Lassaparaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu heb ik een electrode lasser staan maar hier kan je geen Volvo mee lassen omdat je er dan door heen gaat
Nu heb ik op internet eel leuk apparaat gevonden een Mig mag CO2 het is een klein aparaatje met een maximaale 115ampere stoomsterkte
Nu is de vraag is dat genoeg of heb ik een zwaarder aparaat nodig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met 115 A kun je makkelijk plaatwerk lassen, maar kijk even hoeveel instelmogelijkheden van lasspanning en draadvoersnelheid je op dat apparaatje hebt.
Verder is het zo dat bij zo'n licht appaaraatje de lasspanning vaak niet heel constant is. Dit is om plaatwerk te lassen wel belangrijk.
Je kunt ook hier informeren wat laswerk kost, want plaatwerk lassen is niet iets wat je snel goed leert te doen.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De meeste goedkope MIG/MAG halfautomaten hebben geen eens een smoerspoel.... Echt waar! Het laswerk is daarmee beslist niet netjes en spettert enorm. Beste ben je nog af met een goedkoop tweedehands lasapparaat van een goed merk, of een nieuwe waar je al sowieso zo'n 700Euro voor betaalt. Maar dan mag je wel wat verwachten. Voordat je hem koopt, maak het apparaat open en kijk of er een dikke smoorspoel inzit. Zo niet, laten staan! Niet eens meer over praten! Het laswerk is dan prutswerk.wp001 schreef : De smoorspoelwerking van de machine is bij die afstellingen ook erg belangrijk.
Andere mogelijkheid (de lange weg) koop een TIG lasapparaaat. Hiermee kun je heel netjes dunne plaat lassen. Om het TIG lassen onder de knie te krijgen vergt wel meer (lees heel veel meer) tijd dan MIG/MAG. Maar als je het eenmaal door hebt is het werkelijk een geweldig lasapparaat. Nieuwe en toch goede goede TIG las apparaten koop je vanaf 600 Euro.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vind TIG wel een fijner lasproces maar voor plaatwerk van auto's toch wat lastig/onhandig. De minste hoeveelheid vervuiling en je krijgt problemen. Wel best wat gaatjes in vloeren etc met TIG dichtgelast maar nu ik nog een MIG apparaat er bij heb gebruik ik dat eigenlijk altijd voor werk aan de auto.robertm schreef :
De meeste goedkope MIG/MAG halfautomaten hebben geen eens een smoerspoel.... Echt waar! Het laswerk is daarmee beslist niet netjes en spettert enorm. Beste ben je nog af met een goedkoop tweedehands lasapparaat van een goed merk, of een nieuwe waar je al sowieso zo'n 700Euro voor betaalt. Maar dan mag je wel wat verwachten. Voordat je hem koopt, maak het apparaat open en kijk of er een dikke smoorspoel inzit. Zo niet, laten staan! Niet eens meer over praten! Het laswerk is dan prutswerk.wp001 schreef : De smoorspoelwerking van de machine is bij die afstellingen ook erg belangrijk.
Andere mogelijkheid (de lange weg) koop een TIG lasapparaaat. Hiermee kun je heel netjes dunne plaat lassen. Om het TIG lassen onder de knie te krijgen vergt wel meer (lees heel veel meer) tijd dan MIG/MAG. Maar als je het eenmaal door hebt is het werkelijk een geweldig lasapparaat. Nieuwe en toch goede goede TIG las apparaten koop je vanaf 600 Euro.
Robert
Iemand die ik ken gebruikt TIG wel voor reparatiewerk aan zichtdelen, dan met hele lage stroom, hoge snelheid en als toevoegmateriaal 0,8 mm MIG draad. Echt heel mooi resultaat dat nog goed te vervormen is ipv de harde naad bij MIG. Super vlakke lasnaad en zo wat geen alijpen nodig nadien, wel wat vuller maar ook niet veel. Het kan dus wel maar dat is iets dat je niet zomaar doet als je al kunt TIG lassen.
- André Struis
- Nieuw lid
-
DWZ zelden een aan-een gesloten rups komt zelden voor, daar is het materiaal vaak te dun voor.
Gek genoeg gebruik ik voor auto plaatwerk meestaal m'n goedkoopste lasapparaat, een Cebora 180 Amp met 0,8 mm draad.
Die staat dan op Ca. 90 Amp ingesteld, een en ander is ook afhankelijk van de draad-snelheid
Ik heb er 8, dus keuze genoeg.
TIG, is leuk, materiaal moet wel schoon zijn, zonder TIG-puls functie is het redelijk moeilijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
www.lassenvoorweinig.nl Kijk dan voornamelijk even bij de MIGmachientjes en specifiek de SPARK160.
Fijn apparaatje en zeer geschikt om plaatwerk mee te lassen (heb 'm hier zelf ook staan).
Enigste nadeel, maar voor een gemiddelde hobbyist absoluut niet erg, is dat er geen eurostekker aanzit (aan de toorts). Ik heb deze er dus later zelf aangezet en een langere toorts kunnen gebruiken.
Mathijs geeft een goede service en garantie, is absoluut niet mis mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-