Kilometervreters

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-01-2012 18:12 #1344854 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Op het dak?

struis schreef :

gerryberrie schreef : (altijd op Benz gelopen)
Groeten,Gerben

Zijn die voetstappen van jou?

Hahahaha, Ja Andre, die voetstappen op het dak van die Mercedes Benz zijn van mij afkomstig!
Als ik een Benz zie staan, kan ik de neiging om op het dak te gaan lopen Niet onderdrukken en word ik helemaal wild!! Ik moet op het dak gaan lopen van dat ding!

Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2012 22:05 #1344884 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic 3 ton... hmmm
O.k. ik heb nu net over de 280.000 dus ik maak me vast klaar voor de koppakking.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2012 22:41 #1344887 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic op het 850 forum zie je ook
op het 850 forum zie je ook leuke km-standen. t-5's met 400.000 km en al jaren gechipt rondrijden. hoogste stand die ik er heb gezien daar was een t5 met 720.000 km. Niet dat die nooit stuk gaan en niet hun aandachtspunten hebben maar die lopen ook echt lang.
eigen 240 staat op 271K, nog niet zo veel dus...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2012 20:42 #1344958 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet veel nee.
Ik heb een aantal 245's gehad en er eens eentje gekocht met 440.000 km op de teller. (NAP klopte) Ik heb er voor mijn bedrijfje toen zo'n 150.000 km bijgezet en hem toen ingeruild voor de volgende...oh, op LPG dus.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2012 08:11 #1345010 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Preventief ruimen
Nog niet zo lang geleden voor het eerst in mijn sleutelleven de koppakking vervangen bij 300.000km was wel zweten maar er staan goede handleidingen op het forum en misschien Cor-Jan kan je na lid geworden te zijn op een sleuteldag deze klus uitvoeren met de hulp van de mensen die dat al eerder gedaan hebben.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 01:44 #1345395 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kwaliteit
Hallo Tom

whitehorse schreef : en de dure electronica van de moderne auto's die de economische levensduur bekorten

Niet de dure elektronica, maar de kwaliteit daarvan verkort de economische levensduur.  Plus de kwaliteit van een auto en de werkplaats waar ie onderhouden wordt.  Als ik zie wat er allemaal van een VW bedrijfsauto (Caddy, T5) afvalt en wat de dealer daarvan ziet...  Prutsers zijn het.  Het duurt een eeuwigheid voor je terecht kunt, ze doen er eeuwig over om iets te repareren, als ze het al repareren.  Ze zien niks, doen niet meer dan per se nodig is en zelfs dat niet.  En zelf de leasemaatschappij bellen... ze komen niet op het idee.
BTW ik ben geen Ford fan en kwaliteit is het ook niet echt.  Maar vanmorgen wist de dealer nog niet dat we langs zouden komen, bellen, "kom maar", kijken, alle remblokken vervangen.  Twee auto's achter elkaar.  Da's service.  Maar de oudste van de twee auto's heeft er misschien net 45.000 km op zitten.  Schijnbaar zetten ze in Keulen de remschijven er niet goed op, want nieuwe Connect's stinken na een tijdje allemaal.  Aanlopende remmen.
groetjes
Mathy
PS de economische levensduur van een duurdere auto (en dat waren onze auto's ook ooit) is sowieso kort.  En kleine auto levert na een paar jaar relatief gezien nog een redelijk bedrag op, maar een auto van onze klasse, die is na een jaar of acht in vergelijking met wat ie ooit kostte niks meer waard.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 10:16 #1345400 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic datte
onderhoud is alles.Read the book. "The biggest key is doing the maintenance that's in the owner's manual," he says. Simply stick to that schedule. But amazingly, he says, "very few people read the owner's manual." Clean me. Don't let road salt build up on a car if you're in a state where you have to worry about that. It'll rust the car's body. Money isn't the answer. Not every service will prolong your car's life. "Some dealers offer fuel-injection cleaning (for example). It's not necessary," Ibbotson says. Pray for luck. "There is some level of luck" whether you get a car that lasts forever, Ibbotson says. He recalls his father recently sold a 1995 truck with 200,000 miles, and it was in good shape even though he had done almost "absolutely nothing" to it. Meanwhile, a friend has a newer truck of the same model, same body style, with only 65,000 miles, "and that vehicle has had much more maintenance done." [/list]nog maar een keer dit lijstje.
www.mnn.com/green-tech/transportation/blogs/million-mile-cars
Irv Gordon kennen we natuurlijk.
Maar dat iemand in een Toyota Starlet ook een miljoen * 1,609 kilometers maakt vind ik toch ook wel apart.
 en wie heeft de 780 van Irv overgenomen?
Gordon, who was presented with a 780 Bertone Coupe when the car hit the million-milepost. Gordon put almost a half-million miles on that car, too, but sold it eventually to a friend from Holland.

Moderators: Jerry Stam