Android, app, MS-office

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2011 07:56 #1089968 door Lex Stax (GAST)
Android, app, MS-office is gemaakt door Lex Stax (GAST)
Waarde Volvisti,
Voor mijn android tablet zoek ik een app waarmee ik met Word, Excel en Powerpoint kan werken op mijn tablet (Android 2.3). Uiteraard virusvrij en het liefste gratis. Suggesties? Idem voor het lezen van PDF-fies.

Bvd,
Lex

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2011 08:38 #1336891 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in ze klaut
Wat dacht je van Google Doc's? Moet je wel een verbinding hebben!
Volgens mij zit er een pdf-lezer bij je tablet; een pdf-schrijver zal er ook wel zijnMijn tablet gaat terug naar Blokker (ding denkt dat het een Apple is, zo zien ook sommige downloaders het....) maar het is toch echt een 8 tientjes cheapo. Maar het past in mijn binnenzak dus er zal tzt wel iets 7" gaan komen.
Dus ik lees lekker mee voor de tips!
JohnPeter
PS: wat is de beste tablet koop volgens jullie (en liefst geen 400+ euro iPad2 noemen!)

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2011 11:09 #1336907 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Android apps
Heb een Yarvik Tab 250 gekocht (7 inch). Werkt eigenlijk prima. Tekstverwerken lijkt me niet zo'n feest op dit apparaat maar mail bijwerken gaat prima. De touchscreen werkt goed. Er zit Wifi in (uiteraard) en een mini-USB aan de zijkant. Het apparaat werkt bij mij 4 - 5 uur zonder netstroom. Geen bluetooth! Da's dus minder handig. 4 Mb intern, dus een extra kaartje is wel nodig.
Kosten 139 euri.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2011 11:14 #1336911 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2.3 of 3.2?
het je 2.3 (wat eigenlijk foor Smartphones is)
Of 3.2 wat echt voor Tablets is? dat maakt nogal een verschil
anyway hier is mijn tip
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/40545#comment-224664 "> www.volvo700vereniging.nl/node/40545#comment-224664

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2011 13:08 #1336923 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Het is 2.3. Da's duidelijk
Het is 2.3. Da's duidelijk te merken als je 'em uitzet. Dan vraagt ie netjes: wilt u de telefoon uitzetten? Nou ja, het werkt in ieder geval.
Tenx voor de tip!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2011 08:32 #1336969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leermomentjes
Een android 3.x, met officiele licentie (en dus compatibel met veel software)
moet in mijn binnenzak passen én in mijn budget
voorkeur voor n-snelheid voor de wifi
liefst met 3G/UMTS voor skype e.d. maar eventueel kan dat ook via de smartphone
front camera van minimaal 1.3 mp voor skype
Inmiddels drie interessante zaken gevonden:
- samsung note 5,3" übersmartphone gaat zo'n 700 euro kosten
- een dell die zo'n 400 euro gaat aftikken
- Amazond Kindle Fire die zo'n 200 euro zou moeten gaan kosten als-tie in Duitsland leverbaar wordt..
Kortom, winterbanden, remslangen, spuitwerk en zo voorts....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2011 09:47 #1336978 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic altijd licentie
Je kunt een androidtablet niet kopen zonder android licentie.  De androidversies zijn namelijk typespecifiek opgebouwd.
Ik heb wel eens met een schuin oog gekeken naar een goedkoop tablet op android 2.3, maar die zijn niet up te graden  naar 3.x honeycomb omdat de fabrikant van die tablets geen geld in het ontwikkelen van de software steekt. (hey, wat verwacht je voor 80 euro)
Die kindle is opmerkelijk goedkoop, maar heeft ook maar beperkte gebruiksmogelijkheden, en ook de appstore gaat alleen via Amazon maar dat kan precies zijn wat je zoekt natuurlijk .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2011 09:58 #1336979 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blokkertje
Heeft dus geen officiele licentie (als ik meerdere websites mag geloven) en een eigen app-store. Ga ik naar de normale market dan is er bij een aantal (voor mij belangrijke) programmas "geen versie beschikbaar" Ondermeer Dolphin, Firefox, Skype...
Werkt wel op mijn kleine Samsung met 2.2.
Maar het was leuk om even geprobeerd te hebben ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2011 12:09 #1336991 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Xiron?
Was het een xiron?
Die had wel zijn isseus, maar daar was wel een update voor te  krijgen.
geheel legaal.
 Maar goed. het blijft Smartphone software op een tablet. En dat is zo met alle goedkope tablets denk ik.
is de Viewsonic niks voor je?
<a href=" www.tabletsmagazine.nl/tablets/viewsonic-viewpad-7/ "> www.tabletsmagazine.nl/tablets/viewsonic-viewpad-7/
of de Archos?
<a href=" www.tabletsmagazine.nl/tablets/archos-70/ "> www.tabletsmagazine.nl/tablets/archos-70/

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2011 12:55 #1336993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dataviz en Missing Sync.
Ik gebruik al jaren Documents to Go voor mijn Palm smartphone vanaf de eerste versie en dat bevalt nog steeds prima. Die heeft ook een Android versie, doet  precies wat je nodig hebt (voor mij dan) en kost weinig (is toch ook bijna gratis?-)
Word, Excel, Powerpoint en Pdf. Je kunt een goed werkende demoversie downloaden en uitproberen.
<a href=" www.dataviz.com/products/documentstogo/android/index.html "> www.dataviz.com/products/documentstogo/android/index.html
En als je problemen met synchroniseren hebt van of naar  exotische besturingsystemen van/naar Windows, Apple, Android, Htc, Palm, Android, Symbian, Windows Mobile of Blackberry, dan moet je bij Mark Space zijn voor Missing Sync.
<a href=" www.markspace.com/products/missing-sync-family.html "> www.markspace.com/products/missing-sync-family.html
Die twee programma'tjes hebben mijn leven met dwarsliggende systeemkeuzes als Apple, Symbian en Palm een stuk aangenamer gemaakt.

Moderators: Jerry Stam