komputter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2012 17:47 #1348156 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tof
Fijn gozerd. had wel een adsl wireless ding voor je liggen maar geen Ziggo. Mooi dat het geregeld wordt voor je.
Warme groet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2012 19:05 #1348166 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch wel...
gemakkelijk als je ergens echt geen verstand van hebt grote broer!!
With a little help from yor friends kom je weer een heel eind zie je wel!!
gr.
Ton

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 14:14 #1348276 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heel end

Janneman schreef :

Chilm schreef :

Janneman schreef : Ik heb een linksys router van een paar tientjes. Niet supersnel maar ja dat heb ik ook niet nodig. Vervolgens beveiligd op mac-adres en dat werkt prima. Ik kan nu ook 's avonds op de bank met mijn mobieltje met abonnement-zonder-internet toch de tvgids bekijken via die router. Was alleen wel een hele puzzel om achter het mac-adres van het mobieltje te komen.

beveiligen op alleen MAC adres is NIET veilig Janneman, dat kan allemaal gespoofed worden. Beter wat dan niets natuurlijk, maar hang er ook nog echt een WAP of WEP key aan, dan is het bijna onmogelijk om nog op je netwerk te komen.Met spoofen bedoel ik dat "men" je netwerkverkeer kan "sniffen" en dan je MAC adressen er uit vissen. Nu ben jij natuurlijk geen overheid of KPN maar toch...

Het kan altijd veiliger. Zover ik begrijp is op MAC adres bv al veiliger dan internet met je mobiel. Zelfs een debiele journalist van 'the Sun' weet dan mee te luisteren...
Ik vind het in ieder geval goed genoeg zo, maar zit ook niet in het centrum of zo.

volgens mij ben je een heel end als je WPA(2) gebruikt (WEP zou ik niet meer doen), toegang beperkt tot de gebruikte MAC-adressen en SSID-broadcasting (daarna als het werkt) uitzet. Zoveel werk is dat niet maar het hangt natuurlijk af van wat je wil beveiligen aan data. Afhankelijk daarvan, kan je binnen je eigen netwerk nog het nodige afschermen.

Moderators: Jerry Stam