Waardebepaling volvo 940 2.3 Turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Afhankelijk van het soort ritten en het gewicht van je rechtervoet kom je met het verbruik ergens tussen de 1:9 en 1:10,5 uit. De mijne doet gemiddeld 1:9,6 (60% stadsritjes en 40% snelweg).wasbeer schreef : maar als dan het verbruik rond de 1 op 7 komt kan ik het als student natuurlijk niet bolwerken.
Verdere kosten: MRB +/- € 70,- p/m (afhankelijk van provincie)
Verzekering hangt m.n. af van het aantal schadevrije jaren. Ik betaal € 32,50 p/m all-risk, maar dat is met maximale no-claim.
Dit alles voor 1998 940 Estate op benzine.
- V700 register
- Nieuw lid
-
300 euro is een mooie prijs!
- V700 register
- Nieuw lid
-
motor heeft oliesporen ? Koelvloeistofverlies ?
Kijk je niet blind op plekjes/deukjes. In de stad helpen anderen je er graag aan.
Een doorgerookte auto wil (bijna) niemand= minder waarde
Een 940is een fantastische auto, maar niet een van de meest economische..
Als de motor echt goed is kan je €800 geven met nieuwe apk.
Zelf ben ik ook weleens wezen kijken bij een goed onderhouden exemplaar.
Alleen net daarvoor was de motor verrot gegaan. Hij starte en liep wel ok. De mensen zwegen..
Geloof je eigen ogen en vraag je baas naar inruilwaarde.
Succes, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat zijn alleen de velgen en het extra bankje met elkaar al waard.Tomaat schreef : 300 euro is een mooie prijs!
Nu ik het topic voor de tweede keer lees, zie ik ook nog dat het een B230FT is. Ik zie ook een turbodrukmeter in de klokkenwinkel. Staat er ook 'Turbo' op het luchtfilterdeksel? Zo ja, dan is is het een originele HPT (of heel netjes omgebouwd), die is 165 PK en wat zeldzamer dan de B230FK (LPT, 135 PK).
Het uitgewoonde interieur is relatief eenvoudig te fixen met wat geduld en niet al teveel geld. De schade aan de buitenkant moet je niet willen repareren, dat haal je er niet uit. Hij rijdt er ook niet minder om.
Als je de cosmetische tekortkomingen voor lief neemt en de staat van onderhoud is echt 100% OK, dan kun je er een betrouwbaar rij-ijzer aan hebben voor weinig, maar minder dan 500 euro is m.i. echt niet eerlijk meer (nou heb ik het toch gedaan ).
Als je aan de andere kant ziet dat bakstenen die optisch wel OK zijn en met vergelijkbare leeftijd en km-stand in de particuliere verkoop doorgaans voor tussen de 1500 en 2500 aangeboden worden (de duurdere vaak met LPG), kun je zelf wel bedenken waar je ongeveer uit zou moeten komen.
Het lijkt op de foto's of de kont een beetje laag hangt. Te laag, als hij niet verlaagd is. Dat duidt op versleten nivomats. Als je die moet vervangen ben je meteen € 500,- verder.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
(Die ook te duur geprijst is)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Iedere week door de wasstraat, gaat toch een keertje fout.Tomaat schreef : de beste man per ongeluk in een bangerrace terecht gekomen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die nivomats, hoe kan ik er achter komen of deze versleten zijn? En kunnen deze ook vervangen worden door normale schokbrekers of doe je de auto dan tekort?
Oh en Jee, het komt niet door onze wasstraat. Die wast met een gegarandeerd krasvrij resultaat
Wasbeer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omwisselen naar schokbrekers kan ja gewoon doen, je zit er alleen mee dat je de veren ook moet vervangen, het is maar ne wat je zelf wil en wat je er voor over hebt, interieur is redelijk makkelijk te wisselen voor een net exemplaar, en daarbij geld ook at heb je er voor over(voor jezelf moet je dit niet melden aan de verkopene partij dat het zo te doen is des te/de goed koper kun jij hem overnemen.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Meet de afstand van bovenkant band tot spatbordrand.
- Laat twee vrienden plaatsnemen in de kofferbak.
- Meet opniew, de afstand zal kleiner zijn dan bij 1.
- Laat nu de achterkant van de auto een x aantal keren inveren door op de trekhaak te dansen o.i.d. (Je vrienden in de kofferbak kunnen wellicht een bijdrage leveren aan dit proces. Je kunt overwegen één van de vrienden te vervangen door een vriendin, i.h.k.v. de compatibiliteit)
- Meet opnieuw, de afstand moet weer gelijk zijn aan die bij punt 1.
Helaas heb ik even niet paraat wat de afstand bij normaal gesproken onbelast moet zijn, maar dat maakt in principe niet zoveel uit, zolang de afstand bij 1 en 5 maar gelijk is.
Bij veel van onze bakstenen zijn de nivomaten vervangen door gewone schokdempers, dus het kan. Je hebt dan wel ook andere (zwaardere) veren nodig, omdat de nivomats een deel van de verende werking voor hun rekening nemen. Bij een lege auto lever je wat comfort in, of bij een volle auto hangt de kont wat naar beneden, net wat je kiest.
[edit: Tom was sneller]