oldtimerverzekering enige auto volvo 740 voor dagelijks gebruik

• Koen Wiegink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2012 15:23 #1092505 door Koen Wiegink
ik heb sinds kort een volvo 740 uit 1985 en ben deze aan het opknappen. straks wil ik alleen met deze auto gaan rijden. hoe kan ik deze verzekeren voor een klein bedrag per maand. bijvoorbeeld 5 euro zoals ik op diverse sites zag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2012 15:25 #1356305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sites
Allicht op de sites waar je het zag. Alleen eeuhm, zijn er niet heel veel verzekeraars die je enige auto als oldtimer willen verzekeren. Laat staan zonder maximum kilometrage.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2012 15:26 #1356306 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moeilijk
Moelijk, als het de eerste/enige auto is die dagelijks gebruikt wordt. Meer dan 20.000 km per jaar gaan ze sowieso niet verzekeren onder de gunstige oldtimer voorwaarden.  GIO kan youngtimers verzekeringen doen, tot 20dkm. Diks misschien ook ?

• Koen Wiegink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2012 15:50 #1356312 door Koen Wiegink
Beantwoord door Koen Wiegink in topic vereniging
ik hoorde dat je via een vereniging wel zoiets voor elkaar kunt krijgen maar hoe en wat voor een vereinging weet ik niet iemand een idee?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-04-2012 15:54 #1356314 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic nou..de site waar je nu op zit.
Uhm...via deze vereniging..als je Betalend lid bent.
de V700V is lid van de Fehac en kun je bij de verz.mij dus opgeven als "lidzijnde" van een "oldtimerclub". en dan zijn verzekeringen al gelijk alwel wat gemoedelijker.
Groeten,Gerben

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2012 16:00 #1356315 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Gevonden
Vorige maand ben ik overgestapt naar een andere verzekeraar. Via Anker verzekeringen ondergebracht bij Reaal, is een "gewone" autopolis met klassiekerclausule. Taxatiewaarde is opgenomen en is uitgangspunt, onbeperkt kilometers, opbouw no claim en 1x per 3 jaar taxeren. Kost mij €37,40 p/m bij 80% no claim.
Mbt de vraag van TS, goedkoop een verzekering voor een klassieker kan. Gewoon even zoeken op internet, lidmaatschap club is vaak wel voorwaarde. Ook de verzekeringsvoorwaarden zijn vaak streng en kilometers beperkt.
gr. Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2012 16:05 #1356317 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja Chris, maar dat is dus inderdaad geen klassiekerverzekering, met ook een redelijk normale prijs, als ik het zo zie.
Meneer de topicstarter, U begrijpt dat voor een verzekeraar de geringe risico's die het rijden van een oldtimer - beperkt kilometrage, een over het algemeen voorzichtiger bestuurder, veelal binnen stallen, geen gebruik als woon-werk verkeer en boodschappen auto - met zich meebrengt niet meer vanzelfsprekend zijn als het de enige auto in Uw huishouden is, waardoor de verzekeraar hoogstwaarschijnlijk geen speciaal tarief zal hanteren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2012 16:06 #1356318 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ha

koen303114 schreef : ik hoorde dat je via een vereniging wel zoiets voor elkaar kunt krijgen maar hoe en wat voor een vereinging weet ik niet iemand een idee?

"Waar is toch m'n bril?"-"Op je neus."

• Koen Wiegink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2012 13:20 #1356448 door Koen Wiegink
Beantwoord door Koen Wiegink in topic niet mogelijk?!
ik heb op diverse sites gekeken en berekend. maar het schijnt zo te zijn dat je 24 moet zijn om een voor een verzekering in aanmerking te komen.
er moet toch een manier zijn om mijn 740 als klassieker te verzekeren voor dagelijks gebruik zonder dat ze vragen naar je leeftijd, 2e auto, etc.?!

koen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2012 13:24 #1356450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Neen.

Moderators: Jerry Stam