Het is het allemaal net niet...

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-06-2012 08:50 #1361052 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Lol
Hej Jelmar,
Moet je ze eigenlijk wel een 745 met D20 meegeven, de 2 liter en 5 cilinder atmosferische Diesel.
Past net wat beter in het 2 liter plaatje.
Is ook/alleen geleverd in bepaalde landen.

Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Vincent van der Spek
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
14-06-2012 09:19 #1361054 door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic zwaarder

Jeroen schreef : Deze sensoren zijn geplaatst in het plafond omdat gassen van benzine, CO, diesel, e.a. lichter zijn dan lucht en dus steeds naar het plafond stijgen.
LPG is zwaarder dan lucht waardoor het zich anders gedraagt en de parkeeruitbater zal zich dus verplicht zien sensoren te plaatsen een 15-tal cm boven de grond. Ook de verluchting zal moeten aangepast worden.

Ik kan er helemaal naast zitten, maar zover mijn scheikunde reikt hebben gassen bij een zelfde temperatuur en druk toch hetzelfde aantal moleculen per m3. Dan geldt dat de gasmoleculen met de grootste molecuul massa naar beneden zakken. Wie kent niet het proefje van school dat een brandende spatel wordt 'geblust' door er van uit een ander bekertje CO2 in te gieten? Dat kan omdat CO2 zwaarder is dan lucht. Een benzine molecuul (het is een mix natuurlijk, maar veel C-tjes) is groter en zwaarder dan CO2 (massa 44) en zal dan toch ook naar beneden zakken. CO (massa 28) is inderdaad net aan lichter dan lucht (gemiddelde massa 29). LPG bestaat uit propaan (massa 44) en butaan (massa 58). Deze zijn (net als benzine) zwaarder dan lucht en zakken dus ook naar de grond. Voor diesel geldt natuurlijk dan hetzelfde.
groeten
Vincent

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2012 12:51 #1361064 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Parkeer Garages in Belgie

robertm schreef : Controle van de LPG tank in België moet om de zoveel jaar... Belgen zijn als de dood voor LPG... Je mag niet eens een overdekte parkeergarage binnen rijden.
Gas is erg gevaarlijk denkt men hier.
Robert

Peter Vrakking , Lidnr 480, 940GL Estate 1991
Tja, het bedrijf waar ik werk zit midden in Antwerpen en heeft een grote parkeer garage met een bord verboden om in te rijden op LPG. Dus ik schakel daar altijd over op benzine
Gewoon een "domme" Ollander

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2012 12:55 #1361065 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kenteken
Een vulopening achter de kentekenplaat, of achter benzine-vulklepje, is in dergeljike situaties wel zo handig :)Wordt er actief tegen opgetreden (wegsleepregeling ??) of kun je zoiets straffeloos overtreden ?

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2012 13:31 #1361067 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Kanaaltunnel
De Kanaaltunnel mag je ook niet in met een LPG-tank in je auto, ook niet als die op benzine staat . Dat begrijp ik niet, want volgens mij is een dikke metalen tank met LPG veiliger dan een kunststoftank met benzine. Het probleem kan je op twee manieren oplossen: of met de boot gaan (daar mag het weer wel, wie het snapt mag het zeggen), of diesel rijden. Ik heb voor het laatste gekozen, maar dan wel een fijnere, ruimere, strakker afgewerkte en mooiere 940.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2012 14:16 #1361071 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ligt eraan waar de gasfles inzit

mjarmuszewski schreef : De Kanaaltunnel mag je ook niet in met een LPG-tank in je auto, ook niet als die op benzine staat

. Dat begrijp ik niet, want volgens mij is een dikke metalen tank met LPG veiliger dan een kunststoftank met benzine. Het probleem kan je op twee manieren oplossen: of met de boot gaan (daar mag het weer wel, wie het snapt mag het zeggen), of diesel rijden. Ik heb voor het laatste gekozen, maar dan wel een fijnere, ruimere, strakker afgewerkte en mooiere 940.

Je mag dan wel weer in de kanaal tunnel met een caravan of camper met gasflessen. Zal wel een andere maat fles zijn, kunnen ze met 2 maten meten
Peter Vrakking , Lidnr 480, 940GL Estate 1991

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2012 16:31 #1361079 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat is toch logisch !

mjarmuszewski schreef : De Kanaaltunnel mag je ook niet in met een LPG-tank in je auto, ook niet als die op benzine staat

. Dat begrijp ik niet, want volgens mij is een dikke metalen tank met LPG veiliger dan een kunststoftank met benzine. Het probleem kan je op twee manieren oplossen: of met de boot gaan (daar mag het weer wel, wie het snapt mag het zeggen), of diesel rijden. Ik heb voor het laatste gekozen, maar dan wel een fijnere, ruimere, strakker afgewerkte en mooiere 940.

Dat is toch niet zo moeilijk?
Een trein in een tunnel is een afgeloten geheel, en ONDERGBRONDS. Dus dat je daar niet in mag met je LPG tank is hetzelfde als een ondergrondse garage. 
Dat je daar met een caravan wel in mag is voor mij een raadsel.
En dat je op de boot wel mag is omdat dat een open systeem is.
En ik ben met je eens dat een LPG tank veel  veiliger is dan een benzinetank.
Maar niet als het overdrukventiel opengaat bij brand. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2012 17:18 #1361080 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hahahaha
modbreak: beledigende opmerking (en de off-topic reacties daarop) verwijderd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2012 21:58 #1361103 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relax
Niet druk overmaken hoor, over dat parkeerverbod in parkeergarages. Ik heb zeker 15 jaar lang in diverse parkeergarages in Antwerpen-centrum geparkeerd en er heeft nooit iemand wat van gezegd. Indertijds hadden de Belgen wel een verplichte LPG sticker achterop, maar ook dat hoeft al sinds enige jaren niet meer. Misschien dat ze alleen daar naar keken.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-06-2012 22:06 #1361105 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic france
In Frankrijk zijn ook zo streng met LPG, je mag nergens in.
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam