rare wereld...

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2012 23:30 #1356730 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Afdwalen...
Als T.S. het volgende,
" Onze" vereniging bestaat momenteel uit meer dan 500 betalende leden. Met ruim 10 % ervan heb ik persoonlijke hele goede, plezierige, fijne/leuke en aktieve contacten. Met 1 %, dus op één hand te tellen", wat minder. Op het forum presenteren zich dit "handje vol" zich vaak belerend, super intelligent en voelen zich verheven boven het merendeel van onze "modale", normaal gedragende baksteenliefhebbers met een gevoel ervoor in hart en nieren.
Deze enkelingen, die 1 %, stoort me enorm. Zichzelf vaak mislukt voelend, in een recent verleden op hun neus gevallen, of wat dan ook. En dit dan op andere, minder "ontwikkelde" leden, te moeten botvieren... Beschamend! Dit toont duidelijk dat iemand niet in zijn waarde wordt gelaten.
Het gebeurt zelfs w.w. op dit forum dat "& Co" als "Trol" wordt getypeerd omdat ik persoonlijk iemand probeer te overtuigen dat Volvo ook in `83 wel degelijk een super sound stereo in de markt had. En dan tot  slot een opsomming te geven van een gramaticaal "lijstje"..., wat zielig. (zoiets heet kleineren)
Een PDF, welke in een paar handelingen overal te vinden is, publiceren voor het inbouwen van een accessoire wordt zo maar geclaimd en de degene die mij een PDF vervolgens toezendt, verwenst mij een "spiegel" toe, noemt me "onbehouwen", "zielig", etc. En blokkeert mij vervolgens nadat ik n.b. zelf tot 2 maal toe aangegeven heb de disussie te sluiten.
Laat ik het dan nog niet hebben over die éne 1% die er een bevredigend gevoel bij krijgen en het "leuk" vinden leden/forumbezoekers grammaticaal continue te blijven corrigeren.
Ik ervaar dit persoonlijk als diep triest! Waar hebben we het over. Een man of 5. Ik ben er dan ook overtuigd dat vele forumlezers het annoniem met me eens zijn.(gezien de vele reacties en telefoontjes die ik reeds heb mogen ontvangen)
Overigens heeft "& Co" besloten geen deel meer te nemen aan de leuke toer-evenementen. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2012 23:50 #1356733 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Melden!!
Hallo Gerrit-Jan, Volvisti
Als je van mening bent dat iemand ongewenst gedrag vertoont, meldt dat dan bij het moderatorenteam of als het iemand van het moderatorenteam betreft, bij het bestuur.  Stuur eventueel dat deel van de communicatie waar je je aan stoort, mee.  Er kan dan gekeken worden of er inderdaad sprake is van ongewenst gedrag.  En vermeldt vooral ook om wie het gaat.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 00:54 #1356746 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doe es effe normaal joh !
Om er maar even een "mooie" politieke uitspraak bij te halen :)
Ik heb me hier volgens mij nog niet eerder over uitgelaten, maar even het volgende:
- advertenties: deze dienen toch in redelijke mate volledig te zijn. Mis je nog die tien procent aan informatie, dan stuur je een PB. Echter, ik ben hier zelf ook al de nodige onvolledige advertenties tegen gekomen. Mensen moeten zich dan niet persoonlijk aangevallen voelen als daar publieke vragen over komen. Maar het mag niet zo zijn dat iemand een adverteerder/verkoper gewoon zit te jennen.
- spelling/taalgebruik/interpunctie etc.etc.: het zal mij echt een worst wezen of iemand d/t fouten maakt of misschien wat ruw in de mond is. Het gaat mij om de technische informatie, know how, koopje of groupbuy die hier te vinden is. Is iemands taalgebruik niet duidelijk, stuur die persoon een vriendelijk berichtje waarin je om een verduidelijking vraagt. Zo moeilijk is het niet.
Laten we het hier leuk houden en eens een beetje respect tonen voor de moderators/bestuurders. Het is immers maar iets wat op vrijwillige basis gebeurt. Tuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, maar dat kan ook op een constructieve manier. Heb je een goed idee ? Werk het dan uit en gooi het in de groep/ stuur het naar de moderatoren, inclusief pro's en contra's.
Zo. Dat is er weer uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 08:53 #1356758 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grammatica en stijl
Tja, het barst hier inderdaad van de mensen die wel eens een t zetten waar een d zou moeten staan en zinnen die zo krom zijn als hoepel (die overigens niet krom is maar gebogen en misschien getordeerd)
Een deel van mijn werk bestaat uit het schrijven van teksten en rapporten, in het nederlands of het engels. Je mag dus verwachten dat ik wat minder fouten maak dan de gemiddelde nederlander en misschien wel bij de beste 10% van de spellers en grammatikakelaars hoor. Wauw...
Om dat te compenseren ben ik "gezegend" met twee linkerhanden en tien duimen. Dat houdt in dat zelfs het vervangen van een ruitenwisserblad mij minimaal een half uur kost en ik vervolgens een tie-wrap nodig had om de ruitenwisser en het blad naar mijn idee onafscheidelijk te maken. Want ja, er breekt bij mij wel eens iets af, terwijl ik mijn best doe om het netjes te doen. Niet voor niets heb ik een draadje lopen met wat gezochte onderdelen, en dat is toch allemaal gebeurd terwijl ik mijn best deed, Haynes er naast had liggen (schiet op dat niveau geen moer op, maar staat wel vertrouwenwekkend naar mijn Lief) en het juiste gereedschap had gevonden. Iets wat al minimaal een kwart van de totale tijd is.
En ja, dan kom ik als taal-liefhebber bij een sleutel- of koffiedag waar mensen met twee vingers in de neus een grote beurt uitvoeren, even een ander blokje "er in gooien" of rondrijden met een 15 jaar oude auto die zo te zien de dag er voor nog in de showroom stond.
Het feit dat ik nog steeds kom is een signaal dat men wel grapjes over en met me maakt, maar alles in een aangename sfeer. Ik voel me daar niet door beledigd en vind het fijn als iemand me helpt (meestal in twee minuten doet waar ik al twee kwartier mee bezig was).
En dat is voor mij en volgens mij het succes van deze club, en ik hoop dat het zo kan blijven. Voor zover ik weet heb ik nooit iemand met mijn pen op zijn of haar vingers getikt. Als was het alleen maar omdat ik bang ben om met een momentsleutel op de mijne zal worden teruggetikt.
Waar ik me wel over verbaas is dat mensen denken dat een advertentie een soort kladblok is. Ik ben inmiddels technisch genoeg om te weten dat er diverse soorten volvo's zijn. Als iemand schrijft: ik heb een "volvo estate" te koop en verder alle belangrijke informatie vergeet te vermelden dan is het logisch dat er vragen komen. En als het de zoveelste is dan kun je een discussie verwachten. Ik zou een aantal verplichte velden bij eender welke advertentie een zinvolle aanvullig vinden en voor de rest: wie iets verkopen wil moet zorgen voor alle zinvolle informatie en foto's. Zo niet, dan verkoopt-ie niets of krijgt hij een lading bagger of zich heen. Want dit is tenslotte een club voor mensen die het een en ander afweten van de volvo 700/900 en dus weten waar ze mee bezig zijn en wat ze willen hebben.
En voor mezelf: ik koop liever een auto of een beurt van iemand die slecht nederlands schrijft maar waarvan ik weet dat hij veel verstand van auto's en onderhoud heeft dan van een neerlandicus die prachtig schrijft maar nog geen spijker in een pakje boter kan slaan. (Op zich heel moeilijk trouwens, probeer het maar. En dan op youtube!)
Fijne Koninginneweekend, het kan je laatste zijn! Oranjedag, Koningdag mwoi....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 09:05 #1356760 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vrijheid blijheid
is in mijn ogen de pootr tot creativiteit en vernieuwing.

Persoonlijk vind ik dat de vrijwilligers die aan deze side werken /modereren, blijkens hun goedwil tonen om de side/ vereniging ten goede te stimuleren.

Overal heb je problemen door misvattingen. Op straat kom je ook mensen tegen die "hun dag niet hebben"..

Je moet dan denken aan woorden als "hufter" etc.

Velen foromgebruikers hebben uitgesproken meningen. Gelukkig is dat mogelijk.

Persoonlijk moet ik altijd wel lachen om de reakties op advertenties. Soms net zo gezellig als het "Sinterklaasgedicht"..

Wel wordt het snel minder als mensen zich aangesproken voelen, grof en beledigend naar andere meningsuitingen uithalen.

Maar ja, Daar zijn moderatoren voor bezig. En ja , dat wordt niet altijd begrepen.

Mvg, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 09:18 #1356762 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euhm
Moet ik me aangesproken voelen Geejee? Zo ja, dan wil ik zonder boos woorden e.e.a. toelichten. Zo nee, dan houd ik mijn mond (overigens niet zonder het mijne er over te denken).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 09:38 #1356769 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist

Mathy schreef : En vermeldt vooral ook om wie het gaat.

We willen niet dat er in het forum namen genoemd worden, want dat mondt al snel uit in ruzie. Wat dat betreft gaat het hierboven heel goed. Anderzijds kunnen we een 'bepaald persoon' niet aanpakken als we niet weten wie die bepaalde persoon is.
Dus nogmaals, als je je onheus behandeld voelt door een andere forumgebruiker, en je komt er met hem/haar niet uit, meld dat dan aan ons via één van de kanalen die ervoor zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 10:01 #1356775 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 maten
Moet ik me aangesproken voelen Geejee?
Wellicht was het dan handig om een PB te sturen. Bij de een doe je dat wel en bij de ander niet?
Daar zal je dan wel je redenen voor hebben, en dat maakt me dan ook niet uit. want ik ken de ins en outs ook niet. Maar als je ergens mee wil stoppen en de ander blokkeert jou dan is het toch ook klaar? Of mag iemand er alleen een punt achter zetten als jij vindt dat hij dat mag? 
Het is wat de moderator aangeeft: als je persoonlijk aangevallen, dan wel beledigd wordt dan is er een weg via de mods om dat aan te kaarten.
En VWB de radio en de taalfouten en de trol : Als iemand niet wil luisteren naar jouw argumenten (of jouw radio), omdat die persoon andere ervaringen heeft, So be it. Daar kom je samen niet uit op dat moment.     
Ik concludeer heel voorzichtig ook dat je niet op de hoogte was dat een Trol een internetbenaming is voor iemand, die onder een andere naam iets plaatst. (bijvoorbeeld V90nogwat die gebruikt werd door JohnB). De taalfouten en de argumentatie waren niet in de lijn van wat er normaal onder de naam geejee wordt geplaatst.
Ik lees tussen de regels door, maar dat kan verkeerde interpretatie zijn, dat &Co daarom niet meer deelneemt aan de toer evenementen genoemd?
Nogmaals als dat zo is, dan moet dat op te lossen zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 10:07 #1356777 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou vooruit dan maar
Ook ik heb me wel eens te veel laten gaan door te reargeren op in mijn ogen gemieren- neuk onder een advertentie, dit hoort idd in een topic zoals deze thuis. En felle discussies kan echt geen kwaad, daar wordt niemand slechter van en we zijn niet van suiker. Ook ik ben niet iemand die altijd zo diplomatiek overkomt dat weet ik. Als ik zo vrij mag zijn waar ik me aan erger:
* onnodige en soms soort van denigrerende opmerkingen onder advertienties, om de bandjes nog maar eens aan te halen, misschien zit er wel iemand hier die wel interesse heeft in de bandjes dat bepaalt niet iemand anders voor de rest.
* Taalfouten maakt iedereen, de een meer als de ander, de een vindt (oeps dat was er bijna een) het de moeite om er op te letten de ander niet, de een heeft wat langer op school gezeten als de ander of beter opgelet prima, mijn grens ligt bij of het leesbaar is of niet en of je begrijpt wat iemand bedoelt, maar om iemand daar op aan te gaan spreken vind ik kinderachtig en denigrerend.
*En pb's sturen en dreigen slaat echt nergens op, dat zit er gewoon een steekje los bij je, heb er zelf geen last van maar als ik dat lees dan denk ik je bent niet goed bij je hoofd of heel erg gefrustreerd.
*Laat je nooit weerhouden op opmerkingen te plaatsen of advertenties omdat 1 % het leuk vindt om te gallen of zijn frustratie kwijt moet, 99% vindt je advertentie of je artikel of opmerking wel interessant of leuk!!
Algemeen zou ik zeggen: discussies opmerkingen ok maar niet onder advertenties en doe gewoon allemaal ff normaal, kijk eerst naar jezelf, waarschijnlijk barst je zelf ook vd "gebreken" "tekortkomingen" als je dit al zo moet noemen alleen vallen ze niet zo snel op op een forum als taalfouten. Het is makkelijk naar een ander wijzen of naar zijn advertentie maar er wijzen 4 vingers terug.
Hupsakee, niet te moeilijk allemaal, is maar een forum en primair is het doel daarvan info uitwisselen, elkaar helpen met problemen en je ouwe of nieuwe zooi kwijt zien te raken waar een ander misschien wat aan heeft en je zelf weer andere leuke ouwe of nieuwe zooi kan kopen. En leuke discussies op gang brengen.
gr . Peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 11:57 #1356790 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hangout
We zouden eens (wat vaker) moeten gaan Hangouten, dan kom je erachter dat we met z'n allen best aardig zijn
Geejee, in de meivakantie kom ik toch echt weer eens een keertje bij je langs (met de lang beloofde cassette)
<a href=" www.google.com/tools/dlpage/res/talkvideo/hangouts/ "> www.google.com/tools/dlpage/res/talkvideo/hangouts/

Moderators: Jerry Stam