Klassiek Zweeds én elektrisch
- V700 register
- Nieuw lid
-
Leo de Haas (blik op de weg) had er laatst ook een item over dat zijn besteleend omgebouwd werd. Dit wordt allemaal gedaan door een afdeling van het Deltion College. De leerlingen zijn, zeg maar oneerbiedig: de weg een beetje kwijt geraakt in het leven. Ze hebben iets meer hulp nodig dan normaal. Ze doen erg leuke en interessante projecten. Bijv. ook Burtons bouwen.
groet ruben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vind je 't moeilijk te accepteren dat sommige mensen iets doen uit een milieu overweging? Of omdat ze iets als uitdaging zien? En vind je 't moeilijk te accepteren dat er mensen zijn die een andere smaak hebben dan jij?struis schreef : Op een gegeven moment zijn er ook op de sloop geen motoren meer te verkrijgen voor die rommel, geproduceerd rond de Midelandsche Zee......
Verschuil je dan niet achter je Milieu-principes door er noodzakelijk een E-motor in te moeten hangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die van mij is iets minder vol gelukkig. Anyway, het topic: www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/208890/mbroeren schreef : Kortom: hele achterklep vol met letters en cijfers. Wie, wie, waar, waar? Leuk! Iemand een naam/link?
Zijn gebruikersnaam op dit forum is volgens mij hetzelfde.
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Auto's die na 10 jaar normaal gebruik naar de sloop moeten, omdat ze versleten zijn of anders via een sloop regeling verdwijnen, ook niet goed voor het milieu.
Dit soort projecten, daar heb ik niets op tegen, daar verdien ik al jaren een gedeelte van m'n boterham mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
(+de verbranding(energie omzetting) bij de kolencentrale zal ongeveer 60% zijn (eerlijk gezegd weet ik dit niet..dus maar even een gok) + het verlies van energie door het kilometerslange energienetwerk + enorme trafo's, dan word je accupak opgeladen..en de effecientie van de electro motor zal zo rond 80-90% zijn......dus zo'n 75% van de 60% van de omgezette energie in de kolencentrale..word weer omgezet in beweging...)
En als de accu's 'op' zijn na 10 jaar, deze op een correcte manier 'recyclen'.
Groeten,Gerben
- André Struis
- Nieuw lid
-
Milieu & recycling is gewoon een politiek verhaal deels gestuurd door de lobby van de industrie.
(waar ik zelf een wel eens een graantje van mee pik)
Als we echt wat willen doen; Plant de hele aarde vol met bomen, de energie die de boom in z'n leven heeft ontvangen, geeft tie terug bij verbranding.
Waarbij de zuurstof die hij heeft geproduceerd ook weer opgestookt wordt.
Bijkomend voordeel is dat deze boom water vast houdt en gereguleerd laat verdampen.
Dit voorkomt het stijgen van de zee spiegel en het grilliger worden van het klimaat.
Binnen 20 jaar heb je een hout industrie waar geen snipper van verloren gaat.