Kan niet bestaat niet. V8 powerrrrrrrrrr. nu met foto's
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2012 20:48 #1363010
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jelmar,
Super! Mooi man! Leuk dat je hem gekeurd hebt gekregen. En die keuring in Lelystad is niet mals. Als het niet goed is, is het niet goed. Toppie dus! Je hebt je goed laten voorlichten vwb de technische eisen!
Top! Als je naar zo'n keuring gaat mag je eigenlijk niet falen. Mijn eigenbouw cabrio ging ook in 1 keer goed en men was toen ook enthousiast! Dat is engineering en alle reglementen van te voren goed kennen! Super! Dat valt nog niet mee. Want ook als je vraagt naar alle testprocedures, je krijgt maar 85% te horen.. Is mijn ervaring geweest. en als het niet goed is wat je hebt bedacht, is het afkeur. Bij mij was het in 1 keer OK. Hoop ook bij jou??
Veel plezier ermee,
Robert
Veel plezier ermee,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
02-07-2012 20:52 #1363012
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Volgens mij mag motor swap bij een wagen van voor
Volgens mij mag motor swap bij een wagen van voor 1986 altijd.
Zijn geen specifiekeeisen en voorwaarden
Apk waardig is het devies.
Zijn geen specifiekeeisen en voorwaarden
Apk waardig is het devies.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-07-2012 23:31 #1363030
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Correct.
Mooi dat het gelukt is Jelmar! Congrats.
En wat Wytze zegt klopt.
In die jaartallen hoeft de wagen alleen maar APK waardig te zijn, meer niet.
Als jij kan aantonen waar de motor vandaan komt (legaal verkregen) en alles er netjes en goed inzit, is het zomaar klaar.
Groeten,
Gerben
En wat Wytze zegt klopt.
In die jaartallen hoeft de wagen alleen maar APK waardig te zijn, meer niet.
Als jij kan aantonen waar de motor vandaan komt (legaal verkregen) en alles er netjes en goed inzit, is het zomaar klaar.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2012 23:40 #1363032
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helemaal
top Jelmar en super dat die gekeurd is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2012 00:01 #1363033
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ow
Ow man... die velgen, ooit heb ik ook zo'n setje.Enne, zit de uitlaat nu goed vast Jelmar
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2012 00:03 #1363034
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic In 1 woord super.
Heb ooit
In 1 woord super.
Heb ooit zelf een Honda CRX blok met turbo in een oud type mini gelepeld.
Levensgevaarlijk, wou alleen recht uit en in 1 rijden was onmogelijk ( bleef gewoon staan)
Toch RDW goedkeuring gehaald, maar met een omweg, de RDW wou geen kenteken afgeven.
Via de TUV, in duitsland mag het altijd, als de TUV het ontwerp in orde bevind krijg je kenteken, hier mee naar nederland en ze moeten hem goedkeuren. (EUropa ......)
Heb ooit zelf een Honda CRX blok met turbo in een oud type mini gelepeld.
Levensgevaarlijk, wou alleen recht uit en in 1 rijden was onmogelijk ( bleef gewoon staan)
Toch RDW goedkeuring gehaald, maar met een omweg, de RDW wou geen kenteken afgeven.
Via de TUV, in duitsland mag het altijd, als de TUV het ontwerp in orde bevind krijg je kenteken, hier mee naar nederland en ze moeten hem goedkeuren. (EUropa ......)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2012 16:37 #1363097
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V8
T'uurlijk kan dat.
T'is geen stadsauto, zo'n Volvo.
In elke auto met achter-aangedreven-as past een V8, bij de één kost het alleen wat meer tijd.
Een Volvo zal denk ik niet veel last hebben van een V8 qua wegligging, enige aanpassingen zijn uiteraard nodig.
Aan een auto mag je in princiepe niets (weinig) veranderen anders verliest hij zijn goedkeuring.
Meestal valt dat wel mee, bij een motor wijziging ben je aan de beurt.
Wel leuk natuurlijk als je dat voor elkaar krijgt ...
T'is geen stadsauto, zo'n Volvo.
In elke auto met achter-aangedreven-as past een V8, bij de één kost het alleen wat meer tijd.
Een Volvo zal denk ik niet veel last hebben van een V8 qua wegligging, enige aanpassingen zijn uiteraard nodig.
Aan een auto mag je in princiepe niets (weinig) veranderen anders verliest hij zijn goedkeuring.
Meestal valt dat wel mee, bij een motor wijziging ben je aan de beurt.
Wel leuk natuurlijk als je dat voor elkaar krijgt ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2012 18:53 #1363115
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pakket bestellen
Voor de doe het zelfer die het ook wil proberen:
<a href=" www.jagsthatrun.com/Pages/Parts_Volvo700-MotorMount.html "> www.jagsthatrun.com/Pages/Parts_Volvo700-MotorMount.html
Staat verder nog meer in dit artikel over de ombouw naar V8
<a href=" www.jagsthatrun.com/Pages/Parts_Volvo700-MotorMount.html "> www.jagsthatrun.com/Pages/Parts_Volvo700-MotorMount.html
Staat verder nog meer in dit artikel over de ombouw naar V8
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2012 13:29 #1363371
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe kan het dat de auto
Hoe kan het dat de auto (althans het kenteken) geen apk heeft en niet WA verzekerd is? Dat zegt althans de rdw..
En het is nog steeds een 4 cylinder, ik had die papieren toch snel in de bus liggen. Wat staat er nu precies op het kenteken?
En het is nog steeds een 4 cylinder, ik had die papieren toch snel in de bus liggen. Wat staat er nu precies op het kenteken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2012 15:20 #1363376
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Speurneus :)
De auto is zonder apk gekocht, en eerst in orde gemaakt, motorwijziging doorgevoerd en das pas apk. Een andere volgorde lijkt mij erg lastig.
Wat betreft de verzekering geen idee.
Er zitten volgens rdw 5 werkdagen tussen het aanpassen van het kenteken. En die zijn volgens mij nog niet voorbij.
Bij andere motorwijzigingen die ik gedaan heb duurde het vaak ook 5-6 werkdagen. Vrij normaal volgens mij.
Wat betreft de verzekering geen idee.
Er zitten volgens rdw 5 werkdagen tussen het aanpassen van het kenteken. En die zijn volgens mij nog niet voorbij.
Bij andere motorwijzigingen die ik gedaan heb duurde het vaak ook 5-6 werkdagen. Vrij normaal volgens mij.
Moderators: Jerry Stam