Ben het effe kwijt: Wanneer belastingvrij, bij bouwjaar 08-1987?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Stel, ik koop een 740 Diesel uit 08-1987.
Wanneer wordt deze dan belastingvrij?
Als ik het goed begrepen heb, met de nieuwe regeling, op 08-2013, dus bij bereiken van 26 jarige leeftijd.
Is dat juist?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Met vriendelijke groet, Ziko
- V700 register
- Nieuw lid
-
gewoon ok per 2013?
(tenzij de auto daadwerkelijk gebouwd is in dec 1986, wat ik me niet kan voorstellen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
De datum dat de auto gebouwd is telt niet echt mee, het gaat om de datum van eerste toelating.Baseman schreef : (tenzij de auto daadwerkelijk gebouwd is in dec 1986, wat ik me niet kan voorstellen)
Wat ik zelf ook ondeuidelijk vind is of alle 1987 auto's op 1-1-2013 belastingvrij gaan worden of dat dit pas op de datum waarop deze is toegelaten gebeurd
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Of dat in Nederland ook zo is durf ik niet te verzekeren maar dat moeten mensen die in bezit zijn van een voertuig dat van belastingplichtig regime overgegaan is naar een wegenbelastigvrij regime kunnen vertellen. Zoals bv Henk met Slurpje.
Groeten,Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus, voor de Diesel die ik op het oog heb, gebouwd 2-augustus-1987, vervalt de belastigplicht op 2-augustus-2013Michael Oud schreef : In Nederland gaat het per datum eerste toelating.
hm....
dan zijn we weer bijna 2000 euro verder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voila. Bij m'n CX kreeg ik 3 dagen na het vervallen van de belastingplicht een brief. Ik weet alleen niet of je dan ook maar 2 dagen van die maand zou betalen, of de hele maand. De CX staat geschorst, dus ik betaal sowieso niets.Baseman schreef :
Dus, voor de Diesel die ik op het oog heb, gebouwd 2-augustus-1987, vervalt de belastigplicht op 2-augustus-2013Michael Oud schreef : In Nederland gaat het per datum eerste toelating.
hm....
dan zijn we weer bijna 2000 euro verder.
En inderdaad Martijn, je betaalt dan wel opslag. Volgens mij is de rekensom simpel. Het is denkelijk het verschil in wegenbelasting tussen een auto op benzine en een auto op diesel in eenzelfde provincie.