komputter

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2012 19:01 #1348076 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Mediamarkt
Gerrit-Jan,

Ik wil best iets bij je neerzetten
Eerst iets bij de mediamarkt kopen 20-30 euro
Thuis configureren
Aan de Vecht langsbrengen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2012 19:29 #1348083 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb
Ik heb hier thuis gewoon een wifi modem van de provider staan, met extra beveiligingen werkt al bijna 3 jaar heel goed, TV-beide Mobieltjes-beide Ipod's er op en 2 laptop's als we alle dingen op internet gooien merk je dat hij het zwaar heeft maar kan het allemaal nog prima aan met een basis abbonementje.
Dus GeeJee informeer even bij je provider/internet aanbieder wat voor jou de beste optie is.
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2012 20:23 #1348088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog een poging
welke provider heb je?

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2012 21:54 #1348094 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic draadloos.

Dank voor de vele reacties. Leuk is dat, meedenkers, en dan zonder een commerciele bril op. Ook een onderschat voordeel van "het lid zijn" van deze vereniging. Allen dank, de reacties van Martijn en Jerry hebben denk ik een goede input voor me. (ook alle anderen hoor, hou me ten goede .)
@ Martijn, ik heb het goedkoopste basis gebeuren pakket van Ziggo, de zgn. "3 in één". Op zich niks mis mee, bij ons is het i.d.d. bedoeld voor eenvoudig internetten, niks bijzonders verder. Maar de bedoeling is eigenlijk wel onbeperkt thuis te kunnen internetten. (als het kan alle 3  tegelijk.) Nu is er hier één p.c. met vaste verbinding en hebben de 2 meiden op hun kamer ook een P.C. (dus nog geen internet). Ook lijkt mij het wel aardig om met een laptop buiten of in de garage te kunnen "internetten". Vandaar mijn vraag. Ik dacht eigenlijk met 3 van die stekkertjes gered te zijn. (Conrad had ze nu in de aanbieding.) Maar wat is nu het verschil tussen die "W" en de "D".... van LAN ?
@ Jerry, ik had ook zo iets van..., koop zo`n dingetje en steek het in het stopcontact. Maar, ik met mijn reusachtige "know how" hierop , waag me er even (nog)  niet aan om weer impulsieve aankopen te doen. Als ik weet dat het werkt, dan heb ik er geen enkel probleem mee om 3 van die dingen aan te schaffen. Het blijft dus de vraag..., welke? Als je me ermee kunt en wilt helpen, heel erg graag.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2012 22:58 #1348100 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Ben
Geejee,

Heb er vanavond met @bstolker over gesproken en hij neemt contact met je op (wordt positief vervolgd)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2012 09:13 #1348120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet echt

Chilm schreef : Beter wat dan niets natuurlijk, maar hang er ook nog echt een WAP of WEP key aan, dan is het bijna onmogelijk om nog op je netwerk te komen.

Voor mensen die echt binnen willen komen en daar de kennis/spullen voor hebben niet hoor. Binnen een half uurtje kunnen ze er zijn (bron: <a href=" tweakers.net/nieuws/71889/hacker-ontwikk...nval-op-wpa-psk.html " target="_blank">dit artikel Tweakers.net). Als je niet wilt dat je buren meeliften is het prima, maar als je echt veilig wilt moet je gewoon bedraad gebruiken. Voor mezelf vind ik het goed genoeg.Die powerline dingen, die je in het stopcontact steekt, zijn ook beveiligd met een soort encryptie. Het signaal stopt natuurlijk niet bij de meterkast maar zal ook iets naar buiten gaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2012 12:57 #1348135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stopcontactnetwerk
Hallo Geejee,
Ik werk al langere tijd met mijn netwerk via het stopcontact. Ik gebruik een set van het merk Devolo 200 Mbps. Ze zijn er nu ook met 500 Mbps. Het bevalt me uitstekend. In mijn situatie is het heel moeilijk om mijn werkplek te bekabelen dus is dit voor mij een prima oplossing. Maar iedere situatie kan weer anders zijn dus ook de oplossing. Ze zijn ook WAP te beveiligen.
Zie: www.devolo.nl/consumer/5_dlan-200-avplus...formatie_1.html?l=nl
Groeten,
Frans van den Berg.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2012 12:59 #1348136 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mij goed genoeg

Chilm schreef :

Janneman schreef : Ik heb een linksys router van een paar tientjes. Niet supersnel maar ja dat heb ik ook niet nodig. Vervolgens beveiligd op mac-adres en dat werkt prima. Ik kan nu ook 's avonds op de bank met mijn mobieltje met abonnement-zonder-internet toch de tvgids bekijken via die router. Was alleen wel een hele puzzel om achter het mac-adres van het mobieltje te komen.

beveiligen op alleen MAC adres is NIET veilig Janneman, dat kan allemaal gespoofed worden. Beter wat dan niets natuurlijk, maar hang er ook nog echt een WAP of WEP key aan, dan is het bijna onmogelijk om nog op je netwerk te komen.Met spoofen bedoel ik dat "men" je netwerkverkeer kan "sniffen" en dan je MAC adressen er uit vissen. Nu ben jij natuurlijk geen overheid of KPN maar toch...

Het kan altijd veiliger. Zover ik begrijp is op MAC adres bv al veiliger dan internet met je mobiel. Zelfs een debiele journalist van 'the Sun' weet dan mee te luisteren...
Ik vind het in ieder geval goed genoeg zo, maar zit ook niet in het centrum of zo.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2012 13:16 #1348139 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic D/W Lan

geejee schreef : Maar wat is nu het verschil tussen die "W" en de "D".... van LAN ?

D-Lan of power lan maakt gebruik van je power(electriciteits) lijnen in huis.
translate.google.nl/translate?hl=nl&...ia.org/wiki/PowerLAN
W-lan of wireless lan heeft een zender en een ontvanger nodig voor de wifi connectie:
nl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi
Iedere provider kan je een modem met wireless connectie aanbieden, meestal heb je er al een in huis.
Nieuw verkochte laptops en handhelds(i-phone, i-pad,smartphone's , etc) hebben al wifi connectie in de box.
Heeft een pc die nog niet dan kun je er een dongel insteken die de draadloze connectie verzorgt. Dit kun je ook doen als je draadloze ontvanger op je pc of laptop kapot is gegaan.
Ook kun je overwegen een prepaid dongel aan te schaffen bij een provider en die voor de wifi connectie te gebruiken. Kun je ook incidenteel buiten bereik van je eigen wifi internetten.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k 1997 ==&gt; 610k nu
940 96 B230FK AW71L ecc 115k 2005 ===&gt; 210k nu

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2012 16:44 #1348154 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic los gemaakt...
Zo hé, ik heb nogal wat losgemaakt lees ik nu in het vervolg hierop. Opnieuw allen dank. Ook per p.b een super fijne reactie. Jerry en Bert gaan bij mij thuis het e.e. a. oplossen... Werelds weer! .

Moderators: Jerry Stam