Na 17 jaar terug op zijn honk, toeval bestaat

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-02-2012 21:18 #1346644 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Tja heel herkenbaar
Van de drie volvo's die mijn vader tussen 1973 en 2001 heeft gereden zijn er nog 2 op de weg.
De 945 met kenteken ZS-41-DL zal wel ergens dagelijks rondrijden en een zwaar leven hebben gezien zijn leeftijd. Hebben we een jaar of 8 geleden verkocht nadat mijn zus er enkele jaren na het overlijden van mijn vader in gereden heeft. Als ik em kan kopen zou ik dat inderdaad zo maar eens kunnen doen.
De 244 met kenteken 23-NT-42 is denk ik bij een liefhebber want die was bij verkoop midden 90'er jaren al zo rot als een mispel. Mijn vader kocht em in 1978. Er zit nog steeds APK op zag ik net. Leuk om em weer te zien. Maar of ik em zou kopen? Daar moet wel heel erg veel aantoonbaar aan gebeurd zijn om te voorkomen dat je een echt eindeloos werkhok koopt.
De 75-71-PK, een 142 van 1970 kocht ie in 1973 toen de benzine op de bon was. We hebben er toen een tweetal kevers bij gekocht voor de benzine bonnen. Toen kom je nog een wagen op je pad parkeren zonder verzekeringen en wegenbelasting en wel de benzine bonnen verkrijgen meen ik me te herinneren.
De 75-71-PK, een 142 van 1970 is niet meer.
We worden oud en sentimenteel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2012 22:53 #1346657 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Uniek !
Dit is toch een unieke gebeurtenis ! Daar hoef ik verder weinig aan toe te voegen... Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen.  Oorganiseer snel weer een taxatiedag, dan kan ik hem/haar (?) ook bewonderen. Heeft ie een "hele" voorbank met stuurversnelling? Mijn vaders Renault Rambler was ook zoiets.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2012 23:02 #1346658 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor jullie leuke
Bedankt voor jullie leuke reacties.
Geejee taxatiedag gaat in het voorjaar zeker weer komen. De Sable gaat dan ook getaxeerd worden als ik deze betrouwbaar acht. Heb er nog maar een heel klein stukje mee gereden dus weet nog niet of hij betrouwbaar is. Hij is echter wel roestvrij vind ik veel belangrijker. Techniek is wel weer te maken.
Als hij betrouwbaar is dan gaat hij naar goslinga oid voor een dintrol behandeling.
Is weer een leuk project -:)
Zal ZSM foto's van de binnenkant maken.
Groet Paul

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2012 00:30 #1346670 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Wat leuk.
Gefeliciteerd Paul met deze unieke aankoop.
Sentiment en nostalgie zijn tenslotte de drijfveren van onze hobby. En inderdaad worden we sentimentele oude zakken.
Gelukkig heb ik mijn vader nog, ondanks zijn hoge leeftijd en hij rijdt nog steeds auto, maar de Mercedes uit 1990 waar hij nog steeds mee rijdt, zal ook niet verkocht gaan worden.
Als je de auto wilt laten Dinitrollen, dan heb ik nog een heel goed adres voor je in Uden. Officieel Dinitrol station maar veel prettiger geprijsd dan vele andere Dinitrol stations. Ik heb er al diverse malen auto's van me laten behandelen waaronder de 280 SE en de Volvo 760 GLE. Stuur me maar een Pb-tje als je interesse hebt.
Ik wens je vele jaren plezier met deze emotionele aanschaf. Geniet ervan.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2012 08:22 #1346678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een prachtverhaal en erg
Een prachtverhaal en erg goed voor te stellen dat je dan zo'n auto koopt.
Hangt ook wel van de auto zelf af denk ik. Mijn vader kocht nog een nieuwe auto op zijn 86e. Vorig jaar is hij overleden toen hij 91 was. Maar geen moment gedacht om zijn laatste auto (Toyota Yaris Verso) over te nemen. Reed fijn maar een lelijk platisc hok. Als ik daarentegen een Starlet van midden jaren 80 zie rijden zoals mijn ouders die vroeger hadden, ja dat roept wel warme gevoelens op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2012 08:56 #1346682 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan

geejee schreef :  Mijn vaders Renault Rambler was ook zoiets.

moet je de laatste AMK (automotorklassiek) even kopen. Staat een mooi artikel in over deze vergeten klassieker.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2012 12:49 #1346702 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Na 17 jaar terug opt hok
Mooie auto. Ideale deelnemer voor de Vreemde Snuiterrit dit jaar op 13 mei in het midden van het land!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2012 21:50 #1346763 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nice.
Mooi verhaal, Paul.
Veel plezier ermee.
Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2012 14:02 #1347860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gisteren even een uurtje
Gisteren even een uurtje laten lopen, doet het zover ik zie prima.
Klein rondje door de wijk gereden en ook dat voelde goed.
Zie filmpje:

Groet Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2012 14:09 #1347862 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo, die ziet er echt nog
Zo, die ziet er echt nog goed uit Paul! Leuk. Binnenkort maar eens in real life bekijken

Moderators: Jerry Stam