Jammer, 940 TDIC APK Afgekeurd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2011 20:56 #1338576
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koplamp en remmen
Pas bij mijn APK-voorkeuring ook een afkeurpunt: niet-werkende koplampverstelling. Schakelaar verwijderd en het was opgelost. Zoals de keurmeester zei: als het erop zit, moet het ook functioneren (zoals (o.a.) Henk al beschrijft). Bij mij betreft het een zelfingebouwde en aangesloten schakelaar, maar nog geen motoren achter de koplampen. Ik denk alleen niet dat hij heeft gekeken naar of er ook motortjes waren.Ik denk dat, ook als jij wel motortjes achter je koplampen hebt maar toch de schakelaar er even uitwipt, het geen afkeurpunt meer is.
Anekdotetje voor wat betreft de remmen en Nederlandse APK: LandRover laten keuren bij de eerste garage. Eerst op de remmentestbank en dat gaf een afkeurpunt met te groot verschil tussen links en rechts. Auto daar niet verder gekeurd omdat hij te zwaar bleek vor de brug. Door naar een andere garage (tussendoor op aanraden van de eerste garage een paar keer stevig geremd om het verschil tussen links en rechts te verkleinen) waar de remmen op de volgende manier werden getest: monteur in de auto op de rem trappen, monteur aan het opgekrikte wiel voelen. "Ja, die remt goed!" Whoehahaha, I rest Robert's case .
Maar, on topic: gelukkig geen grote punten, dus keuren moet lukken Gerben!
Anekdotetje voor wat betreft de remmen en Nederlandse APK: LandRover laten keuren bij de eerste garage. Eerst op de remmentestbank en dat gaf een afkeurpunt met te groot verschil tussen links en rechts. Auto daar niet verder gekeurd omdat hij te zwaar bleek vor de brug. Door naar een andere garage (tussendoor op aanraden van de eerste garage een paar keer stevig geremd om het verschil tussen links en rechts te verkleinen) waar de remmen op de volgende manier werden getest: monteur in de auto op de rem trappen, monteur aan het opgekrikte wiel voelen. "Ja, die remt goed!" Whoehahaha, I rest Robert's case .
Maar, on topic: gelukkig geen grote punten, dus keuren moet lukken Gerben!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2011 01:07 #1338606
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Mensenwerk
Hallo Volvisti
Keuringen zijn mensenwerk. En de ene monteur kijkt iets preciezer dan de andere. Dat is niet leuk, maar wel menselijk. De ene keurt je auto af voor iedere muggenscheet, de andere keurt hem goed, zonder dat ie de auto gezien heeft. Eerlijk gezegd laat ik m'n auto dan liever controleren door die van die muggenscheet.
En zo'n rollentestbank voor je remmen kost natuurlijk heel wat geld. En levert waarschijnlijk heel wat herrie op.
groetjes
Mathy
Keuringen zijn mensenwerk. En de ene monteur kijkt iets preciezer dan de andere. Dat is niet leuk, maar wel menselijk. De ene keurt je auto af voor iedere muggenscheet, de andere keurt hem goed, zonder dat ie de auto gezien heeft. Eerlijk gezegd laat ik m'n auto dan liever controleren door die van die muggenscheet.
En zo'n rollentestbank voor je remmen kost natuurlijk heel wat geld. En levert waarschijnlijk heel wat herrie op.
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-11-2011 11:55 #1338621
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Rollentestbank
Bij Bosscha hebben ze inderdaad een rollentestbank voor o.a de remmerij.
Mijn 760 KHT moest er destijds ook op bij de RDW steekproef keuring.
Ik kreeg later van een monteur te horen dat de rechterzijde bij de 940 Niet goed vrijliep en daarom afkeur, dus even losmaken.
Voor de koplampverstelling halen we simpelweg de knop er even uit.
Groeten,Gerben
Mijn 760 KHT moest er destijds ook op bij de RDW steekproef keuring.
Ik kreeg later van een monteur te horen dat de rechterzijde bij de 940 Niet goed vrijliep en daarom afkeur, dus even losmaken.
Voor de koplampverstelling halen we simpelweg de knop er even uit.
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam