Beter dan een Porche ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Ze kunnen dan wel 4 snelle Volvo's gekregen hebben maar je moet er wel mee kunnen rijden. Het wachten is dan ook op de eerste Volvo van de KLPD die afgeschreven wordt....
Je kunt niet zomaar met een snelle auto achter iemand aan gaan. De beelden bij Blikopdeweg of Wegmisbruikers uit het verleden geven mij niet echt de indruk dat ze met achtervolgen er 'relaxt' bij zitten(en dat waren dan de niet snelle modellen).
Bovendien, wat willen ze er mee?? Op hoge snelheid de andere op gaan jagen(want voorbij komen kunnen ze niet, de criminelen nemen toch meer risico).
We zullen het maar zien als leuk speelgoed voor de KLPD-ers
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
De enkele keer dat ik in NL 200 KM+ gereden heb, wordt een licht golvend wegdek, gewoon gevaarlijk.
De max. 130 Km zones worden niet overal doorgevoerd, omdat de wegen niet veilig genoeg zijn (lees niet vlak genoeg...)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien ook wel, ik heb bijvoorbeeld nooit met een nieuwe t6 meegereden. Op zich vind ik het ook erg mooi dat ze de snellere Volvo's weer gebruiken. Weet ook niet of het altijd op dat laatste beetje pk's aankomt in een achtervolging. Om een andere auto echt in te halen of echt flink weg te rijden is 50 pk extra ook niet genoeg.Alwood schreef : Volgens mij vergis je je hier ernstig... gaat om de T6 modellen, die standaard al 306pk hebben en een onbehoorlijk koppel. De 850's (R) waren echt sportwagens maar qua snelheid doet de moderne T6 zeker niet onder.
die 850 was zoals ie van de KLPD kwam snel zat om diverse V8 etc modellen van Mercedes enzo weg te rijden. Een vriend van me had die 850 toen, die weet beter waar die auto mee te vergelijken was. een lege 850 t5+chip sedan met handbak van 1400 kg of een V70 t6 gechipt van 1750 met automaat. Zal qua pk per kg niet heel veel schelen.
Waarschijnlijk (denk ik) gaat het gelijk op maar dan komt er bij, wat ik ook bedoelde, 15 jaar terug kon je met die snelheid dus een boel mee de baas zijn. Zo was een 855 t5-r sneller dan een BMW 540i Touring toen ze beide uitkwamen. Gooi die tuning tegen de 850 en je hebt nog een groter verschil. Om met de hedendaagse snellere wagens mee te komen moet je aanzienlijk meer hebben, ik verwacht niet dat die V70 dat heeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, hij zal sneller zijn dan het overgrote deel van 's lands wagenpark.
Nee, hij zal niet snel genoeg zijn voor mensen die doelbewust een snelle auto kopen voor, tja, hun bezigheden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo weet ik dat een V50 behoorlijk vol licht met dat spul achter de achterbank wat dan in een V70 weer veel minderlijkt omdat ze dan meer ruimte hebben.Ik heb al eens gemeld dat je er met alleen maar pk's nog lang niet bent om maar een voorbeeld te noemen, heel stoer zeggen ik heb 1000PK maar 1000 pk zegt niets als je het koppel van een kuipje boter hebt, en ik denk in het geval van de V70 dat ze wel meer pk's hebben gekregen maar ook juist meer koppel hebben kunnen creeeren.Tom.