Eindelijk....rijles vanaf 16,5 jaar is er officieel !!

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2011 23:31 #1334772 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic zusjes, dochter of zonen,
laat ze dan het liefst als beginnend bestuurder in een echte Volvo rondrijden, mocht het misgaan, er zijn er nog genoeg te bemachtigen, Volvo's dan, en bij zusjes, dochters of zonen wordt dat een stuk ingewikkelder. En gelijk geboren een dilemma, immers mede-(zwakkere) weggebruikers komen ook graag weer veilig thuis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 00:54 #1334778 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zal de verzekering niet leuk vinden ... of juist wel
Hallo Volvisti

johnvang schreef : Ik heb het vermoede dat de begeleider wel af en toe vergeten zal worden.

Is het in dat geval niet ook zo, dat ze dan vergeten dat ze op dat moment niet verzekerd zijn?
groetjes
Mathy

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 08:09 #1334782 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Vroeg geleerd is oud gedaan
Ik was op het terrein van mijn vaders citroen garage al vroeg (12 jaar) begonnen met ritjes in mooie DS-en en minder mooie 2CV's. Tegen de tijd dat ik eindelijk mocht lessen, was er qua besturing niet zo veel meer te leren. Ik ben nota bene afgereden in een 2CV ( toen dat nog mocht) Als je in zo'n 'auto' zonder hikken de straat uit kan rijden dan kan je in elke auto rijden...dus die S40 is appetje -eitje voor je en volgens mij heb jij al meerdere keren in die 744 van je gereden!
Succes Bjorn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 11:31 #1334793 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De dochters hier ten huize
De dochters hier ten huize zijn inmiddels 20 en 18. De jongste mag volgende week proberen het roze plasticje te halen...
Ik moet er eigenlijk niet aan denken dat die op 16,5 jarige puberleeftijd in een auto hadden mogen rijden, daar waren ze echt niet aan toe. Ik vind de regeling daarom ook een beetje dubbel, ik zie wel voordelen maar de ene 16,5 jarige is de andere niet.
Overigens, mijn Volvo krijgt mijn dochter meestal NIET mee. Ik baal er telkens van dat ik dan 's morgens in een auto kom waar weer een leeg flesje op de grond ligt en andere zooi. Zolang ze dat niet onder de knie hebben pakken ze de zakJapanner van mijn vrouw maar. Da's toch een puinbak van binnen, tja die meiden hebben het niet van een vreemde

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 13:19 #1334806 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 850

john b schreef : laat ze dan het liefst als beginnend bestuurder in een echte Volvo rondrijden, mocht het misgaan, er zijn er nog genoeg te bemachtigen, Volvo's dan, en bij zusjes, dochters of zonen wordt dat een stuk ingewikkelder. En gelijk geboren een dilemma, immers mede-(zwakkere) weggebruikers komen ook graag weer veilig thuis.

Mijn zusje krijgt de 850, die ik nu tijdelijk rijd. Kan slechter met 18 toch? Voor de prijs van 350 euro hoef je een 850 met nieuwe radio en goede banden in elk geval niet te laten staan voor je zusje / dochter. En voor de sound ook niet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 20:39 #1334871 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kentekenplaat
Een knalrode kentekenplaat met zwarte letters erop, tot 18 jaar, dan zie je het zo, als er 1 persoon in de auto zit en het er twee moeten zijn.....(wel lullig als je je auto uitleent dan....)
In Frankrijk moet er een A op, die heb ik nog, magneetstickert......

Moderators: Jerry Stam