Uitgebreide OEM webshop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toch altijd prachtig die discussie over imitatie onderdelen. Klant wil goedkoop, niet goedkoop genoeg krijgt hij het allergoedkoopste en gaat dan klagen over de kwaliteit. Ja hallo, wakker worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook op de USA webshop is dat nu net hetgeen wat niet te krijgen is....
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Overzichtelijk is de webshop zeker niet. Stel, je hebt een stuur nodig in de kleur zwart voor een S90. Ga je eerst kijken bij body and interior. Staat geen stuur bij. Dan bij suspension and steering. Daar staan drie items: steering wheel, steering wheel Oak applies to... en nogmaals steering wheel Oak applies to...
Ik wil een zwart stuurwiel, geen oak, dus ik kijk bij steering wheel. Daar staat een mooi plaatje, maar verder helemaal niets.
Nee, niet echt ideaal dus. Ik vraag ook niet helemaal voor niets naar een goed Europees alternatief.
Maar bij andere webshops, inclusief VOMD, vind ik al helemaal geen stuurwielen voor de 850, 960, S/V90.
En de klant wil goedkoop? Nou, ik betaal liever wat meer voor iets goeds, dan minder voor goedkope rommel. Daarom, voor mij geen imitatie, tenzij de kwaliteit minstens zo goed is als het origineel. Maar dat is juist vaak het probleem. Van imitatie wordt schijnbaar verwacht dat het goedkoop is en kwaliteit dan niet meer van belang is.
Waarom zouden niet originele vervangingsdelen altijd goedkoper moeten zijn? Soms zijn er tegenwoordig betere oplossingen, dan pak hem beet 20 jaar terug. Je zou dus ook betere vervangers kunnen maken, i.p.v. alleen allergoedkoopst.
Ik heb dus liever iets kwalitatiefs bewezen goeds. Dan is de prijs maar wat hoger.
Of zoals Nico Aaldering het zegt: "Je vergeet de prijs. Maar van de kwaliteit blijf je genieten.".
Dat is antuurlijk ook meteen het lastige van een webshop. De ene klant wil allegoedkoopst, de andere origineel, weer een andere iets er tussenin en de laatste een betere vervanger voor het origineel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Leuk dat je dat opmerkt. Dat is hetgene waar wij mee bezig zijn en in de nieuwe webshop gaan stoppen. Misschien zelfs met een A B of C kwaliteitslabel.jpost schreef : De ene klant wil allegoedkoopst, de andere origineel, weer een andere iets er tussenin en de laatste een betere vervanger voor het origineel.
Stuurwielen, als je iets niet kunt vinden moet je even bellen of mailen. Wij kunnen niet toveren en ineens een miljard onderdelen online zetten. Dat is handwerk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat lijkt sterk op een zelfde topic onderwerk over ET dat loopt op het 850 forum over de telefoonkosten... Daar heeft iedereen zo zijn reden voor.whitehorse schreef : Die wilden tot voor kort niet leveren onder de 500 euro, en nu betaal je bij een bestelling onder de 250 euro 50 euro extra! Nooit van z'n leven dus...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Telefoonkosten? 50 euro?