Waardebepaling volvo 940 2.3 Turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2012 09:47 #1091795
door V700 register
Waardebepaling volvo 940 2.3 Turbo is gemaakt door V700 register
Goedemorgen,
ik lees hier al een tijdje mee en ben enorm gecharmeerd van de volvo's waar deze vereniging om draait. Nu heb ik de mogelijkheid om er één te kopen maar hier zit een verhaal bij:
Ik werk al 8 jaar in een carwash (met een garagebedrijf op hetzelfde terrein en van de zelfde eigenaar waar ik zo nu en dan bijspring) waar elke week een man zijn volvo zilvergrijze 940 kwam wassen. Deze auto, die al 10 jaar in zijn bezit is word altijd door het garagebedrijf van mijn baas onderhouden en qua onderhoud weet ik dus dat het goed zit. Er is op onderhoud zowel preventief als in het geval van een defect niet bespaard. De auto is echter optisch steeds verder achteruit gegaan door het rijden van schade aan de achterspatborden en van binnen is hij vies. Nu heeft de man na 10 jaar een andere auto aangeschaft, een saab 9-3. Hij wil de volvo verkopen en heeft aan mijn baas gevraagt om hem hierbij te helpen. Omdat ik hem een aantal keer gecomplimenteerd had met een dergelijke 'karakter' auto heeft hij mij gevraagd of het niet wat voor mij zou zijn.
Nu vindt ik het wel wat, en ben ik zelf redelijk handig dus op het reguliere onderhoud zou ik niet leeg hoeven lopen. Maar toch heb ik jullie hulp nodig, ik wil namelijk een nette prijs bieden voor de auto. Ik moet de man ten alle tijden recht in de ogen kunnen kijken over de mogelijke handel. Als ik de auto niet koop moet de auto voor een vergelijkbaar bedrag in de markt gezet kunnen worden. Heel simpel gezegt zoek ik dus een realistische marktwaarde voor de volgende auto:
Volvo 940 2.3 Turbo
Motorcode: B230FT
Handgeschakeld
KM: 328.000km
Bouwjaar 1997
Technisch onderhoud: Goed tot zeer goed
Carrosserie: Schade aan achterdeuren en spatborden
Interieur: Vies en brandgaatjes in voorstoelen (wel kleine gaatjes)