Klopt dit wel??
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
1e hit geeft meteen het juiste telefoon nummer van marktplaats en een kaart met straatvieuw mogelijkheid.
Ze hebben als ik het zo kan zien nog wel wat ander antiek in de showroom.
Maar verder wordt je er ook niet wijzer van.
Ik stop er mee, morgenvroeg de 740 voor de sleepkeuken en rijden, op naar Frankrijk.
Groeten Fred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
'Omgekat' is misschien wel het meest misbruikte woord op dit forum. Er lijken grote allergiën te bestaan tegen alleen al de schijn van 'omkatten', het falselijk veranderen van de chassisnummers.Mathy schreef : Hallo Folkert
Waarom staat er dan niet bij dat de auto aangepast is? Kan best een omgebouwde auto zijn, maar dan verwacht je, dat er meer gebeurd is. Ook daarvan wordt geen melding gemaakt. Als koper van een auto, wil je erop kunnen vertrouwen, dat wat je denkt te krijgen ook echt is wat je krijgt. En stel dat er naderhand blijkt dat de auto omgekat is... Daarnaast is omkatten illegaal, dus stel dat het hier inderdaad om een omgekatte auto gaat, dan hoort degene die dat gedaan heeft daarvoor te boeten. Anders blijft ie doorgaan.
groetjes
Mathy
Natuurlijk is dat fout en illegaal, iedereen die naar deze auto gaat kijken houdt dan ook beter een slag om de arm. Controleren op omkatten is echter niet zó moeilijk. Gewoon een goed beeld krijgen van de nummers op de bekende plekken en alle kentekenpapieren erbij hebben.
Nu, hier op internet moord en brand gaan schreeuwen over wat er al dan niet allemaal kan mankeren aan deze auto ZONDER dat je ernaast hebt gestaan en alle cijfers en papieren ernaast hebt gehad vind ik heel erg laf, kinderachtig en vooral jammer.
In ieder geval is het kenteken en chassisnr. gewoon origineel (oud) nederlands. Zelfs dat is bij bovenstaande 'moord en brandreacties' niet gezien. Lijkt me dan ook dat de informatie-waarde van de meeste reacties 0,0 is. Jammer.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Waarom zie je die reacties als treurig? Er wordt hier vastgesteld dat er aan de auto iets niet klopt. Of dat betekent dat iemand illegaal bezig is of gewoon lekker gehobbiet heeft, staat nog niet vast. Maar het is wel handig om er alert op te zijn. Jij loopt al wat langer rond op het forum, dus jij (her)kent dat de auto niet origineel is. Maar een nieuwkomer heeft die kennis misschien niet. Wil een leuke auto kopen voor een paar centen, liefst belastingvrij. Een geeft z'n zuurverdiende centen uit aan een auto, waar duidelijk (voor de kenner) zichtbaar zaken aan zijn veranderd.
Er wordt ook niet gezegd, dat het kenteken niet klopt. Maar de kans bestaat, dat het niet bij deze auto hoort. Ook hier worden auto's gesloopt en op een auto die aan een banger-race meegedaan heeft, zit misschien ook nog wel een chassisnummer. Dus "origineel NL" zegt nog niks.
Kan goed zijn dat er niks mis is met deze auto. Maar een aantal mensen hier, waaronder ik, zet vraagtekens bij deze auto. Daarom zou dat onderzocht moeten worden.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
De enige die in feite iets kan vermoeden is de apk keurmeester. Denk je nou echt dat die voor een ouwe Volvo die 1750,- Euro heeft gekost zich al die rompslomp op de hals haalt? Dan moet hij/zij wel een hele grote hekel aan je hebben.henk 940LPT schreef : Dat verhaal op de site van Kassa is toch wel andere koek. Ik dacht dat je alleen bij een ongeval risico liep met een omgekatte auto (technisch onderzoek door politie, verzekeringsexperts). Maar als iemand zo'n onderzoek bij de RDW start ben je dus ook de sjaak. Beetje willekeurig ook.
In zo'n geval wordt het een heel gedoe, met aantonen dat je ter goeder trouw hebt gehandeld, de vraag hoe ver je onderzoeksplicht reikt/welke kennis van de koper verwacht mag worden en proberen je geld terug te krijgen van de tegenpartij die natuurlijk ook van niets wist etc.
Tis net vals geld. Als je niets in de gaten hebt kun je doen wat je wilt. Als je weet dat het niet klopt dan word jij gedwongen het verlies te nemen, ook al heb jij het strafbare feit niet gepleegd. Doe je alsof je neus bloedt dan wordt je zelf strafbaar.
Ik heb bij oude campers dit truukje al meermalen gezien. Tot aan toe dat er een flinke plaat ijzer uit de verrotte oude belastingvrije camper gewoon los in de wat jongere camper ligt en er nog niet eens is ingelast. Aangezien hier geen apk eisen op zitten werd de boel lachend goedgekeurd.
Het wordt natuurlijk wat anders als je zo'n truc probeert met een moderne auto van 50.000 Euro, dan is geen geintje meer.