Euronormen + CO2 uitstoot lijst?
- V700 register
- Nieuw lid
-
je schrijft "Elke liter benzine staat garant voor ongeveer 2,4kg CO2 bijdrage".
Stel dat mijn 740 met Bosch LH2.4 injectiemotor met katalysator 1 op 11 rijdt en mijn andere 740 met 2,3 liter carburatiemotor ook 1 op 11, is dan voor de beide auto's de CO2 uitstoot 2,4 kg/liter?
Ik bedoel: is er verschil in de manier waarop 1 liter brandstof wordt "verwerkt" in de motor?
groet, Lieme Huib
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
@ Wolwo: het verschil tussen BIV en wekentaks is mij bekend! Wel vervelend te horen dat dat nu geen 60Euro is (wat ik gewend was) maar ruim 300!! Ik zou daar niet mee akoord gaan! Zijn dat officiële getallen? En waar heeft Brussel die bekomen? Ik neem aan dat als je dan een gebruikte wagen op LPG inschrijft de BIV ook lager is dan een model op benzine? Ik denk het niet!!! Ze rekenen zich gewoon rijk. Moet wel want we hebben giga geld tekort en een regering wil nog niet eens gelukken laat staan de begroting in december... Dexia in de problemen... man, man..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met de aanname denk ik, dat de verbranding even goed en volledig plaatsvindt bij carburateur en injectiemotoren. Als je daar op zou zoomen, is mijn vermoeden dat de verbranding bij een lambda geregeld injectiesysteem beter zal verlopen ivm de lambdameting, aanpassing van het mengsel obv die meting, automatische koudstartverrijking etc etc. Een carburateurblok zal natuurlijk ook goed af te stellen zijn, maar er zal tussen afstelmomenten niet worden bijgestuurd als de omstandigheden veranderen. Mensen die een handchoke te lang gebruiken etc.robertm schreef : Echter de uitstoot van de hoeveelheid CO2 voor verbranding van 1 liter benzine is voor de motoren gelijk.
Ik denk dat je met een carburateurblok misschien wat minder CO2 uitstoot, maar wat meer CO en HC (koolwaterstoffen, onverbrande benzine).
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Zelfs Elio ziet het eventjes niet meer zitten .robertm schreef : @ Wolwo: het verschil tussen BIV en wekentaks is mij bekend! Wel vervelend te horen dat dat nu geen 60Euro is (wat ik gewend was) maar ruim 300!! Ik zou daar niet mee akoord gaan! Zijn dat officiële getallen? En waar heeft Brussel die bekomen? Ik neem aan dat als je dan een gebruikte wagen op LPG inschrijft de BIV ook lager is dan een model op benzine?
Ik denk het niet!!! Ze rekenen zich gewoon rijk. Moet wel want we hebben giga geld tekort en een regering wil nog niet eens gelukken laat staan de begroting in december... Dexia in de problemen... man, man..
Wolwo