Voordeel oldtimers afschaffen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2012 11:09 #1350221 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er is ook de mogelijkheid
geen belasting te heffen op autobezit.
Wanneer je logica hanteerd van: Duitsland doet het zo , (net als op de lagere school, Jantje mag het wel..)
Kan je ook zeggen: Frankrijk heft niet, dus
Over millieu-zones gesproken:
Grote steden in landen om ons heen sluiten de centra af. Wel geven ze als alternatief:  Parkeren aan de rand voor €1 a €2 zolang je wilt, en vervoerskaartjes voor 5 personen gratis erbij. Vervoer om de 10 min.
Kostendekkend. probleem opgelost en niemand stikt meer in de stad.Iedereen blij !
Hier: belasting en €2,50 p/uur om op je eigen gemeenschappelijke grond te staan zonder juridische problemen.
Het lost niets op,de burgerij stikt in "de kosten"en de stank, de ergenis,stress om op tijd te zijn en de ondernemers klagen steen en been vanwege de terugloop van klanten.
En dan moet je veelal door de hondenpoep je auto zien te bereiken. Geen plaats voor mens, kind en dier.
Achterlijk en primitief!  Wil de burgerij dit echt ?
Groet, Rolf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2012 19:10 #1350258 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Die declaraties van die jongens en meisjes ambte-narren moeten toch ergens van betaald worden.
Ook die milieuvervuilende sloepen waar ze zelf op de achterbank zitten kosten het nodige.
Wel triest-grappig om zo'n hoed of muts uit zo'n bak te zien stappen en dan te verkondigen dat er nog meer bezuinigd moet gaan worden.
Ik zou zeggen begin eens met het kopen van een fatsoenlijke 'bedrijfswagen'.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2012 20:51 #1350271 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zunig
Vergeet niet dat een deel van die auto's gewoon een zuinige motor heeft hè. En vergeet ook niet dat die mensen er in werken. Overigens vind ik het wel belachelijk dat haringen, sauzen, oliebollen en weet ik t wat nog meer gewoon gedeclareerd kan worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2012 21:06 #1350272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar kijk maar eens wat er
Maar kijk maar eens wat er in het bedrijfsleven wordt gedeclareerd. Yab Yum, dure diners op dagen dat het bedrijf dicht is, een leuk partijtje golf in Portugal, etc, etc. Onder het mom: relatie bouwen"
Maar ook het bloemetje voor moeders de vrouw, minnaressen, oma en de buurvrouw. Het enige verschil is (zou je zeggen) dat de overheid van "onze" centen doet. De bedrijven doen dat dus ook: en wel om twee redenen:1. het zijn kosten die worden afgetrokken van de winst --> dus minder belasting dat er betaald wordt.2. de prijzen worden kunstmatig hoog gehouden (het fêteren moet nl. door iemand betaald worden) de hoge prijzen worden doorbelast aan de overheid die de bedrijven nodig heeft om wegen te bouwen, onderzoek te doen, olie te boren etc, etc, etc.
Het wordt tijd dat de overheid weer meer in eigen beheer gaat doen. Privatiseren van overheidstaken is het meest belachelijke dat er gedaan is.
Denk hierbij aan de situatie in Noorwegen: Statoil is het Noorse "Shell" eigendom van de staat. Toen ze daar olie en gas vonden hebben ze eerst gezorgd dat er een goede oudedagsvoorziening kwam, ziektekosten grotendeels gratis etc. Datr konden wij hier in NL ook hebben maar er waren een paar mensen die het nodig vonden om alles te verkopen. Hierdoor dure benzine (ruim 1 euro per liter naar de staat alszijnde accijns en btw) Een dure MRB, op brandstof geënt wat totaal achterhaald is. Een oldtimerregeling die eigenlijk van de zotte is. Er wordt nl. WEL gestimuleerd dat mensen in oude diesels (bijv. MB W124) gaan rijden. Wat ik hiermee wil zeggen dat het anders kan maar dat we met elkaar de keuze hebben gemaakt om ons op deze manier te laten regeren. En iedereen die je hoorst op straat is laaiend op de regering. Of het nu een linkse of een rechtse is

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2012 22:31 #1350280 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als je zorgt
dat de mensen kunnen "kiezen", wordt er automatisch van gemaakt dat je dus hebt gekozen voor de kostenmakende "fouten".
Dat is een aparte benadering van de term: Democratie, lijkt mij.
We kunnen letterlijk aan ons eigen gas. En dan bedoel ik niet de LPG..
Genaaid ! Maar inderdaad, niemand is tevreden over de gang van zaken door en voor de geselecteerden.
En wij gaan elkaar bevechten voor de kruimels van "belastingvrije" afgekarde hobbyprojecten.\
Ik moet betalen, dus jij ook.
Moeilijke materie, Rolf

Moderators: Jerry Stam