Jammer, 940 TDIC APK Afgekeurd.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-11-2011 13:23 #1090114 door Gerben Mol
Jammer, 940 TDIC APK Afgekeurd. is gemaakt door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
De 940 moet voor 17 December 2011 APK gekeurd zijn, dus van de week even naar Bosscha Langezwaag gebracht voor de APK (Tevens sleuteldagadres van de vereniging)
Kreeg al gauw bericht dat ie APK afkeur was, weer opgehaald en de puntjes maar gaan oplossen, heb wel wat vragen over het een ander:
Het A4tje dat ik mee kreeg staat dit op: * Voetrem RA Afkeur   (vraag me af waarom? beetje onduidelijk, remblokjes rondom heb ik in Augustus vervangen en het ziet er allemaal OK uit, remmen doet ie goed)* Kentekenplaat achter verlichting, lampjes Defect (is zo te fixen)* Rubber paddestoel bus in draagarm LV heeft erg veel speling, afkeur.* Fusseekogels te veel speling* LV Remslang, te veel haarscheurstjes.* Koplamp verstelling werkt niet, Afkeur.
Ik vraag me af, waarom als de koplampverstelling niet werkt, dit APK afkeur is?Ik heb zo'n "koplampafstel" draaiknopje bij de mistlamp en verlichtingsschakelaars zitten maar het heeeft Noooit gefunctioneerd, waarschijnlijk omdat de Vorige eigenaar (De helaas erg vervelend verongelukte Niels, MR.Mukkes) de koplampen heeft vervangen voor Niet verstelbare koplampen....
Ik ga iniedergeval zowiezo beide Fussekogels, Stuurkogels en PAddestoelrubbers aan beide kanten vervangen, dan is dat weer GOED.Remslang ook maar aan beide kanten.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2011 13:36 #1338038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor
Voor wat betreft die voetrem zou ik Bosscha even bellen, zij kunnen dat het beste uitleggen. Paneeltje met draaiknopje verwijderen en blindplaatje erin lijkt me de snelste oplossing voor de APK nu. Kun je rustig op zoek naar hetgeen nu nog ontbreekt om het elektrisch verstelbaar te maken. Zal wel zo'n kwestie zijn van "als het erop zit en je kunt het aan/uit zetten dan moet het werken". Net als met mistlampen. Als er een schakelaar in het interieur zit en de lampen aangesloten zijn dan moeten ze aangaan als je ze met de schakelaar aan zet. Als er geen kabel aan zit hoeven ze het niet te doen (maar mag er geen schakelaar in het dashboard zitten). Tenminste, dat herinner ik me er van, nav berichten van Michael.Gelukkig wel afkeurpunten waar wat aan te doen is, voor 17-12.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2011 14:15 #1338041 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Eitje
Eitje toch voor jou Gerben met al die sleutelervaring
Overigens misschien een kleine truc ook om de nietverstelbare koplampen weer verstelbaar te maken. De bedrading ligt er blijkbaar en het is dan alleen een kwestie van het aanklkken van de verstelmotortjes. Enige is dat die meestal niet goedkoop zijn want lastig te vinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2011 15:23 #1338046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verstelbare koplampen zijn
verstelbare koplampen zijn op een gegeven moment verplicht gesteld. weet zo niet vanaf wel bj.
Als het dus volgens bj moet dan moer het ook werken.
Ik zou daar ook even voor bellen. Als je voor de herkeuring komt en er zit ineens een blinplaatje op (en verstelling moet erop zitten) ga je alsnog nat.
achterrem kan zijn dat ie minder emwerking heeft (op de remtestbank) hoogstwaarschijnlijk goed ontvetten en "op de rem" rijden en hij doet weer mee.
Maar ook hier: even bellen wat precies probleem was.
Dat ze dat er niert bij hebben gezegd toen je de auto ophaalde?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2011 16:08 #1338051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mogelijk zijn er schroefjes om de reflector
te stellen niet gangbaar of dol. Anders kan je de koplampen niet "bijstellen"
Succes, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2011 17:48 #1338063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?
Zoals ik eerder al omgeveer omschreven had: Als de bestuurder het vermoeden heeft dat het erop zit, dan moet het werken. Een knopje kan de bestuurder doen vermoeden dat het erop zit.
Zie voor meer info <a href=" www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/Over%...september%202009.pdf " target="_blank">deze pdf van de RDW uit 2009, pagina's 9 en 11. Daarin wordt ingegaan op een aantal gevallen van gedeeltelijk aanwezig zijn van koplampverstelling.

ruspek schreef : verstelbare koplampen zijn op een gegeven moment verplicht gesteld. weet zo niet vanaf wel bj.

Bedoel je met zo'n wieltje in je dashboard, met een aantal standen ? Een verplichte daarvan voor alle auto's vanaf een bepaald modeljaar lijkt me sterk.Automatische hoogteregeling (waar je als bestuurder niets aan kan instellen) kan ik me voorstellen bij Xenon....

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2011 11:29 #1338128 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Voetrem RA Afkeur
In 2010 najaar bij Nordicar nieuwe klauwen achter geplaatst.
De schijven waren roestig. Die had ik niet vervangen. Stom. Ik dacht die slijp ik wel weer bij door gebruik.
Ze waren in februari wel een beetje bijgeslepen maar niet genoeg. De auto remde prima.
Bij de APKwerd het afkeur omdat de garage een rollenbank had voor de remmen test.
Dan blijkt er toch een verschil tussen links en rechts. Moesten er alsnog nieuwe schijven onder tegen garage prijs.
Heeft de garage geen rollenbank dan mag een proefrit uitwijzen of de remmen naar behoren werken. Dan heb je geen afkeur.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2011 19:18 #1338195 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :-)
Typisch Nederlandse APK!..... Waarom wordt er niet verplicht een rollenbank voorgeschreven voor de remmentest??? En je zegt: 'dan "mag" een proefrit uitwijzen'...
Ik heb die APK in NL altijd belachelijk gevonden! Geef mij maar de technische keuring in Belgïe, daar wordt tenminste fatsoenlijk en technisch juist gekeurd met een rollenbank. En ook de schokbrekers gaan op een trilplaat! 1 Europa....
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2011 11:50 #1338260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die verplichte
Die verplichte rollenbank-remmentest komt er wel aan, dacht in 2014.
Bedenk wel dat wij de kosten voor die testapparatuur op moeten hoesten dus de apk wordt dan weer duurder. En waarvoor? Wat voegt het toe? Ach ja...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2011 13:16 #1338282 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koplampverstelling
Ik ben al twee keer door de APK gerold met een defecte koplampverstelling door vooraf even te overleggen met de monteur. Beide keren is de verstelknop (tijdelijk) verwijderd.
Icm niveauregeling altijd een nutteloze accessoire gevonden trouwens.
Rob

Moderators: Jerry Stam