Een Volvo laat indruk achter!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2011 08:02 #1336465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Herken
Herken dat wel, bij mijn vorige baas was ik zowat "de jongen van die Volvo". Via mijn auto kenden meer mensen mij dan ik hen. Kwam iemand mij vragen wat voor Volvo hij moest kopen enzo. Stond vaak dezelfde plek om parkeerdeuken van collega's te voorkomen, misschien viel hij daardoor meer op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2011 08:52 #1336467 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toen wij op zoek gingen naar
Toen wij op zoek gingen naar een trekker wisten we nog niet dat we nu meer dan een hectare land te bewerken zouden hebben en met grote balen hooi en stro in de weer zouden zijn. Dus we dachten dat we aan een Ford(son) Dexta genoeg zouden hebben om alleen de rijbak te slepen.  De Dexta doet hard z`n best, maar we zitten toch wel af en toe aan de max van wat hij aankan. Een schudder er achter is maar net aan, , een wierser kan er niet eens achter want die krijgt hij niet van de grond. We zouden dus best iets zwaarders kunnen hebben. Liefst zou ik ook graag een Volvo BM hebben, ik vind het prachtige machines en niet alleen omdat er Volvo op staat, maar in goede conditie zijn ze schaars of ontzettend duur!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2011 12:21 #1336471 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic herkenbaar

robertm schreef : Sommige weten dat ik er een aantal heb, de meeste vroegen ook of ik de Volvo cabrio nog had.. Natuurlijk!! (dat is een 760 cabrio).

Grappig, dan ben ik een van die mensen die je auto wel kent, maar je zelf nog niet. Ik heb dat filmpje toen op youtube gevonden en dacht dat die uit Maastricht was. Maar blijkbaar woon je in België? In elk geval niet te ver weg..Herken het verhaal wel. Wordt met feesten in het dorp ook vaker aangesproken als 'he jij bent toch diegene van al die Volvo's?' terwijl ik geen idee heb wie het is. Tsja, als je er samen met je pa 6 hebt, gaat dat opvallen ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2011 12:28 #1336472 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd ?
Persoonlijk moet ik je feliciteren, goed dat je weer een baan hebt. Maar zakelijk gezien vanuit mijn bedrijf ben van een klant naar een concurrent gestapt
Maar het fenomeen wat jij beschrijft heb ik ook. In ene "vinden" oud ex-collega's mij via de sociale media en de 2de vraag is ste-vast: "Rij je nog steeds in die baksteen?"

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2011 18:19 #1336483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij

EndlessQuest schreef : De Dexta doet hard z`n best, maar we zitten toch wel af en toe aan de max van wat hij aankan. Een schudder er achter is maar net aan, , een wierser kan er niet eens achter want die krijgt hij niet van de grond. We zouden dus best iets zwaarders kunnen hebben. Liefst zou ik ook graag een Volvo BM hebben, ik vind het prachtige machines en niet alleen omdat er Volvo op staat, maar in goede conditie zijn ze schaars of ontzettend duur!

Volgens mij zoek je een trekker met zo'n 50 tot 60pk, dat moet genoeg zijn! Een Dexta is maar 32pk (als-ie die pk's nog heeft).
En ja, alle tweede hands tractoren zijn de afgelopen 3 jaar enorm duur geworden! Eentje in goede staat kost al gauw 3.500 Euro en in heel goede staat 6.000. Een tijd geleden was dat wel anders..... Voor 1000Euro kocht je een heel goede trekker... Het is niet te geloven hoe duur die dingen zijn geworden.. Waarom? Ik denk dat de mensen geld willen zien omdat het nog steeds bar slecht gaat met de economie. Maar ja, je kunt het wel vragen maar kijgen is punt twee. Ik heb gemerkt dat als je een redelijk bod biedt (dus 1000Euro) men de trekker zelf houdt...
Succes in ieder geval met zoeken.
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2011 20:53 #1336492 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, dat moet ruim genoeg
Ja, dat moet ruim genoeg zijn. Wat al enorm zou schelen is een beetje meer gewicht aan de voorkant zodat hij geen sterren gaat kijken als ik een bal hooi van 500 kilo op de palletvork doe

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2011 21:24 #1336501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic indruk...
Enige tijd geleden kwam ik met een jaar tussenpoze weer op een vaste vakantiebestemming in Italië aan. Een jaar later herkenden ze mij van die Volvo, machina antica...
tja, tussen al die fiatjes..
Peter
Lobbes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2011 22:32 #1336515 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewichten..
Gewichten aan de voorkant scheelt wel! Met 500kg in de hef al de neus omhoog? DAT IS NIET GOED!! Echt waar! Daar kun je dus niks mee. Miet Mijn Renault kan ik zonder problemen zo'n 2,5 ton achter in de hef hangen. Dat is niet veel tegenwoordig maar voor mijn werkzaamheden genoeg. 2,5ton is best veel. Ik heb vóór wel extra gewichten hangen (zelf gemaakt voor betonnen tegels middels een gelaste constructie waarin het gewicht rust). Las eens een stevige constructie aan je trekker om er zo veel mogelijk gewicht in te hangen, bijvoorbeeld een groot stuk beton of zoiets en dat moet dan zo ver mogelijk uitsteken naar voren natuurlijk...
Succes,
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2011 22:33 #1336517 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je vergist je snel in het
Je vergist je snel in het formaat van de Dexta hoor. Het zijn echt hele kleine trekkertjes en hebben niet zo`n hele lange neus, dus qua moment helpt dat ook niet echt. Zijn ook maar 3-cilindertjes natuurlijk. Ik ga ook van beton frontgewichtjes maken en iets fabriceren waar ik ze aan kan bevestigen, want vrouwlief heeft haar hart verpand aan de Dexta, dus hij mag niet weg, we moeten het er dus mee zien te redden   `t Is wel een leuk ding hoor moet ik zeggen.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2011 22:43 #1336520 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic indruk
laat je altijd achter.  "Volvo maakt indruk", derhalve. (Het staat de moderatoren uiteraard vrij deze "posting" te verplaatsen naar de afdeling "taal".

Moderators: Jerry Stam