je niet IRL kent, of hij nu een V-badge bij zijn naam heeft of niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2012 19:24 #1369851 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben heel blij met
Ik ben heel blij met forummers zoals Gert die hun spullen eerst hier proberen te verkopen dan op marktplaats. Dit is immers de club van liefhebbers die graag onderdelen gebruikt en voor weinig wil kopen. Gert bied dat hier aan.
Bedankt Gert dat je ons eerst de kans gunt.
Verder deel ik de mening van Richard. Mijn ervaring is goed bij zowel leden als niet leden. Al heb ik met leden meer 'problemen' gehad met deals dan met 'niet' leden. Maar dat kan natuurlijk toeval zijn.

Moderators: Jerry Stam