Petjes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2012 08:39 #1093022 door V700 register
Petjes is gemaakt door V700 register
Vreemd genoeg begin ik me steeds meer te ergeren aan de jongelui met de petjes, scheefzittend, hortige rijstijl, drukke bewegingen, vaak inhalend en wat mij betreft een gevaarlijke rijstijl. Ja, het zegt genoeg over het feit dat ikzelf ouder word ( 56 bijna) en dat ik schijn te vergeten hoe ikzelf eertijds over de wegen ragde met fietsen, brommers, motoren en auto-'s, maar toch... Deze jongelui hebben haast lijkt het wel. "Word ik wel gezien ..gehoord....tel ik wel mee ? "schijnt van groot belang te zijn. Zit ik gisteren op het een terras in het dorp waar ik woon ( nou, ja, 6 km erbuiten ) met koffie en appelvlaai, passeren wel 6 "petjes " en een enkeling rijdt 3 x voorbij. Mij bekroop een gedachte. de emblemen 3.0 BI-TURBO op m'n 945 lpt zetten, petje op en dan bij een verkeerslicht of verkeersplein minzaam wachten op een petje. Wat zou er gebeuren ? Zou hij onder de indruk achter me plaatsnemen en niet inhalen óf zoals een petje behoort te doen me snoeihard passeren vanuit een niet te negeren innerlijke drang ?
ja, ik zou me in dat geval net zo "jeugdig " gedragen heben en dus maar niet. het blijft bij het visioen. Zij hun petje en ik m'n 945. Beter zo én een natuurwet.

Martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2012 10:10 #1359433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooie gedachte's
En dat voor een Pinksterzondag.

Tja, petjes ... Eigenlijk zijn ze wel een beetje zielig met hun opgevoerde Astra's 1,4 en aan elkaar geplamuurde Civic's. Maar ze zijn ook wel vermakelijk want met een beetje auto blijf je die gasten gewoon voor bij het verkeerslicht en ook remmen met een Volvo gaat een beetje sneller.
Het blijft toch wel leuk als je met 1600 kg Volvo toch weer als eerste bij het volgende verkeerslicht aankomt. En dan staat het petje bij de volgende groene licht al klaar met brullende motor om met opgerookte koppeling stil te vallen ...

Niets van aantrekken, gewoon negeren en het gaat vanzelf over. Petjes willen gezien worden en als je dat dus niet doet, is de lol er af voor hen.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
27-05-2012 10:32 #1359435 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic 780
ooit eens mee mogen maken met de 780
naast me een verlaagd golfballetje met paraplu standaard als uitlaat.
op het moment dat het stoplicht op groen ging heeft de 780 v6 met automaat toch echt een goede voorsprong en vooral dat het golfballetje moet gaan schakelen.
daar pakje de mooie winst. bij het 2e stoplicht zat het petje al rechter in de auto ook hier weer het zelfde eindresultaat.
bij het 3e stoplicht zitten er 3 petjes toch met aandacht en bedenkelijk te kijken.
ook deze keer het zelfde resultaat
maar het golfballetje vond het niet leuk meer en ging linksaf (was het enige stoplicht wat op groen stond om vervolgens daar in de straat te keren om later een paar stoplichten achter me weer zijn weg te vervolgen).

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2012 10:40 #1359436 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk, zo hoort het
Hoi,
alleen mij lukt dat niet met mijn ongeblazen diesel!
Jaap

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2012 11:11 #1359438 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic honda civic
Kort geleden nog een honda civic vtec verlaagd en een hoop herry het nakijken gegeven op de snelweg.
Bij het invoeggen op de snelweg probeerde de civic de volvo los te rijden maar helaas.
Moest nog van het gas bij het optrekken en bij 160 kmh kon ik er mooi voorbij.
Wel leuke gasten, ze konden er om lachen.    

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2012 11:18 #1359439 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mercedes oldtimer
Heb het meegemaakt met mijn toenmalige Mercerdes W114 280E uit 1972.. Deze auto zag er niet snel uit, vele oude mercedessen van dat type waren diesels, mijn 280E had 185 pk en ik trok ze er gemakkelijk uit. Leverde veel verbaasde blikken op en bij het volgende verkeerslicht een dikke duim.
Toen ik nog motor reed was het gevaarlijker, sommige idioten probeerden je van de weg te drukken. Dat was minder plezant.
Met mijn Volvo speel ik niet meer mee met dat spelletje. Genieten is nu veel belangrijker dat scheuren. De v90 wil best rap van zijn plek komen maar dan ben ik zo snel op mijn bestemming ....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2012 11:41 #1359443 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
hoe herkenbaar....  Als ik met de T-5 onderweg ben kan het nog wel eens gebeuren dat je zo'n petje ziet denken: 'daar rijd weer zo'n ouwe l*l met een Volvo stationcar'.
En het kan dan wel eens verleiderlijk zijn om een 'wat' gas bij te geven want het merendeel weet toch niet waar T-5 voor staat.  En al helemaal niet als die dan ook nog een beetje gekieteld is.
Met als gevolg dat je ze totaal aan snot rijd die gasten.  Verbazing alom bij de petjes en wij (mijn zoon en ik) met een grijns :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2012 12:07 #1359445 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Ze gaan hun gang maar.. ik stoor me erniet aan.Ik rij meerendeels in de Lincoln van mij.. dan willen ze ''racen ???'' tegen mij.Snap het hele punt daar niet van, maargoed.. zodra het groen is rij ik rustig weg... en die petjes zijn al weg.Pff dom gedoe allemaal..Bij het volgende stoplicht staat ie te wachten en ik kan dan gelijk doorrijden Altijd makkelijk die opgefokte gasten.Liever 10 petjes voor mij dan 1 prius rijder voor me !!!!!!!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2012 12:20 #1359447 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Petjes
Beste Volvo-leden,waarvoor zijn we lid van een vereniging?Om voor jaren de wagens aan de gang te houden.Het "bejaarde"lid Sandstra heeft zijn omgebouwde witte "Bob de Bouwer"-petje met leren Volvo-embleem voor zijn stuur liggen en mocht dat in de toekomst nog niet genoeg zijn dan komt op de hoedenplank de leus NOG MAAR 27 JAAR OUD.En verder trekken we ons van de auto-verslijters om ons heen niets aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2012 12:29 #1359450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Werelds
@Frank: precies! Klote priussen das echt drama.

@de rest; ik lach me elke keer weer de billen uit mn broek als er zo'n verenigingsfiguur bij het stoplicht of op de snelweg denkt mij voor te blijven :)
Of ik nou in m'n 740 rij of in m'n M3.

Een petje draag ik amper, ik zit recht in de auto, maar arrogante figuren die zich beter dan mij voelen in een gechipte 945, T-5, D5, mercedes e-klasse, jaguar of noem ze maar op maak ik graag een illusie armer.

Dus TS, koop je chips, draai je mbc maximaal open en kom maar op :)
Zal ik voor jou een petje op doen ! Hahahahaha

Geweldig dit!

Moderators: Jerry Stam