LPI diagnose software
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij kan <a href="/node/41281" target="_blank">Baseman</a> die Vialle systemen uitlezen. Of hij je aan de software kan helpen weet ik niet, maar je zou het kunnen proberen
Ik heb je vraag even verplaatst naar de kletshoek omdat hij niet V700-gerelateerd is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toch niet een blauwe met NV-kenteken?alfa schreef : Hallo allemaal. Ik weet dat het vloeken is in de kerk maar ik rij een Alfa 156 met G3 vialle
Ik heb de software wel ergens, maar vermoed, hetzelfde probleem te hebben.Mijn versie is trouwens gewoon nederlands.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben inderdaad hier terecht gekomen door Baseman ( dankzij google ).
Ik ben helaas voor jullie al mij leven lang een Alfa fan.
Ik rij al Alfa sind het roestige Sud tijdperk.
En heb ik helaas de gekte om alle sleutel karweitje zelf te doen.
Tot aan totale motor revisie toe.
Ik heb inmiddels wel al de software voor auto ecu maar helaas het allerlaatste
stukje software voor de vialle ecu ontbreekt nog.
Ik heb wel inmiddels de hardware interface gebouwd ( max232 ) tussen de pc en de ecu en werkend gekregen.
maar zoals ik al gemeld heb de orginele oude vialle software ( DDP V4.4 ) ondersteund niet mijn V6.4 blik.
Dus ik hoop dat iemand een nieuwere versie heeft en dat tegen geringe kosten met
mij wilt delen.
Met vriendelijke Volvo groeten van een Alfa fan
J.P. Cretier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zeg, kon je bij mij uit de buurt trouwens? (Den Bosch?)Kom even langsrijden dan, kun je hem testen met mijn interface en software.alfa schreef : J.P. Cretier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar wij kunnen daar wel een ritje aan wagen.
Dat lijk mij wel leuk om.
Voor dat ik dat ga doen wil ik eerst de 4 gas injectors vervangen.
En helaas moet ik vrijveel slopen om bij de gas injectors te komen.
Gezien de kilometer stand van 200.000 Km kan dat misschien wel de oorzaak zijn.
De planning is dat volgende Maand te doen aangezien ik alles buiten moet doen en de klachten niet van dien aardt zijn dat er echt haast mee is.
Ik was ook van plan deze week eerst paar metingen te doen aan de BENZINE injectors.
Misschien fout gedacht maar ik ga er maar van uit dat de pulsbreedte ( in ms ) op de BENZINE injectors zowel bij het rijden op benzine als gas het zelfde moet blijven.
De gas ecu gebruik namelijk de benzine ecu als referentie input.
Als er verschil is tussen gas en benzine hoop ik dat dit in de gas ecu af te regelen is.
J.P.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou denken dat de LPE (LPi computer) het signaal van benzine injectoren alleen maar als input met hoge weerstand/impedantie gebruikt. Het zou natuurlijk kunnen dat het signaal op de benzine injectoren anders is als je op LPG rijdt omdat de injectoren niet daadwerkelijk openen/sluiten, maar dat kun je toch via de LPG computer niet corrigeren ?Of bedoel je de regeling via de lambdasonde, dat de ECU obv lambdameting het signaal voor benzine injectoren aanpast omdat de omrekening van benzine- naar LPG injectoren in de LPE niet goed verloopt ??? Lijkt me lastig, omdat dat zou betekenen dat de mapping van de ECU aangepast wordt ?? In dat laatste geval zou je beroerde loop na elke brandstofwissel verwachten omdat de mapping waar aangepast moet worden naar de brandstof waar je op dat moment op rijdt.alfa schreef : Misschien fout gedacht maar ik ga er maar van uit dat de pulsbreedte ( in ms ) op de BENZINE injectors zowel bij het rijden op benzine als gas het zelfde moet blijven.
De gas ecu gebruik namelijk de benzine ecu als referentie input.
Als er verschil is tussen gas en benzine hoop ik dat dit in de gas ecu af te regelen is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus simpel gezegt er gedurende een korte tijd 12 volt op de benzine injector.
Hoe lang wordt bepaalt door Bosch benzine ecu.
Dus bij idle speed ongeveer 4 Miliseconde staat de benzine injector open.
Ik neem aan dat dat zelfde princiepe ook voor de gas injectors is.
Er staat gewoon de volle 12 volt gedurende een hele korte tijd op de gasinjector.
Dus zowel bij benzine als gas is het gewoon volledig open of dicht.
Alleen de tijd is de factor hoeveel benzine of gas er in gespoten wordt.
Alleen de tijd bij gas en benzine is anders om allerlei redenen.
Vandaar het vialle ecu blik.
Hij dient als een soort vertaal slag van de benzine injector puls breedte naar de gas injector pulsbreedte.
Zo als je misschien weet zijn de Bosch benzine blikken zelf lerend.
Dus als er afwijking is in de komplete regel lus dan corigeert het bosch blik.
Dus als door wat voor reden een kleine afwijking in het vialle blik is composeert de bosch ecu dat.
Die regel lus is een hele langzame regel lus.
Dus er worden correcties uit gevoerd niet in minuten maar uren.
Voorbeeldtje uit praktijk is als bijvoorbeeld op hele slecgte benzine rijdt met ron 85 dan gaat de motor pingelen.
De ecu merkt dat en regelt dan de hoeveelheid voor onsteking terug.
Kortom vroeger was het simpel.
Gewoon kontaktpuntjes enn een carbaratur.
J.P.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar waarom wil je dan metingen gaan doen op de benzine injectoren op benzine EN op LPG om te bepalen of die LPE iets geks doet op een signaal dat de LPE alleen als input gebruikt ?Overigens heeft de LPE ook nog een input voor het lambdasignaal, waarschijnlijk zit er ook nog iets van een correctie in de LPE zelf.
- V700 register
- Nieuw lid
-