Uitgebreide OEM webshop

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2012 13:55 #1093779 door Jeroen Post
Uitgebreide OEM webshop is gemaakt door Jeroen Post
In de USA hebben ze een <a href=" www.volvopartswebstore.com/ ">uitgebreide webshop voor OEM Volvo onderdelen.
Is er in Europa niet zoiets?
Ik vind het namelijk wel eens aardig om lekker om gewoon te zoeken en meteen de bijbehorende prijs te zien zonder meteen de Volvo dealer te vragen.
Daarnaast zie ik ook dat er nog onderdelen leverbaar zijn die niet meer leverbaar zijn volgens mijn Volvo dealer. Zoals een achterportierruit van een Executive, of een stuk tapijt linksvoor in de kleur grijs, enz.
Zou toch handig zijn als je zelf kan zoeken en niet afhankelijk bent van een ander.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Joseph Diks
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-07-2012 15:41 #1364049 door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic www punt skandix punt de
www punt skandix punt de vind ik heel goed gedokumenteerd.

anders kun je ook günther en wagner proberen.

In NL hebben we met scandcar en VOMD ook goede adressen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2012 17:38 #1364058 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duitsland
<a href=" www.Schwedenparts.de "> www.Schwedenparts.de is er ook een.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2012 19:00 #1364064 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar

jpost schreef : In de USA hebben ze een <a href=" www.volvopartswebstore.com/ ">uitgebreide webshop voor OEM Volvo onderdelen.
Is er in Europa niet zoiets?

Deze verkoopt zelfs deurpanelen voor een 960 die nieuw niet meer leverbaar zijn.
en zo nog meer dingen.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2012 19:56 #1364066 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Oude voorraad?
Zou het niet zo kunnen zijn dat er in de USA nog wel bepaalde voorraad is, die hier reeds op is?
Maar daarbuiten, Wagner &amp; Günther, Schwedenteile, Skandix en zeker de Nederlandse webshops hebben minder op hun site staan. Zo missen ze allen specifieke <a href=" www.volvopartswebstore.com/showAssembly....ukey_trimLevel=11051 ">960/S90 Executive onderdelen, die wel bij de Volvo Parts Webstore te vinden zijn.
Nu snap ik ook wel dat die amper verkocht worden. Maar waarom ergens in een magazijn laten liggen? Proberen te verkopen die handel! Ik vind dat toch een beetje vreemd, voor een Europees merk, dat je onderdelen makkelijker kan vinden in de USA, dan hier.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2012 20:05 #1364068 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Opkopers
Hallo Jeroen
Ik weet van Wagner &amp; Günther dat die af en toe voorraden van Volvo opkopen.  Dat zullen anderen ook doen.  Volvo is dan alle voorraad van zo'n onderdeel kwijt.  W&amp;G zal niet de enige zijn die dat doet.  En vergeet niet, dat Skandix vaak ook met een huismerk werkt.  Da's dus niet origineel Volvo.
De prijzen liggen in de VS vaak hoger heb ik het idee.  En vergeet niet, dat versturen vanuit de VS niet goedkoop is.  Tenzij je veel geduld hebt misschien.
groetjes
Mathy
PS zou handig zijn, als Volvo (importeur of dealers) kon zien, wat er overal aan voorraad bij verschillende dealers in het schap ligt.  Ook in het buitenland.  Vooral als het gaat om wat oudere onderdelen die niet meer zo vaak gevraagd worden.  Ik weet dat er zo'n 20 jaar geleden bij Ford vast aangestelde dealers waren die oudere onderdelen bewaarden, waar de rest dan ook van kon bestellen.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2012 20:22 #1364071 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Duurder

De prijzen liggen in de VS vaak hoger heb ik het idee.  En vergeet niet, dat versturen vanuit de VS niet goedkoop is.  Tenzij je veel geduld hebt misschien.

Nu valt het met de onderdeelprijzen nog wel mee, vergeleken met de Volvo dealer. Alleen opsturen zal wel een stuk duurder zijn. Daarom zocht ik ook een Europese webshop. Uit Zweden wellicht?
En huismerken heb ik niet zo'n goede ervaring mee. Depo knippers voor zijn bijvoorbeeld veel slordiger afgewerkt dan het origineel, maar, eerlijk is eerlijk, ook de helft goedkoper.
Koplampglazen voor de 960 na 1995 hebben een witte bovenkant. Bij de namaak die ik gezien heb, laat die witte laag na een jaar al los. Geen gezicht.
Dus voor mij alleen OEM (Original Equipment Manufacturer) onderdelen, al dan niet met Volvo logo, tenzij het niet anders kan, of wanneer zeker is dat het minstens zo goed is als het origineel.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2012 23:11 #1364110 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Depo
Hallo Jeroen
Ik heb ooit Depo knipperlichten besteld.  Witte.  Alles waar geen licht door hoeft, hebben ze in het reflecterend materiaal gedoopt. 
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2012 23:22 #1364111 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic biojvoorbeeld
wee wee wee vomd punt en el? Toch redelijk wat Volvo parts daar. En ik heb mij laten vertellen dat er binnenkort nog meer online komt...maar zeker weet ik het niet.

• Frans de Grood
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2012 23:56 #1364119 door Frans de Grood
Beantwoord door Frans de Grood in topic onderdeel
Het ligt aan welk onderdeel je wil. Na een vruchteloze zoektocht naar een selector gate in de lage landen, slopers en dealers incluis heeft goede vrind google een aantal voorstellen gedaan. De genoemde US webstore kwam als goedkoopste uit de bus ondanks de $25 verzendkosten. Andere sites:
<a href=" www.nalleyvolvoparts.com/ "> www.nalleyvolvoparts.com/
<a href=" www.genuine-parts.de/index.htm "> www.genuine-parts.de/index.htm
en een Zweed en diverse Russen. Misschien een webstore overzichtje maken?

Moderators: Jerry Stam