Het is het allemaal net niet...
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Vincent van der Spek
- Junior lid
-
Ik kan er helemaal naast zitten, maar zover mijn scheikunde reikt hebben gassen bij een zelfde temperatuur en druk toch hetzelfde aantal moleculen per m3. Dan geldt dat de gasmoleculen met de grootste molecuul massa naar beneden zakken. Wie kent niet het proefje van school dat een brandende spatel wordt 'geblust' door er van uit een ander bekertje CO2 in te gieten? Dat kan omdat CO2 zwaarder is dan lucht. Een benzine molecuul (het is een mix natuurlijk, maar veel C-tjes) is groter en zwaarder dan CO2 (massa 44) en zal dan toch ook naar beneden zakken. CO (massa 28) is inderdaad net aan lichter dan lucht (gemiddelde massa 29). LPG bestaat uit propaan (massa 44) en butaan (massa 58). Deze zijn (net als benzine) zwaarder dan lucht en zakken dus ook naar de grond. Voor diesel geldt natuurlijk dan hetzelfde.Jeroen schreef : Deze sensoren zijn geplaatst in het plafond omdat gassen van benzine, CO, diesel, e.a. lichter zijn dan lucht en dus steeds naar het plafond stijgen.
LPG is zwaarder dan lucht waardoor het zich anders gedraagt en de parkeeruitbater zal zich dus verplicht zien sensoren te plaatsen een 15-tal cm boven de grond. Ook de verluchting zal moeten aangepast worden.
groeten
Vincent
- V700 register
- Nieuw lid
-
Peter Vrakking , Lidnr 480, 940GL Estate 1991robertm schreef : Controle van de LPG tank in België moet om de zoveel jaar... Belgen zijn als de dood voor LPG... Je mag niet eens een overdekte parkeergarage binnen rijden.
Gas is erg gevaarlijk denkt men hier.
Robert
Tja, het bedrijf waar ik werk zit midden in Antwerpen en heeft een grote parkeer garage met een bord verboden om in te rijden op LPG. Dus ik schakel daar altijd over op benzine
Gewoon een "domme" Ollander
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je mag dan wel weer in de kanaal tunnel met een caravan of camper met gasflessen. Zal wel een andere maat fles zijn, kunnen ze met 2 maten metenmjarmuszewski schreef : De Kanaaltunnel mag je ook niet in met een LPG-tank in je auto, ook niet als die op benzine staat
. Dat begrijp ik niet, want volgens mij is een dikke metalen tank met LPG veiliger dan een kunststoftank met benzine. Het probleem kan je op twee manieren oplossen: of met de boot gaan (daar mag het weer wel, wie het snapt mag het zeggen), of diesel rijden. Ik heb voor het laatste gekozen, maar dan wel een fijnere, ruimere, strakker afgewerkte en mooiere 940.
Peter Vrakking , Lidnr 480, 940GL Estate 1991
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is toch niet zo moeilijk?mjarmuszewski schreef : De Kanaaltunnel mag je ook niet in met een LPG-tank in je auto, ook niet als die op benzine staat
. Dat begrijp ik niet, want volgens mij is een dikke metalen tank met LPG veiliger dan een kunststoftank met benzine. Het probleem kan je op twee manieren oplossen: of met de boot gaan (daar mag het weer wel, wie het snapt mag het zeggen), of diesel rijden. Ik heb voor het laatste gekozen, maar dan wel een fijnere, ruimere, strakker afgewerkte en mooiere 940.
Een trein in een tunnel is een afgeloten geheel, en ONDERGBRONDS. Dus dat je daar niet in mag met je LPG tank is hetzelfde als een ondergrondse garage.
Dat je daar met een caravan wel in mag is voor mij een raadsel.
En dat je op de boot wel mag is omdat dat een open systeem is.
En ik ben met je eens dat een LPG tank veel veiliger is dan een benzinetank.
Maar niet als het overdrukventiel opengaat bij brand.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Groeten,Gerben