Ritje filmen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 00:53 #1362138 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk :)
Dat filmen op de weg is echt heel leuk. Ik gebruik een 'normale' filmcamera die ik met een speciaal statief aan het voorruit vastzet.
Voor wie het leuk vind: 25 landen door met de Volvo. Van de Noorkaap naar Moskou naar Istanbul naar de Alpen :)
De film van Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Estland, Letland, Litouwen, Polen, Slovakije, Oostenrijk afgelopen jaar met de 940 moet nog steeds gemonteerd worden. Maar dat staat wel op de 2do list.
Ik wil nog eens een extra actioncam er bij om buiten op de auto te monteren en de draaiende wielen en zo er bij te kunnen filmen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 11:29 #1362155 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarheen? Lijdt de weg

Driving-around schreef : Dat filmen op de weg is echt heel leuk. Ik gebruik een 'normale' filmcamera die ik met een speciaal statief aan het voorruit vastzet.
Voor wie het leuk vindt: 25 landen door met de Volvo. Van de Noordkaap naar Moskou naar Istanbul naar de Alpen :)

Driving around door europa leuk, heel leuk zelfs.  En filmen wat je tegenkomt, dat is ook leuk. Maar ik ben wel benieuwd waarom je het zo gemaakt hebt en voor wie? En wat je er mee wil precies  
Ik heb hier een paar punten waar je over kunt nadenken bij het maken van je eindproduct.
  • Wie is precies de doelgroep? Voor wie maak je de film?
  • •Wat is hun voorkennis in relatie tot het thema?
  • •Is er een emotionele band met het thema?
  • •Welk primair communicatief doel heb je?
  •  –Wil je de doelgroep  Informeren,  Interesseren,  Motiveren,  Amuseren
  • Via welk filmgenre ga je dit primaire doel realiseren?     
  • Waar gaat de film over (wat is de boodschap van de film)?   
  • Waar moet het toe leiden?  
  • Waardoor gaat de film boeien?      
  • Wat zet de flim in beweging?
Nog een tip: Kill your darlings! Films van langer dan 3 minuten op youtube zijn niet echt een aanrader voor de meeste mensen..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 12:48 #1362160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nul keer

Mathy schreef : Hallo Jeroen
Had even op "ibood van de dag" gedrukt.  En dan eventueel op "meer informatie over: ..."
Zie <a href=" www.ibood.com/nl/nl/product_specs/18739/...nt_accessoirepakket/ " target="_blank">hier.
groetjesMathy

nope... Geen prijs bij mij. Nergens, ook niet wat het was op de dag van de aanbieding.
Maar goed hij is er toch niet meer, dus het maakt ook niet meer uit.  Alhoewel iBood zegt dat ze een paar keer per jaar deze aanbieding doen.
Dus als je hem nu niet hebt en hem wel wil, toch maar even in de gaten houden.
Plus als je hem vergelijkt met de HD Go Pro Hero 2 is hij best goed
<a href="
">

<a href="
">

en ookwat het ding niet kan:
<a href="
">

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2012 00:29 #1362301 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alles bewust zo gekozen :)

Jeroen schreef : Driving around door europa leuk, heel leuk zelfs.  En filmen wat je tegenkomt, dat is ook leuk. Maar ik ben wel benieuwd waarom je het zo gemaakt hebt en voor wie? En wat je er mee wil precies .......... 

Hoi Jeroen, leuk dat je even reageert. :) Ik heb de film primair voor mijzelf gemaakt, als ik er naar kijk beleef ik het hele avontuur als het ware opnieuw. :) Ik heb gekozen voor een soort montage waarbij ook de kijker zo veel als mogelijk bij de rit wordt betrokken. Er zijn passages bewust in de montage gevoegd, die een ander misschien niet zou hebben gekozen. De kijker rijdt mee, hij ziet niet alleen de beelden maar luistert af en toe ook mee met gesprekken in de auto. Of het brullen van de D5 ... Natuurlijk afgewisseld met mooie muziek. Ik heb de film op youtube gezet om deze te delen met liefhebbers van roadtrips. Er zijn mensen die de hele twee uur uitkijken, ik krijg af en toe hele leuke reacties. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen twee gaat kijken, de film is ook niet bedoeld om hoge hoge viewcounts binnen te halen, daarvoor werkt een volkomen willekeurig superkort filmpje met als titel iets van "Yolanthe oops" veel beter :) Qua natuur en autorijden zitten de mooiste stukjes in DEEL 2, vanaf 0:04:10 de Transfagarasan highway (bekend van o.a. topgear) en op 0:50:40 de Col de l'iseran (hoogste verharde pas in de Alpen). Anderen vinden juist Rusland en de Poolcirkel weer leuk. Ieder z'n ding en wie het allemaal niks vind, dat mag ook :)
Voor wie alsnog kijken gaat: Veel plezier :)
<a href="
" title="
">
...
" title="
">
...

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-06-2012 00:31 #1362303 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic LEuk
Het is/wordt alleen leuk als ik er zelf zou rijden met mijn Diesel.

Nee hoor, ik plaag maar. Leuk filmpie, Leuke trip, prachtig.

Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2012 15:25 #1362336 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ah so,
AH vandaar.
ik hou het liever kort
<a href=" vimeo.com/8677767 "> vimeo.com/8677767
<a href=" vimeo.com/7150058 "> vimeo.com/7150058

Vandaar
Trouwens hier is nog een vergelijking Go Pro Hero2 en de Veho Muvi HD
<a href=" vimeo.com/35454881 "> vimeo.com/35454881
(niet heel erg goed trouwens )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2012 22:44 #1362524 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi man!
Grappig! Maken steevast van elke vakantie ook dvd. Het inkorten tot een korte bondige film is best lastig. Vooral omdat wij alles beleeft hebben en alles wel mooi vinden :).

Deze Iboob aanbieding ook besteld! Ik hoop dat ik hem volgende week nog heb aangezien onze roadtrip met de www.carbagerun.nl ( wij zijn trouwens te volgen op www.twitter.com/lezwanus en op www.Facebook.com/lezwanus ).

Tbc dus :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 07:30 #1362540 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

Postma schreef : Deze Iboob aanbieding ook besteld! Ik hoop dat ik hem volgende week nog heb

Verwachte verzenddatum is pas 5 juli ( donderdag ).Dus dan zou je hem vrijdag of zaterdag nog kunnen hebben.Helaas heb ik slechte ervaringen met ''verwachte verzenddatum''En duurt het altijd langer en langer en langer...Maar laten we hopen dat het dit keer wel goed komt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2012 10:04 #1363274 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm nog geen bevestiging
Hmmm nog geen bevestiging gehad van verzending,.... Gaat hem niet meer worden om mee te nemen op de Www.carbagerun.nl

Zijn er mensen hier die de rit ook gaan doen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2012 10:08 #1363276 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze misschien
Ook weer zoiets bij de Lidl.de onlineshop
<a href=" www.lidl.de/de/Technik-fuers-Auto/Jay-tech-HD-Black-Box-Kamera1 "> www.lidl.de/de/Technik-fuers-Auto/Jay-tech-HD-Black-Box-Kamera1
Ook te koop bij amazon.de

Moderators: Jerry Stam