Klassiek Zweeds én elektrisch

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2012 07:53 #1344122 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de elctrische eendjes worden
de elctrische eendjes worden in Zwolle gebouwd, bij mij om de hoek.
Leo de Haas (blik op de weg) had er laatst ook een item over dat zijn besteleend omgebouwd werd. Dit wordt allemaal gedaan door een afdeling van het Deltion College. De leerlingen zijn, zeg maar oneerbiedig: de weg een beetje kwijt geraakt in het leven. Ze hebben iets meer hulp nodig dan normaal. Ze doen erg leuke en interessante projecten. Bijv. ook Burtons bouwen.

groet ruben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2012 12:17 #1344139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje zwak

struis schreef : Op een gegeven moment zijn er ook op de sloop geen motoren meer te verkrijgen voor die rommel, geproduceerd rond de Midelandsche Zee......
Verschuil je dan niet achter je Milieu-principes door er noodzakelijk een E-motor in te moeten hangen.

Vind je 't moeilijk te accepteren dat sommige mensen iets doen uit een milieu overweging? Of omdat ze iets als uitdaging zien? En vind je 't moeilijk te accepteren dat er mensen zijn die een andere smaak hebben dan jij?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2012 12:18 #1344140 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic E

mbroeren schreef : Kortom: hele achterklep vol met letters en cijfers. Wie, wie, waar, waar? Leuk! Iemand een naam/link?

Die van mij is iets minder vol gelukkig. Anyway, het topic: www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/208890/
Zijn gebruikersnaam op dit forum is volgens mij hetzelfde.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2012 19:13 #1344186 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Niet moeilijk
Maar ik heb er zelf wel een mening over!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2012 00:16 #1344229 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dwars
Je ventileerde je mening op een manier die deed vermoeden dat er iets behoorlijk dwars zat.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2012 06:26 #1344236 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Valt wel mee!
Maar er moet niet gedaan worden als of elektrisch auto rijden goed voor het milieu is.
Auto's die na 10 jaar normaal gebruik naar de sloop moeten, omdat ze versleten zijn of anders via een sloop regeling verdwijnen, ook niet goed voor het milieu.
Dit soort projecten, daar heb ik niets op tegen, daar verdien ik al jaren een gedeelte van m'n boterham mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2012 13:31 #1344255 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nuance
Wellicht had je je antwoord iets genuanceerder moeten verwoorden.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-01-2012 15:08 #1344260 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Electrisch
Electrisch rijden is pas echt zinvol als je, inderdaad, een oudere wagen ombouwt met een electro motor. (geen - veel minder uitstoot dan bij het gloednieuwe wagen productie process) EN je de accu's weer oploopt met een windmolen of zonnepanelen inplaats van een kolencentrale...anders is het alleen maar de uitstoot verplaatsen van het wegdek naar de kolencentrale....totaal nutteloos dus.
(+de verbranding(energie omzetting) bij de kolencentrale zal ongeveer 60% zijn (eerlijk gezegd weet ik dit niet..dus maar even een gok) + het verlies van energie door het kilometerslange energienetwerk + enorme trafo's, dan word je accupak opgeladen..en de effecientie van de electro motor zal zo rond 80-90% zijn......dus zo'n 75% van de 60% van de omgezette energie in de kolencentrale..word weer omgezet in beweging...)
En als de accu's 'op' zijn na 10 jaar, deze op een correcte manier 'recyclen'.

Groeten,Gerben

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2012 21:11 #1344286 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Lang verhaal
Dan wordt het een erg lang verhaal....
Milieu & recycling is gewoon een politiek verhaal deels gestuurd door de lobby van de industrie.
(waar ik zelf een wel eens een graantje van mee pik)
Als we echt wat willen doen; Plant de hele aarde vol met bomen, de energie die de boom in z'n leven heeft ontvangen, geeft tie terug bij verbranding.
Waarbij de zuurstof die hij heeft geproduceerd ook weer opgestookt wordt.
Bijkomend voordeel is dat deze boom water vast houdt en gereguleerd laat verdampen.
Dit voorkomt het stijgen van de zee spiegel en het grilliger worden van het klimaat.
Binnen 20 jaar heb je een hout industrie waar geen snipper van verloren gaat.

Moderators: Jerry Stam