Waterballet na lekkage, maar hoe nu weer te drogen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2012 21:48 #1368892 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw afdichtdekseltje plaatsen
Beste Allemaal,
Nog even een vraagje.
Het bewuste dekseltje waar de ellende mee begonnen is, sloot o.a. niet goed omdat men er in het verleden blijkbaar al eens mee geprutst heeft. Blijkbaar heeft men geprobeerd het met een schroevendraaier eruit te wippen, wat met wat geweld is gebeurd, getuige het kapotgestoken rubber en het afgebroken plastic lipje, waarmee het zichzelf normaal klem kan zetten in de (vroegere) ventilatie opening.
Als gevolg van het vermoedelijke wrikken met een schroevendraaier is de rand van het metaal van de auto ter hoogte van dat lipje naar binnen (de auto in) gebogen. Hierdoor is een verhoging in de rand ontstaan, waardoor het dekseltje niet ver genoeg meer naar binnen kan vallen, waardoor het rubber van ook het nieuwe dekseltje niet voldoende kan afdichten.
Kitten is, zoals Gerben al zei, dan natuurlijk ook de beste oplossing. Maar stom genoeg dacht ik het wel even uit te kunnen proberen omdat ik graag wilde zien hoe het nieuwe dekseltje (met beide lipjes en rubber intact) zou afsluiten.
Met beide lipjes intact viel het dekseltje dan meteen ook keurig op z'n plaats, alleen door bovengenoemde verhoging in de rand sloot ook dit rubber in de hoek niet af, omdat dit dekseltje ook niet ver genoeg naar binnen (buiten) viel . Logisch, maar ik was het even vergeten! Maar door die stomme verbuiging kreeg ik in eerste instantie het dekseltje er met geen mogelijkheid meer uit. De kunst is nl. om met een kleine schroevendraaier langs het rubber te steken (en niet er doorheen!) en dan vervolgens de rand van het lipje voorzichtig (afbreekgevaar!) achter het metaal terug te drukken, zodat het dekseltje weer los springt. Nu begrijp ik ook hoe het oorspronkelijke dekseltje kapot is geraakt!
Na een minuut of 20 prutsen had ik het gelukkig eindelijk weer voor elkaar.
Toch leek het me beter, ook al ga ik kitten, het opstaande randje weer enigzins terug te buigen, zodat het dekseltje sowieso beter aan zal sluiten, anders ontstaat er in de hoek een behoorlijke kier, die natuurlijk met kit wel op te vullen is, maar met de rand recht sluit het gewoon beter.
Wat dat betreft ben ik misschien te perfectionistisch en vinden jullie mij misschien wel bijzonder pietluttig. Maar ik wil me door zo'n stom randje niet laten kisten!
Ik heb al voorzichtig met een omwikkelde hamer geprobeerd het randje terug te slaan, maar dit werkt niet; als ik harder ga slaan, sla ik de hele rand naar binnen en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Met een tangetje recht buigen lukt ook niet, omdat een grote tang niet in het gat past en een kleine te klein is om voldoende kracht te zetten.
Iemand nog een idee? (ik wil nog 1 poging wagen voordat ik de kitspuit er definitief op leeg spuit!!!!!

Groet, Johan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2012 10:09 #1368924 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic deksel weg laten
laat het deksel weg en pop er een alu plaatje op met wat kit er op altijd weatherproof
groet will

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2012 10:37 #1368928 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Half
Geen half werk verrichten bij vocht. Gewoon alles er uit halen. Roest koekeloert om elk hoekje.

Moderators: Jerry Stam