Ook ik kon het weer niet laten; een V70 '2001
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2012 21:35 #1091945
door V700 register
Ook ik kon het weer niet laten; een V70 '2001 is gemaakt door V700 register
Tuurlijk, het is hier vloeken in de kerk: helaas, de 960 3.0 24V (bj. '12-96) kan me toch niet helemaal bekoren. Is (uiterlijk) natuurlijk prachtig, heeft weinig gelopen (123.500 km.), maar hij 'past' me gewoon niet. Al vóór de aanschaf, bijna 3 jaren terug (bij Carlo), heb ik getwijfeld over de aankoop.
De 850/S70 die ik ooit bezat, zat echt als gegoten. Met veel pijn deed ik ooit afstand van deze 850; de wagen paste echt als een oude leren jas.
De 960 is net te klein/krap voor mijn postuur. Deze -biezonder mooie- 960 heeft me nooit echt bekoord.
Nu is mijn oog gevallen op een vroege V70 (bj. 2001) met weinig kilometers/ accescoires. Doen?
Was de 960 kwalitatief toen, nu ook nog, toch echt beter dan de V70? Opletten op de gaskleppen van Marelli/Moretti? Waar nog meer op?
Persoonlijk hou ik van auto's die al enige jaren op de markt zijn en die 'ausgereift' zijn', die intussen geen fabrieksfouten kennen. Kwaliteit heeft mijn voorkeur. Mijn 960 (dec. '96) zou daarom/hieraan beslist voldoen. Ik vind het erg moeilijk mensen.
Mijn 960 wordt amper gebruikt, zeker niet in de wintermaanden, alleen voor vakantieritten (voorkeur: lange ritten), éénmaal per week (om de accu op te laden), maar is te opvallend/exclusief en niet echt praktisch. En niet echt passend bij de gezinssituatie.
Hellup!
Groet, JPS
De 850/S70 die ik ooit bezat, zat echt als gegoten. Met veel pijn deed ik ooit afstand van deze 850; de wagen paste echt als een oude leren jas.
De 960 is net te klein/krap voor mijn postuur. Deze -biezonder mooie- 960 heeft me nooit echt bekoord.
Nu is mijn oog gevallen op een vroege V70 (bj. 2001) met weinig kilometers/ accescoires. Doen?
Was de 960 kwalitatief toen, nu ook nog, toch echt beter dan de V70? Opletten op de gaskleppen van Marelli/Moretti? Waar nog meer op?
Persoonlijk hou ik van auto's die al enige jaren op de markt zijn en die 'ausgereift' zijn', die intussen geen fabrieksfouten kennen. Kwaliteit heeft mijn voorkeur. Mijn 960 (dec. '96) zou daarom/hieraan beslist voldoen. Ik vind het erg moeilijk mensen.
Mijn 960 wordt amper gebruikt, zeker niet in de wintermaanden, alleen voor vakantieritten (voorkeur: lange ritten), éénmaal per week (om de accu op te laden), maar is te opvallend/exclusief en niet echt praktisch. En niet echt passend bij de gezinssituatie.
Hellup!
Groet, JPS
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2012 21:39 #1352109
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic te klein
tja.. boven de 2 meter wordt het krap. en ik denk boven de 150 kilo ook.
maar vwb de v70n de vroege hebben relatief veel problemen . zou er zonder volledige historie niet aan beginnen
maar vwb de v70n de vroege hebben relatief veel problemen . zou er zonder volledige historie niet aan beginnen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2012 21:42 #1352110
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thnx Jeroen!
Ik kom weer met met beide benen op de grond Jeroen. Bedankt voor je reactie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2012 21:50 #1352111
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind
Dat je gewoon je gevoel moet volgen Dick.
De 960 zal nooit jouw auto worden.
Heb je ondanks de lage km.stand en mooie uiterlijk al te veel mee gehad.
Vrees dat je verdrietig wordt als je hem moet verkopen van de waarde die hij nog heeft.
Maar een mooie en chte V70 is ook niets mis mee.
Je bent ook niet echt een kilometer vreter, dus zal met de V70 ook wel mee vallen.
Gr.
Ton
De 960 zal nooit jouw auto worden.
Heb je ondanks de lage km.stand en mooie uiterlijk al te veel mee gehad.
Vrees dat je verdrietig wordt als je hem moet verkopen van de waarde die hij nog heeft.
Maar een mooie en chte V70 is ook niets mis mee.
Je bent ook niet echt een kilometer vreter, dus zal met de V70 ook wel mee vallen.
Gr.
Ton
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2012 22:32 #1352116
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Ik sluit mij aan bij Ton
Ik heb een 855 en een 744. De V70 is de opvolger dan de 850. De roffel en de weglegging is vele malen mooier dan de 744, maar de 744 is meer het echte 'ik-rol' gevoel. Voor beide is wat voor te zeggen. Mocht de kosten geen parten spelen, zou ik zeggen; kies voor je gevoel/emotie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2012 08:48 #1352137
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de reacties
Bedankt iedereen voor de reacties.
Naast gevoel, emotie is er ook nog zoiets als verstand. En natuurlijk de ruimte in de beurs.
Heb net iets gelezen over de gasklephuizen van Magneti Mirelli die vooral in het (ramp)jaar 2001 in de 5 cylinders zijn geleverd. Laat nou net de V70, die we op het oog hebben, ook van dit jaar zijn.
Wikken en wegen; het is het één of het ander.
Naast gevoel, emotie is er ook nog zoiets als verstand. En natuurlijk de ruimte in de beurs.
Heb net iets gelezen over de gasklephuizen van Magneti Mirelli die vooral in het (ramp)jaar 2001 in de 5 cylinders zijn geleverd. Laat nou net de V70, die we op het oog hebben, ook van dit jaar zijn.
Wikken en wegen; het is het één of het ander.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-03-2012 08:56 #1352139
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Proberen
Als je het niet probeerd zal je achteraf zeer waarschijnlijk spijt kijgen...."oowh had ik het maar gedaan"
Als je het Wel probeerd, krijg je misschien spijt, omdat het je tegen valt...maar dan heb je wel je antwoord..En het iniedergeval geprobeerd.(voor hetzelfde geldt dat je het misschien wel helemaal fantastisch vindt)
Success met beslissen
Groeten,
Gerben
Als je het Wel probeerd, krijg je misschien spijt, omdat het je tegen valt...maar dan heb je wel je antwoord..En het iniedergeval geprobeerd.(voor hetzelfde geldt dat je het misschien wel helemaal fantastisch vindt)
Success met beslissen
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2012 09:14 #1352141
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De kosten
De kosten voor reparatie/ombouw van het gasklephuis zijn natuurlijk wel op te vragen. Tel dat bij de aanschafprijs op en betrek het zo in je overweging. Moet je het huis vervangen dan heb je pech maar was het wel voorzien, komt het niet dan heb je een mazzeltje.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-03-2012 09:16 #1352142
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic navragen bij verkopert.
Misschien even navragen bij de verkoper of het beruchte gasklephuis al eens is vervangen? (bij een vorige eigenaar, of dealert..)
Misschien heb je mazzel.
Groeten,Gerben
Misschien heb je mazzel.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2012 08:28 #1352214
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet doen
Ik ga niet nog eens mijn slechte ervaringen op het forum spuien: onze 2002 V70 2,4 was een ramp, buiten dat je minder ruimte hebt dan in de 940 en dus ook in de 960.
De electronica was een drama en kostbaar, de onderhoudskosten waren erg hoog en de reparaties ook. En hij werd uitstekend onderhouden hoor, dus daar lag het niet aan. (En het reed ook nog niet zoals het moet:Ford..) Die V70's kun je niet vergelijken met de 850, dat was een goede auto...
Als je meer wilt weten: PB me maar of zoek hier op het forum.
De electronica was een drama en kostbaar, de onderhoudskosten waren erg hoog en de reparaties ook. En hij werd uitstekend onderhouden hoor, dus daar lag het niet aan. (En het reed ook nog niet zoals het moet:Ford..) Die V70's kun je niet vergelijken met de 850, dat was een goede auto...
Als je meer wilt weten: PB me maar of zoek hier op het forum.
Moderators: Jerry Stam