Cruise Control: Zit er een "over de kop" voelsensor in?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2011 01:02 #1341018 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kogeltje
Hallo Volvisti
Zit er niet een "aanrijdingssensor" op?  Iets van een kogeltje dat bij een klap van z'n plaats schiet en zo een verbinding verbreekt?  Zodat de CC automatisch uitgeschakeld wordt?
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-12-2011 12:29 #1341039 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Juist
Ik heb de print nog eruit gehaald en bekeken: Niets kunnen vinden wat op een 'shock' sensor lijkt.
Groeten,Gerben

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2011 12:46 #1341041 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Nee
Ik neem aan dat ze bij Volvo verwachten dat je vlak voor een ongeluk in elk geval zo slim bent om minimaal of het koppelingspedaal of de rem in te trappen. (en als mensen dat niet doen hoop ik ze nooit te ontmoeten)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-12-2011 12:48 #1341042 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Slaaprijders ..ZzZZ..
Wat als de bestuurder nou onbedoeld in slaap valt achter het stuur Jan, met de CC erop?
Groeten,Gerben

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2011 12:52 #1341044 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Natuurlijke selectie?

gerryberrie schreef : Wat als de bestuurder nou onbedoeld in slaap valt achter het stuur Jan, met de CC erop?

Tja, die heb je helaas ook, mensen die te vermoeid op pad gaan. Bij de 480 die ik getotalt heb sloeg de motor bij de klap gewoon af. Ik neem aan dat dat iets in/bij het blok is dat dit regelt. (eigenlijk nooit over nagedacht hoe die uit is geslagen)
Zodra het blok afslaat is de cc niet meer van belang, hooguit sloop je het balgje doordat de cc niet uitslaat.
Overigens, slaat de cc niet af als je onder de 35 km/u komt? Bij een botsing kom je denk ik wel onder die snelheid.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2011 17:58 #1341082 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat is gekomen doordat er een schok is Jan, als de aandrijving te veel moeite moet doen om nog in beweging te blijven word de vrijving zo groot dat de motor afslaat,
Zie het maar zo, auto staat stil je laat de koppeling plotseling opkomen maar hebt de voet nog op de rem dan slaat de motor af(als je tenminste geen enorm versleten koppelings platen hebt.

Tom.

Moderators: Jerry Stam