Even voorstellen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2012 08:37 #1348568 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update/antwoorden
Bedankt voor alle reacties, zo leert men langzaam wat.
Ikzelf woon in Huijbergen, een gehucht vlakbij bergen op Zoom.
De auto heet geen gas installatie, hier hoor ik eigenlijk alleen verhalen over van "storingen" is dat zo of valt dit mee? of hoort men hiervan net als over de tandarts alleen maar de slechte verhalen? :-)
het pigtail kastje is gevonden, idd op de linkervoorpoot, twee blokjes, waarvan ik tijdens de aankoop nog dacht "wat zou dat zijn" De storingscode was 2-3-2. ik denk dat ik weet waar deze vandaan komt, hierover straks meer. Ik het het systeem gereset, lampje uit één keer terug gekomen daarna niet meer.
Af en toe vlak na de start, of tijdens stationair draaien komt er een tikgeluid uit de motor. klinkt als; een hangende klep, als je een dot gas geeft is het nl ook weg. . . . . Misschien heeft ie een keertje wat langer stationair gedraaid met een tikkende klep, zodoende de lambda sonde een verkeerde meting gedaan, deze probeerd de boel bij te stellen, dit lukt niet meer en dan foutcode 2-3-2. Dit is mijn redenatie, of die goed is weet ik niet, maar komt mij logisch over. :-)
Zo'n tikkende klep af en toe, mmmm wat is het beste om eerst te doen? nogmaals olie verversen? flushen? dit laatste ben ik ook een beetje huiverig voor, kan dit niet meer kwaad dan goed doen?
Verder over mijn eerste weken in de volvo 960; Het is een ervaring op zich, je merkt toch wel dat je in een "iets" zwaardere auto zit. (in vgl met een polo) In verhouding zit ik al wel snel in zijn 5, op lange rechte stukken soms met 70 km al. en ik trek hem ook lang niet zover door behalve als ik echt even snelheid moet maken. ben gewend om meestal bij 4-5k rpm pas door te schakelen nu tussen de 2-3 al, nu heeft deze motor ook wel bijna 3x zoveel vermogen ok.
Ik ga nu eerst maar eens even naar buiten, de zon schijnt. Oja, een nieuwe uitlaat, midden en einddemper is nodig.
Groet,
Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam