Ligt het nu aan mij of...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Prijzen bij de dealer zijn soms best redelijk en via VOMD, volvo-parts, etc, etc is ook vanalles tegen relatief lage prijzen te krijgen. Maar het jagen naar bijna gratis onderdelen is ook gewoon onderdeel van de hobby.
Als je daarentegen een acuut probleem moet en wilt oplossen en je hebt geen onderdelen op voorraad, dan moet je inderdaad schikken in dat wat aangeboden wordt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ken Dirk Redelijk goed en weet wat hij bedoelt, Dirk streeft er naar een veilige en goede auto op de weg, immers heeft iedereen daar baad bij.Het is ook een reactie uit een eerder gesprek die ik met Dirk gehad heb die dan een op een stapeling word van ergenissen,Het is namelijk wel eens voor gekomen bij Dirk maar ook bij mij dat men vroeg om 2de hands remblokken omdat die goedkoper waren, Dan ben je in mijn ogen maar ook in de ogen van Dirk op een verkeerde manier aan het bezuinigen.Dus ik snap de reactie van Dirk wel dat soms mensen doorslaan en op een verkeerde manier bezuinigen, echter zijn er ook mensen in de Volvo wereld die een grootsheids waanzin hebben, geen stuiver om aan hun kont te krabben hebben maar wel in een Volvo willen rijden omdat de buurman op de hoek dat ook heeft of groot tegen over familie en vrienden willen doen, of opscheppen naar collega's, dit zijn maar enkele voorbeelden en iedereen binnen onze club of andere club's zouden moeten weten dat men B.V. Geen 2de Hands remblokken moeten kopen,Een 2de hands olie pomp voor een D24 vind ik ook geen fijn idee en koop dan ook liever een nieuwe daarvoor maar dit is een keuze die iemand maakt,En of dat een slimme keuze is dat zal de tijd leren en dat is met veel dingen zo, ook het aangehaalde dakraam rubber tja als het een tijdelijke oplossing is zie ik er geen probleem in maar je kan er op rekenen dat die mischien over 6 maanden ook niet meer goed afsluit, moet je weer bezig met dat dakraam om het rubber te vervangen, en sommige klussen zie ik niet als leuke hobby meer, Leuke metertjes voor een leuk bedrag zien te kopen daar is ook niets mis mee, maar op hele noodzakelijke dingen en producten die een hoog veiligheid's risico hebben zeg ik ook op mijn beurt bezuinig daar niet op,sommige delen kun je beter via de dealer kopen en sommige delen ook weer niet, en we weten inmiddels dat de een de andere ook niet is ook al vallen ze onder bv Schaap daar zit verschil in en wat voor liefde ze voor het autovak hebben.
Nou tot zover mij reactie mede mensen.
Tom.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Je maakt altijd je eigen afweging(en). En ik vind persoonlijk dat zulke "persoonlijke zaken" niet hoeven te worden "opgerakeld"... of onder de aandacht moet worden gebracht. Het geeft m.i. geen positieve waarde aan de forum discussies.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En ja, tweedehands banden of remblokken kopen is niet iets waar je trots op moet zijn. Het is ook niet het eerste waar ik op zou bezuinigen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is een keuze die je maakt maar of het slim is dat is een veiligheid's gevoel wat mensen zelf hebben, dat is het zelfde als men met winterbanden met 130 van de snelweg afgleiden en dan zeggen ja maar ik had winterbanden snap je wat ik bedoel?
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Best duur in onderhoud aangezien er vaak iets stuk gaat of versleten is bij die hoge km standen en gebruikt spul kopen wat reeds 300.000 op een auto zit hoef ik ook niet.
Het is voor mij ook een hobby maar wel een duure als ik zie wat er elk jaar de 740 turbo kost aan onderhoud en reparatie.
Maar ja het blijft een leuke auto een turbo.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Grtz Leon ; 760 GLE - sedan - 1983 - Groen - B230FT - AW71 - lpg: Landi LsiBoy960 schreef : Hoe doen jullie dat bij de dealer wat bestellen als ik hier in de buurt naar de volvodealer ga met mn 960 dan kijken ze je met de nek nog nie aan. Je telt pas mee als je minimaal een V70 of liever nog een XC90 hebt en zelf aan je auto sleutelen is al helemaal uit den boze dat moet je gewoon daar laten doen. Nee daar kom ik niet meer ik heb nu een adres in Goch (duitsland) gevonden dat is vanaf Boxmeer (waar die daeler zit) even de grens over. Super vriendelijk, kunnen alles origineel bestellen en schappelijke prijzen moet zeggen daar kunnen ze in Holland nog wat van leren
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Boy960 schreef : Hoe doen jullie dat bij de dealer wat bestellen als ik hier in de buurt naar de volvodealer ga met mn 960 dan kijken ze je met de nek nog nie aan. Je telt pas mee als je minimaal een V70 of liever nog een XC90 hebt en zelf aan je auto sleutelen is al helemaal uit den boze dat moet je gewoon daar laten doen. Nee daar kom ik niet meer ik heb nu een adres in Goch (duitsland) gevonden dat is vanaf Boxmeer (waar die daeler zit) even de grens over. Super vriendelijk, kunnen alles origineel bestellen en schappelijke prijzen moet zeggen daar kunnen ze in Holland nog wat van leren
Vreemd Boy, ik kom bij dezelfde dealer en voor Henk is geen moeite teveel als ik em wat vraag en die frikandel van mij is toch meer dan 10 jaar ouder dan jouw 960
- V700 register
- Nieuw lid
-