Eindelijk....rijles vanaf 16,5 jaar is er officieel !!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik hoop dat je dan behoorlijk zuur bent bij een controle! Dat is wel het geval in B en F want je rijdt op dat moment nog officiëel zonder geldig rijbewijs en dat is een misdrijf! Ernstiger dan een verkeersovetreding dus. Je zult je moeten verantwoorden tegenover de rechtbank en je kunt het rijbewijs voor een aantal jaren vergeten. Rijden is aleen toegestaan alleen onder begeleiding. Het aantal inbreuken is zeer laag want men wil maar al te graag het rijbewijs halen.johnvang schreef : Ik heb het vermoede dat de begeleider wel af en toe vergeten zal worden.
En dan.
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ik vind het ook een zeer goed idee!
Nu nog iedereen die al een rijbewijs B heeft met enige jaren ervaring op de motor. Zou een oplossing zijn voor het file probleem
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
dat is toch enkel uitstel van executie. Als ze met 18 een rijbewijs hebben, dan ben je sowieso de klos.
En leergeld betaal je toch. Ik herinner me de eerste keer dat junior mijn S90 meenam op vakantie naar Zwitserland. Geschaafd bumperhoekje en kromme remschijven voor van het vele remmen in de bergen i.c.m. de automaat.
Ach, we zijn zelf ook jong geweest. En ze zitten tijdens die leerperiode tenminste veilig. Junior heeft daarna nooit meer schade gemaakt en is inmiddels voor de wet al geen beginnend bestuurder meer.
Dus alles sal kom regt.........
Maar evengoed toch sterkte.............
En de jongste wordt in januari 18 dus dan begint het circus van voren af aan.......
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo heb ik toen ik zo jong was een citroen visa gehad. Hier heb ik vele avon(d)uurtjes mee doorgemaakt. Positief als negatief. Ik heb hierdoor wel rij ervaring opgedaan. En zelf m'n eerste motorblok moeten vervangen op 1e kerstdag met -5 op de oprit want ik moest en zou een rondje toeren de 2e kerstdag met m'n toenmalige vriendinnetje.
Als mijn kids zo oud zijn rijden we geen auto's meer maar gaan we met z'n allen met de electrische tram oid.. in ieder geval niet iets meer dat zuipt, rookt en ....
- André Struis
- Nieuw lid
-
M'n dochter is acuut gestopt met haar brommer rijbewijs te halen, ik ga gelijk voor auto/motor.
De fiets industrie speelt daar blijkbaar gelijk op in, er zijn gelijk allerlij hippe elektrische fietsen voor jongeren op de markt.
Enfin, je raad het al, ze heeft er al één total loss gereden, frontaal tegen een scooter op het fietspad.
- André Struis
- Nieuw lid
-
De bekeuring voor zonder "A" rijden is lager dan voor met een "A" een paar kilometer te hard.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij ons in de regio (nog) heel veel jongelui die zich voortbewegen in zo'n invalideding, zo'n brommobiel. Het ziet er niet uit hoor!
brommobiel met side-skirts, LM velgen, spoilerpakket..
Maar dat zal dus snel afgelopen zijn, bij mij in de klas ook al jongens die niet meer voor brommer gaan maar gelijk voor auto (waarmee ze dus zonder begeleiding ook op de brommer mogen????zonder ervaring of les)
- André Struis
- Nieuw lid
-
Geluk bij een ongeluk, ik had een verzekering afgesloten (doe ik normaal nooit)
Twee dagen later een nieuwe.
Zo'n ding gaat nog best hard, als je met volle ondersteuning, in de hoogste versnelling een beetje mee-trapt.
En geen rijbewijs nodig, kan je dus ook niet kwijt raken (of je jaszak moet niet goed dicht zitten....)