Lassaparaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2011 17:39 #1331895
door V700 register
Robert.
Beantwoord door V700 register in topic Ja!
Dat klopt! Had ik niet vermeld, maar mijn TIG lasapparaat heeft ook een puls instelling. Inderdaad, dat moet je wel hebben anders werkt het niet lekker, of beter: vrijwel niet. Met die puls instelling blijf je een goed klein smeltbad met dunne plaat houden dat zich "vanzelf in stand houdt of ververst zonder doorheen de plaat te branden". Weet niet goed hoe het te beschrijven maar daar lijkt het op.struis schreef : TIG, is leuk, materiaal moet wel schoon zijn, zonder TIG-puls functie is het redelijk moeilijk.
Robert.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2011 18:12 #1331897
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Slak-hamer
Ook wel " bik-hamer " .
Behalve de slak eraf hameren, is de belangrijkste functie van het tikken op de las, de krimp spanningen op te heffen.
Ik timmer ook wel op Mig en Tig lassen, of direct met grof geschut staal-stralen (= nog beter)
Behalve de slak eraf hameren, is de belangrijkste functie van het tikken op de las, de krimp spanningen op te heffen.
Ik timmer ook wel op Mig en Tig lassen, of direct met grof geschut staal-stralen (= nog beter)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2011 21:06 #1332007
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic TIG
Hallo Volvisti
Voordeel van TIG: Je kunt er ook aluminium mee lassen.
Nadeel van TIG: Ieder stukje niet afgedekte huid wordt aan zoveel UV-licht blootgesteld, dat je gegarandeerd binnen de kortste keren verveld. En het stinkt naar zonnehemel. De lucht die vrijkomt bij het lassen (er wordt ozon gevormd) dus, niet je huid.
groetjes
Mathy
Voordeel van TIG: Je kunt er ook aluminium mee lassen.
Nadeel van TIG: Ieder stukje niet afgedekte huid wordt aan zoveel UV-licht blootgesteld, dat je gegarandeerd binnen de kortste keren verveld. En het stinkt naar zonnehemel. De lucht die vrijkomt bij het lassen (er wordt ozon gevormd) dus, niet je huid.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam