Eens een keer iets voor die andere paarden; Stro
- V700 register
- Nieuw lid
-
Stro 3.50 per baal (gaat worden dacht ik ook 4.00 euro)
Dus frank die 5 euro is nu nog iets teveel anders had ik wel gebeld je komt dan zeker met je eigen vrachtwagen langs
Hooi 4.50 per baal(wordt 5 euro)
Vlas 7.00 per pak (wordt 8.00 euro)
Aan stal gebracht (staan daar met totaal ongeveer 17 mensen die bij dezelfde leverancier (agrarier)kopen is dus voor deze leverancier elke 2 weken een aardige levering.
De levenancier heeft wel een lagere kosten post ivm vervoer , hij rijdt met de tractor met platte wagen erachter , dus landbouwdiesel en geen wegenbelasting .
En levert per 2 weken in ieder geval aan dezelfde weg al aan drie verschillende adressen .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Met vriendelijke groet, Ziko
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Wat is stro precies? Hooi is gedroogd gras, maar wat is stro?
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Wikipedia bevestigt wat ik al vermoedde:
groetjesWat iemand op Wikipedia schreef : Stro bestaat uit de droge bloeistengels van graanplanten. Bij het maaidorsen van graan blijven de plantenstengels met de uitgedorste aren achter op het land. Deze worden tot grote ronde balen opgerold of tot rechthoekige strobalen (stropakken) samengeperst. Ook wordt meer en meer stro ondergeploegd. Hooi is gedroogd gras.
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Maar bij m'n zus, in France, was het in de afgelopen 22 jaar nog niet zo goed geweest.
Die heeft dan ook dit jaar al een paar trailers verkocht naar NL.
Er zijn ook jaren geweest dat het stro aan het einde van de winter op was.
Dus vraag en aanbod is van alle tijden, en een oud gezegde zegt dat het altijd dezelfde boeren zijn die hooi/stro te kort komen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ken tot nu toe alleen maar vlas, diverse soorten stro, zaagsel, maar van mot nog nooit gehoord.
En met vlas blijft de stal ook netjes , paard mest meestal op de zelfde plek , dus alleen de mestballen er uit en de natte (vlas wordt rood als het goed nat is van de urine)vlasplek weghalen.
Ken wel die beestjes die in kledingkasten soms zitten en die ook mot heten , maar die krijg ik niet per zoveel in de paardenstal netje op de vloer