Ook ik kon het weer niet laten; een V70 '2001
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2012 01:13 #1352825
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Optrekken
Hallo Wim
En als je het been iets optrekt (knie omhoog) of zelfs het onderbeen schuin onder je linkerbeen legt?
groetjes
Mathy
En als je het been iets optrekt (knie omhoog) of zelfs het onderbeen schuin onder je linkerbeen legt?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2012 15:07 #1352863
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic of...
En als je je rugleuning volledig horizontaal draait, daar op gaat zitten, en je rechterbeen schuin over de handrem heen op de zitting van de passagiersstoel laat steunen, terwijl je je linkerbeen met de knieholte in de veiligheidsgordel hangt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2012 15:18 #1352864
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handig
Die houding is ook handig voor als je onverwacht onderweg moet bevallen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2012 00:05 #1353024
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ...
ik zit duizend keer beter in de S80
sneller
krachtiger
beter
zuiniger
stiller
veiliger
ruimer
maar het gevoel dat ik heb als ik met de 780 onderweg ben... da's niet te omschrijven
met mijn 1.92M gekoppeld aan 120 kilootjes is het maar net groot genoeg oa door de hemel die lager zit door standaard open dak op de 780 maar ik heb mijn plekje gevonden
ik denk niet dat de 780 ooit weggaat
de S80... zit nog maar aan 300.000 km dus die kan nog wel even mee
vorig jaar een paar maanden een 855TDI gehad
mooi ding, maar niet mijn maat
sneller
krachtiger
beter
zuiniger
stiller
veiliger
ruimer
maar het gevoel dat ik heb als ik met de 780 onderweg ben... da's niet te omschrijven
met mijn 1.92M gekoppeld aan 120 kilootjes is het maar net groot genoeg oa door de hemel die lager zit door standaard open dak op de 780 maar ik heb mijn plekje gevonden
ik denk niet dat de 780 ooit weggaat
de S80... zit nog maar aan 300.000 km dus die kan nog wel even mee
vorig jaar een paar maanden een 855TDI gehad
mooi ding, maar niet mijn maat
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2012 01:36 #1353026
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Beter?
Een tijdje terug heb ik een nagenoeg nieuwe V70 met D3 (2 liter diesel) en automaat mogen besturen. Ik vond het eigenlijk een tikje tegenvallen, vergeleken met mijn S90 Executive.
De V70 D3 is helemaal niet zo stil. De diesel hoor je heel duidelijk, ondanks dat deze bij normaal rijden nauwelijks toeren draait. Windgeruis en afrolgeluiden zijn wel minder.
De diesel is wel veel zuiniger en presteert heel behoorlijk, maar het trillen bij stationair is niet fijn en de S90 6 cilinder klinkt veel aangenamer.
Veel meer ruimte is er ook niet. De stoel kan wellicht wat verder naar achteren, maar dan heb je op de achterbank echt geen beenruimte meer over, zeker niet in vergelijking met een Executive. Wel klopt de verhouding afstand pedalen en afstand stuur beter.
De stoel had een rand die precies ter hoogte van mijn schouderbladen in mijn rug duwde. Dat zat niet echt lekker.
De A stijlen zijn veel dikker en staan ook vlakker, waardoor ze meer zicht wegnemen dan in de S90.
De neus loopt meer af, waardoor je deze niet kan overzien.
De knoppen van onder andere de airco tonen niet zelf meer waarop ze ingesteld staan. Dit moet je aflezen van het centrale scherm. Dit zorgt ervoor dat je minder snel af kunt lezen in welke stand je een bepaalde knop hebt staan. Vergelijk maar eens met een cockpit van een vliegtuig. Elke schakelaar toont daar op zichzelf in welke stand deze staat, of anders met een scherm direct gekoppeld daraan. Dus geen scherm die van alles en nog wat kan tonen, maar nooit alles tegelijk.
Onder de motorkap is er nog nauwelijks ruimte voor extra's, zoals een standkachel. En het bevordert het sleutelgemak ook niet, wat je zeker gaat merken, of op de rekening van de garage, of bij het zelf sleutelen.
De draaicirkel van de 700/900 is bijna onverslaanbaar, zelfs als het een verlengde versie betreft.
Naar mijn mening is de 15 jaar jongere auto wel iets beter geworden (verbruik in combi met prestaties, veiligheid), maar is zeker niet alles een verbetering. Het totaal plaatje valt me een beetje tegen.
De V70 D3 is helemaal niet zo stil. De diesel hoor je heel duidelijk, ondanks dat deze bij normaal rijden nauwelijks toeren draait. Windgeruis en afrolgeluiden zijn wel minder.
De diesel is wel veel zuiniger en presteert heel behoorlijk, maar het trillen bij stationair is niet fijn en de S90 6 cilinder klinkt veel aangenamer.
Veel meer ruimte is er ook niet. De stoel kan wellicht wat verder naar achteren, maar dan heb je op de achterbank echt geen beenruimte meer over, zeker niet in vergelijking met een Executive. Wel klopt de verhouding afstand pedalen en afstand stuur beter.
De stoel had een rand die precies ter hoogte van mijn schouderbladen in mijn rug duwde. Dat zat niet echt lekker.
De A stijlen zijn veel dikker en staan ook vlakker, waardoor ze meer zicht wegnemen dan in de S90.
De neus loopt meer af, waardoor je deze niet kan overzien.
De knoppen van onder andere de airco tonen niet zelf meer waarop ze ingesteld staan. Dit moet je aflezen van het centrale scherm. Dit zorgt ervoor dat je minder snel af kunt lezen in welke stand je een bepaalde knop hebt staan. Vergelijk maar eens met een cockpit van een vliegtuig. Elke schakelaar toont daar op zichzelf in welke stand deze staat, of anders met een scherm direct gekoppeld daraan. Dus geen scherm die van alles en nog wat kan tonen, maar nooit alles tegelijk.
Onder de motorkap is er nog nauwelijks ruimte voor extra's, zoals een standkachel. En het bevordert het sleutelgemak ook niet, wat je zeker gaat merken, of op de rekening van de garage, of bij het zelf sleutelen.
De draaicirkel van de 700/900 is bijna onverslaanbaar, zelfs als het een verlengde versie betreft.
Naar mijn mening is de 15 jaar jongere auto wel iets beter geworden (verbruik in combi met prestaties, veiligheid), maar is zeker niet alles een verbetering. Het totaal plaatje valt me een beetje tegen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2012 08:28 #1353034
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daarom ook blijven we maar doorrijden met de 960
@ jpost
Er bestaan dus duidelijk genoeg redenen om met de 960 de komende jaren door te blijven rijden.
Het toe-te-betalen-bedrag steken we nu maar in het onderhoud van de 960 (ipv. in de V70) en in een extra fles wijn.
Een prachtige zondag iedereen toegewenst!
Er bestaan dus duidelijk genoeg redenen om met de 960 de komende jaren door te blijven rijden.
Het toe-te-betalen-bedrag steken we nu maar in het onderhoud van de 960 (ipv. in de V70) en in een extra fles wijn.
Een prachtige zondag iedereen toegewenst!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2012 16:41 #1353080
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proost!
Dus!!
Moderators: Jerry Stam