Even voorstellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2012 09:42 #1091353
door V700 register
Even voorstellen is gemaakt door V700 register
Hallo beste Volvo rijders,
Hier wilde ik mij even voorstellen als nieuw lid, en sinds een week bezitter van mijn eerste Volvo.
Bart is mijn naam, 35 jaar en woon in het zuiden des lands.
Afgelopen 15 jaar heb iik rondgereden in een VW-polo, echter na 380.000 km en met name door gezinsuitbreiding voldeed deze niet meer.
Mijn keuze is gevallen op een Volvo 960, uit 1995, 2,5ltr. onyx-groen 285.000 km op de teller. Altijd spannend een tweedehands auto, je weet toch nooit wat er precies met zo'n auto allemaal is gebeurd, en wat voor lijken er nog uit de kast kunnen komen. Maar ik moet zeggen, hij rijdt al een trein, of moet ik zeggen een Volvo.
Ik hoop dus niet dat ik er al te veel problemen mee ga krijgen, en anders heb ik wat te doen in de weekenden
het enige probleem wat de auto nu heeft is dat het lampje van de lambda-sonde brandt. hier is al veel over geschreven, en ik zal er eens onder kruipen om deze te inspecteren. deze brandde nl niet tijdens de proefritten. misschien is ie er wel uit, daar ik toch het geluid van een "lek" hoor. Verder starten en lopen, ook met de koude.
De auto moet je natuurlijk ook nog wat leren kennen, maar met name in de eerste en tweede versnelling houd de auto iets te veel in, geeft een schokje, als je het gas loslaat. nu weet ik dus niet of dit erbij hoort, of dat het met de afstelling te maken heeft al dan niet in combinatie met de lambda-sonde. (zekering 1 is er al uit geweest, zonder resultaat) de computer moet ik nog even zoeken, deze schijnt links van de pedalen te zitten, om de foutcodes uit te lezen.
Alle olie ook ververst, evenals de filters, en de auto lijkt langzaam, na goed "doorblazen" op de snelweg, wat vlotter te zijn geworden en soepeler te rijden. het beestje heeft nl ruim een jaar stilgestaan.
Er zit ook lakschade op het dak, geen roest maar er lijkt wel een soort coating laag af te zijn. het lijkt alsof er eeen zuur oid op gevallen is. Ach ja als je erin zit zie je dat toch niet.
Verder houd ik jullie op de hoogte, zowel met goed als met slecht nieuws.
Groet,
Bart
Hier wilde ik mij even voorstellen als nieuw lid, en sinds een week bezitter van mijn eerste Volvo.
Bart is mijn naam, 35 jaar en woon in het zuiden des lands.
Afgelopen 15 jaar heb iik rondgereden in een VW-polo, echter na 380.000 km en met name door gezinsuitbreiding voldeed deze niet meer.
Mijn keuze is gevallen op een Volvo 960, uit 1995, 2,5ltr. onyx-groen 285.000 km op de teller. Altijd spannend een tweedehands auto, je weet toch nooit wat er precies met zo'n auto allemaal is gebeurd, en wat voor lijken er nog uit de kast kunnen komen. Maar ik moet zeggen, hij rijdt al een trein, of moet ik zeggen een Volvo.
Ik hoop dus niet dat ik er al te veel problemen mee ga krijgen, en anders heb ik wat te doen in de weekenden
De auto moet je natuurlijk ook nog wat leren kennen, maar met name in de eerste en tweede versnelling houd de auto iets te veel in, geeft een schokje, als je het gas loslaat. nu weet ik dus niet of dit erbij hoort, of dat het met de afstelling te maken heeft al dan niet in combinatie met de lambda-sonde. (zekering 1 is er al uit geweest, zonder resultaat) de computer moet ik nog even zoeken, deze schijnt links van de pedalen te zitten, om de foutcodes uit te lezen.
Alle olie ook ververst, evenals de filters, en de auto lijkt langzaam, na goed "doorblazen" op de snelweg, wat vlotter te zijn geworden en soepeler te rijden. het beestje heeft nl ruim een jaar stilgestaan.
Er zit ook lakschade op het dak, geen roest maar er lijkt wel een soort coating laag af te zijn. het lijkt alsof er eeen zuur oid op gevallen is. Ach ja als je erin zit zie je dat toch niet.
Verder houd ik jullie op de hoogte, zowel met goed als met slecht nieuws.
Groet,
Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2012 10:46 #1347710
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom!
Welkom dus hier! En gefeliciteerd met je 960.
Zoals je hier waarschijnlijk al hebt gelezen is het een erg fijne auto, maar niet de goedkoopste in gebruik en onderhoud.
Ik zou zeggen, kom als je lid bent van de V700 vereniging zo snel mogelijk naar een sleuteldag met je auto, dan is er vast iemand die je kan helpen. Het uitlezen van de auto gaat niet via de computer, jouw auto moet nog het pigtailkastje op de linkerveerpoot hebben. Zoek hier maar eens op "pigtail". De foutcodetabel kun je hier wel ergens vinden en anders is er vast een lid die het je kan verstrekken.
Zoals je hier waarschijnlijk al hebt gelezen is het een erg fijne auto, maar niet de goedkoopste in gebruik en onderhoud.
Ik zou zeggen, kom als je lid bent van de V700 vereniging zo snel mogelijk naar een sleuteldag met je auto, dan is er vast iemand die je kan helpen. Het uitlezen van de auto gaat niet via de computer, jouw auto moet nog het pigtailkastje op de linkerveerpoot hebben. Zoek hier maar eens op "pigtail". De foutcodetabel kun je hier wel ergens vinden en anders is er vast een lid die het je kan verstrekken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2012 10:54 #1347711
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic proficat
dag Bart,
Hier Martin..ook Zuiden des lands. Gefliciteerd met de nw. aanwinst ! Neem aan dat je voor je aankoop geen keuring hebt laten doen ? Op gevoel gekocht ? Tja, 18 jaar jong, de mijne ( 940 LPT) idem dito. is onderhoud bekend? Zelf heb ik de gewoontepreventief zaken te laten vervangen w.o. distributie, vloeistoffen, filters,bougies, rotor,bougiekabels,kleppen stellen e.d.anwel dit zelf te doen. Met d ejaren en via kijken en tips, lezen op dit mooie forum groeit de "weet"zeg maar. Het zal ook hobby moeten zijn anders heeft de dealer kramp van het lachen.
Klinkt als nw. lamdasonde, maar wijs is het ervaren 96o-ridjers te raadplegen natuurlijk. Via de zoekfunctie kan met vele uren lezen...zeer boeiend.
Miosschien is het slim de accupolen een minuut of 10 te ontkoppelen, omdat naar hes shijnt de ECU ( ??) alle foutmeldingen uit het verleden opslaat, althans dat kwam ik tegen. Een jaar stilstaan kan inderdaad gevolgen hebben, denk aan vocht bij/in delen die je dat je daar b.v.k. niet wilt zien/hebben..olie dus vernieuwen zoals al genoemd. Is het trouens een schakelversie ? Ik wens je een bende lol toe!
Zappa (Martin)
Hier Martin..ook Zuiden des lands. Gefliciteerd met de nw. aanwinst ! Neem aan dat je voor je aankoop geen keuring hebt laten doen ? Op gevoel gekocht ? Tja, 18 jaar jong, de mijne ( 940 LPT) idem dito. is onderhoud bekend? Zelf heb ik de gewoontepreventief zaken te laten vervangen w.o. distributie, vloeistoffen, filters,bougies, rotor,bougiekabels,kleppen stellen e.d.anwel dit zelf te doen. Met d ejaren en via kijken en tips, lezen op dit mooie forum groeit de "weet"zeg maar. Het zal ook hobby moeten zijn anders heeft de dealer kramp van het lachen.
Klinkt als nw. lamdasonde, maar wijs is het ervaren 96o-ridjers te raadplegen natuurlijk. Via de zoekfunctie kan met vele uren lezen...zeer boeiend.
Miosschien is het slim de accupolen een minuut of 10 te ontkoppelen, omdat naar hes shijnt de ECU ( ??) alle foutmeldingen uit het verleden opslaat, althans dat kwam ik tegen. Een jaar stilstaan kan inderdaad gevolgen hebben, denk aan vocht bij/in delen die je dat je daar b.v.k. niet wilt zien/hebben..olie dus vernieuwen zoals al genoemd. Is het trouens een schakelversie ? Ik wens je een bende lol toe!
Zappa (Martin)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2012 13:39 #1347722
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pigtail
Bedankt voor je reactie. ja dat ze duur zijn in verbruuik en onderhoud daar ben ik al meer op gewezen. mmmm, maar ja het is gewoon eenn mooie bak. 
Dat bewuste kastje zit daar dus niet, en zo makkelijk zie je dat toch niet over het hoofd?
Dat bewuste kastje zit daar dus niet, en zo makkelijk zie je dat toch niet over het hoofd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2012 13:44 #1347724
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja
ja de auto is meer op gevoel gekocht zeg maar. . . .
En ja het is een schakelversie, iets zegt mij dat dat iets robuuster is dan een automaat, of dat zo is. . . .?
Begin na nog eens goed onder de kap gekeken te hebben wel het idee te krijgen dat er behoorlijk aan gesleuteld is, paar slangetjes die doodlopen, evenals een stekker en andere bedrading. mmm
Ik wacht nog even op de bekende Vadis dvd, en dan kijk en vergelijk ik alles nog eens goed, om te kijken wat er bv anders is danwel mist.
Motor loopt verder wel als een naaimachientje, stil, niet bokken of trillen. geen walmen uit de uitlaat. zo direct nog een peilen en het olieverbruik controleren.
En ja het is een schakelversie, iets zegt mij dat dat iets robuuster is dan een automaat, of dat zo is. . . .?
Begin na nog eens goed onder de kap gekeken te hebben wel het idee te krijgen dat er behoorlijk aan gesleuteld is, paar slangetjes die doodlopen, evenals een stekker en andere bedrading. mmm
Ik wacht nog even op de bekende Vadis dvd, en dan kijk en vergelijk ik alles nog eens goed, om te kijken wat er bv anders is danwel mist.
Motor loopt verder wel als een naaimachientje, stil, niet bokken of trillen. geen walmen uit de uitlaat. zo direct nog een peilen en het olieverbruik controleren.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2012 13:56 #1347729
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Welkom
Welkom bij deze mooie vereniging Bart en ik hoop dat je lang plezier gaat hebben van de 960. De lak op het dak verliest zo te lezen zijn transparante topcoat. Dat proces vertraag je een beetje door hem regelmatig in de was te zetten maar het mooiste is natuurlijk over te laten spuiten. Buiten Vadis is het Haynes boek ook een goede hulp bij het klussen. En als je lidmaatschap bevestigd is kan je hier op het forum behoorlijk wat informatie vinden over de 960. Succes!
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2012 21:22 #1347795
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Pigtail
Het kastje zit in de motorruime ongeveer ter hoogte van je snelheidsmeter (van de binnenkant af gezien). Resetten kun je ook doen door even te zoeken op dit forum. Hetzelfde als jij heb ik ook gehad toen ik een sensor was vergeten weer aan te aluiten, maar kan je zelf makkelijk doen.
Overigens leuk te zien dat er meer 960's op het forum komen en dan speciaal die van 1995. Is die van mij ook.
Overigens leuk te zien dat er meer 960's op het forum komen en dan speciaal die van 1995. Is die van mij ook.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2012 23:45 #1347821
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG instelling weg bij accupolen los
Als de wagen op LPI rijdt, zou ik de polen niet zo maar los maken, dan ben je zeer waarschijnlijk je instellingen voor de LPI G3 kwijt.
Beter is de foutcode uit te lezen, ik gok luchtmassameter.
Beter is de foutcode uit te lezen, ik gok luchtmassameter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2012 12:41 #1347962
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aanvullingen
Ik heb daar met mijn LPT, met Vialle LPi nog nooit last van gehad. Heb jij wel een concreet geval van vergeten LPi instellingen bij de hand gehad ? Of doel je op een andere installatie dan Vialle LPi ?Heeft de "nieuwe" 960 het uitleeskastje op de veerpoot nog wel ? Of heeft die al "echte" OBD II ? Voor zover ik weet zit de stekker daarvoor onder een klepje, ergens op de middenconsole. "Doodlopende" stekkers of slangen kunnen ook af-fabriek voorbedraad zijn voor opties die niet in jouw auto zitten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2012 19:01 #1347975
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1995
Modeljaar 1995 had hem nog als pigtail, en modeljaar 1996 heeft als ik het goed heb de stekker in het armsteunkastje?
Ik heb een 1995 940, maar modeljaar 1996....
Ik heb een 1995 940, maar modeljaar 1996....
Moderators: Jerry Stam