De ALDI heeft weer gereedschap in de aanbieding
- Alexander Satter
-
- Nieuw lid
-
- LIFE FREE OR DIE
heb zo'n aldi momentsleutel al ruim 22 jaar er begon nu wat lelijker te worden en chrome te verliezen.taxi940 schreef : ...... maar scheelt doldraaien, uitschieten en handen in het verband.
heb er nu ook gehaald bij de aldi en heb ze nog even naast elkaar gehouden maar buiten dat de ouden van 20-200 nm is, is er geen verschil te zien.
en gisteren op de nm tester gezet (geleend van....) en blijkt nauwkeurig genoeg te zijn.
mits je de sleutel juist gebruikt en opberg en niet onder spanning weg legt zal dat ook zo blijven.
oude ook even gemeten en had een afwijking van 11nm bij 170nm
de nieuwe heeft 5nm bij 170 nm wat overigens gewoon ruim binnen de iso-norm is.
de oude met 11nm valt er overigens net buiten.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
willemvAnbenthem schreef : Zou dat wat zijn, die momentsleutel? 42-210NM, is dat voldoende voor bijv kopbouten of een wiel aandraaien?
bij lichtmetaal......11 kilo!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
asatter schreef : heb zo'n aldi momentsleutel al ruim 22 jaar
Dan een vraag: ik heb hem nu dus ook. Alleen vind ik het moeilijk om die ringschaal precies op het streepje te krijgen. Als ik bijv 84 Nm wil hebben, dan draai ik hem net zolang tot ik in de buurt ben en dan de nul op het streepje van 84. Maar dan zit ie er net een fractie onder. Als ik hem verder draai tot de volgende nul, komt ie er net iets boven. Hoe zit dat bij jullie Aldi-sleutel? Eigenlijk heb ik hem er met de 6 precie op de streep.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij stel je m dan in op 86 Nm, als 6 precies op de streep zit. De streepjes van de schaalverdeling zitten soms een beetje verschoven omdat je ze niet kunt zien als je er precies op zit. Je ziet ze ook wel met een cijferverdeling van 0 t/m 5, dan is de grove indeling aangeven in stapjes van 5.willemvAnbenthem schreef : ls ik bijv 84 Nm wil hebben, dan draai ik hem net zolang tot ik in de buurt ben en dan de nul op het streepje van 84. Maar dan zit ie er net een fractie onder. Als ik hem verder draai tot de volgende nul, komt ie er net iets boven. Hoe zit dat bij jullie Aldi-sleutel? Eigenlijk heb ik hem er met de 6 precie op de streep.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor af en toe niet verkeerd lijkt mij.
En deze.
www.aldi.nl/aldi_vanaf_zaterdag_1603_48_5_483_5210.html
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.
- André Struis
- Nieuw lid
-
De ratel werkt nog wel, maar het knie-gewricht wil niet meer vergrendelen.............
Toch mooi K*T, ik zat net op 12 mtr. hoogte in een hoogwerker aan een kraan te sleutelen.
Kracht kan je daar niet zetten, zo'n ding zwiept als je een sch**t laat al een meter heen en weer............
- V700 register
- Nieuw lid
-
Schroefdraad wat niet schoon is even schoonmaken, of zo als laatst dat ik een bout ergens uit moest tikken en de eerste ring van het schroefdraad beschadigd was. Even snij ijzer er over heen en weer prima werkbaar.
@ André , ja das best nee lastige plek voor zulk soort dingen