Ben het effe kwijt: Wanneer belastingvrij, bij bouwjaar 08-1987?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En kijk ook maar hier weer eens voor de rest :
<a href=" www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...orrijtuigenbelasting " target="_blank"> www.belastingdienst.nl/motorrijtuigenbelasting
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voorbeeld: mijn auto, 1993, benzine, noord holland. Ik betaal wegenbelasting tot 2023. 175 euro per kwartaal. Zou ik 'm nu op G3 zetten, zou me dat 258 euro per kwartaal kosten. Vanaf de dag dat mijn auto belastingvrij wordt, ga ik per kwartaal (258 - 175=) 83 euro G3 toeslag blijven betalen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Das 120 keer 124 euro.
Hmm bijna 15000 euro
Maar niet aan denken dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als eigenaar moet je dan wel even aantonen d.m.v. een document wat de productie datum is, hetgeen verkrijgbaar is bij Volvo Nederland.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het was zo dat je vrijstelling kon krijgen bij je bewijs had van een eerdere productiedatum, maar is niet meer, dus inderdaad, maak het niet ingewikkelder. De belastingdienst heeft iedereen die op basis van de productiedatum vrijstelling had een brief gestuurd met de nieuwe regeling....vraag maar aan Alexander Satter, die kreeg er ook een voor z'n 780.
En ja, Bas, augustus 2013 is-ie belastingvrij, maar je blijft wel de dieseltoeslag betalen. (En dat is nog best wat geld;kijk maar naar de belasting van je auto met het gewicht als benzineauto en als diesel..)
- V700 register
- Nieuw lid
-
@Spotcar bij mij precies hetzelfde , bouwjaar 1986 , rdw kenteken jan 1987.Spotcar schreef : Als de auto gebouwd is in 1986 maar op naam gezet is in 1987 zoals mijn auto kan hij wel belasting vrij zijn. Want de mijne is belasting vrij !!!!!!
Als eigenaar moet je dan wel even aantonen d.m.v. een document wat de productie datum is, hetgeen verkrijgbaar is bij Volvo Nederland.
Maar ook gewoon 100% belastingvrij ivm 25 jaar oud zijn en ook geen LPG toeslag o.i.d. .
Dus niets ingewikkeld maken of zo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar is er nu nergens bij een officiele instantie iets te downloaden of zo, waar de regels staan. De één zegt dit en de ander zus. Moet toch ergens beschreven staan. Lijkt me.