Remslangen

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2011 15:11 #1089502 door Mathy van Nisselroy
Remslangen is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvosti
Stel dat ik betere remslangen (rond om) op de auto wil, wat is er dan te koop, waar is dat te koop en wat kost zoiets?  En het allerbelangrijkste, schiet ik er wat mee op (t.o.v. de standaard remslangen)?  En is het "plug and play" of moet er eerst nog vanalles aan gedaan worden voor het past?  "plug and play" heeft heel duidelijk de voorkeur.
groetjes
Mathy
PS 945 modeljaar 1991, B234F, ABS.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2011 17:11 #1333696 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Goodridge
Is volgens mij niet heel veel duurder dan origineel Volvo slangen en schijnen erg goed te zijn. Vooral de remrespons is iets precieser omdat deze slangen niet uitzetten.
Je kan ze ook nog in sexy kleuren krijgen.  Even voor de duidelijkheid, ik heb geen directe ervaring met deze slangen maar als ik de mijne moet vernieuwen komen ze er zeker op.
<a href=" www.performance-parts.nl/index.php?page=...Itemid=1&lang=nl ">linkje als voorbeeld
Er zullen overigens wel meer bronnen en merken bestaan, maar Goodridge heeft wel een goede naam en is plug and play

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2011 17:37 #1333698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inspuiten
Mathy ik heb zelf een aantal dagen van te voren de bevestiging van de remslang aan de leiding/remklauw een aantal keer flink ingespoten met wd40 .
Dit een paar keer per dag gedaan omdat de remslangen aardig vastkunnen zitten , zal je ook waarschijnlijk hier op site wel ervaringen over kunnen lezen.
Kon na een een aantal dagen de remslangen zonder problemen demonteren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2011 19:22 #1333709 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goodridge 2
Hé Mathy,
Inderdaad Goodridge. Heb ik op m'n 960, is plug 'n play, kost niet de wereld en geeft een vééél beter remgevoel. Rempedaal aantippen is al genoeg om te voelen dat je afremt; bij mij een enorme vooruitgang.
Heb het in combinatie met geperforeerde schijven vóór en de goedkoopste/eenvoudigste EBC-remblokken. Superremgevoel!
Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2011 21:52 #1333730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik sluit me aan bij wat al
Ik sluit me aan bij wat al gezegd is, heb ook Goodridge slangen en bevalt goed.
Gr,
Philip

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2011 00:24 #1333751 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vraagjes
Hallo Volvisti
Ik heb even op de door Hein genoemde site gekeken en heb wat nieuwe vragen:
RVS koppelingen: Hebben die nog meer voordelen dan "roest niet"?  Of nadelen?
En wat moet ik me onder "clear" en "zonder hoes" voorstellen?
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2011 07:36 #1333759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je met je auto op het
Als je met je auto op het circuit wil gaan rijden en remmen op het laatst ennet tegen blokkeren aan een issue wordt, dan zou ik stalen remleidingen overwegen. Als je je normaal wil gedragen op de openbare weg is het flauwekul.
Ik lees dan wel weer verhalen van mensen die beweren dat het een beter gevoel geeft. Maar is dat dan echt door die remslangen? Of hebben ze gelijk nieuwe blokken gestoken en de bruine theedrab vervangen door verse remvloeistof?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2011 08:34 #1333761 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zonder ABS net voor het
Zonder ABS net voor het blokkeren aan zitten op de openbare weg lijkt me een vrij belangrijk punt, namelijk het punt wanneer je het hardst remt toch?
Ik vind het wel interessant, lijkt me een nuttige betaalbare upgrade als ik de remmen ga aanpakken.
Edit: Zie dat TS ABS heeft, maakt in principe niet uit, in theorie rem je harder als je da ABS niet laat ingrijpen lijkt me.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2011 08:41 #1333763 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mbt
Mbt de opmerking van Jan: Op het circuit liggen de snelheden natuurlijk hoger en wordt er in korte tijd heel vaak heel hard geremd. Hopelijk hoef je op de openbare weg maar heel weinig noodstops te maken, die je ook niet kort achter elkaar gaat doen.
Voor gewoon gebruik zullen de normale slangen ook prima voldoen. Wil je wat extra kan dat natuurlijk nooit kwaad maar onveilig zal het met de gewone slangen niet zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2011 10:56 #1333776 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meest nuttige upgrade voor remgevoel
Hallo allemaal,
Ik gebruik m'n remmen volgens mij minder dan de gemiddelde autorijder om me heen; veel laten uitrijden en rustig aan het verkeer deelnemen. ABS kom ik nooit tegen behalve in de winter om te weten of 'ie het nog doet.Ben dus geen racer die altijd op het laatste moment vol in de ankers wil gaan.Moest bij nat weer wel een keer vol in de ankers, en dan is het gevoel dat je harder wilt trappen omdat je nóg meer wilt remmen maar geen reactie krijgt omdat je al 'op de bodem' zit géén fijn gevoel. En dat was niet met gladde blokken, te dunne schijven en drab in de leidingen...
Daarvoor nooit de behoefte gehad om allerlei sportschijven, sportblokken en sportleidingen te monteren. Heb nu het in mijn ogen belangrijkste gedeelte gedaan: stalen leidingen (ook geen onverwacht APK-gedoe met uitgedroogd/gescheurd rubber van de buitenleiding), en daarnaast geperforeerde schijven vóór en blokken die schuin aflopen (dat is wel een tussen-de-oren-ding denk ik ).
Geen extreme kosten, en vooral de stalen leidingen geven veel betere reactie: rempedaal aanraken is gewoon meteen remblokken naar schijven of trommel. Bij de andere leidingen kun je nog eens een paar centimeter duwen, maar dit geeft gewoon letterlijk een goed gevoel. En dat zit niet tussen mijn oren (Jan )!
Als je in de buurt bent: remmen is kopen! Naar het aloude 'zien is kopen'; kom proberen en voel of het bevalt!
Groeten,

Moderators: Jerry Stam