Engelse Volvo kopen, naar Nederland rijden en daar demonteren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 12:55 #1329708 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic JDM
Wat ben je ineens in de Jap-style heer 86?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 15:02 #1329716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt!
Bedankt voor alle reactie's. Ik woon inderdaad al (dik een jaar) in Engeland. Volgend/komend jaar studeer ik af. Heel veel tijd om iets te regelen naast mijn studie heb ik dus niet.
Bedankt voor 't aanbod van de auto's naar NL rijden. Een vrachtwagen regelen en dergelijke lijkt me sowieso lastig, geen idee waar ik dat kan doen, want heb zelf geen groot rijbweijs en geen idee wat dat kost bovendien?
Een idee van de prijzen: een V90 tussen de 1000 (1150 Euries) en 2000 pond (2300 Euries), 960 tussen 500 (600 Euries) en 2000 pond (2300 Euries, voor 2e neus), de duurste die ik nu kan vinden is een 6 duur limo '97er voor 2500 (2900 Euries). Tussen de 500 (600 Euro) en 1300 (1500 Euro) voor 940's. De laatste serie lijkt me inderdaad goedkoper in Nederland, de V90 slopen voor onderdelen lijkt me een wat realistischer idee.
Het idee:Ik wil dus een auto kopen als ik een keertje tussendoor naar NL kan komen, die naar NL rijden en daar laten demonteren. Niet om hier rond te rijden, dat doe ik toch niet (hele dag op de uni). Ik denk dat de zaak lucratiever is als ik onderdelen verkoop in plaats van complete rechtsgestuurde (!) auto's in NL aan de man trachten te brengen. Als ik in NL ben kom ik bovendien voor familiebezoek en niet om een week auto's te gaan demonteren; een partner-in-crime zou zeer welkom zijn!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 15:31 #1329719 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oostenrijk
Dat 5-daags kenteken staat mij altijd een beetje tegen.
Dan zou ik eerder voor een oostenrijks exportkenteken gaan, wat 21 dagen is en een paar tientjes meer kost. Dan kun je er nog mee rondrijden als je hier in NL op familiebezoek bent or whatevah.
Partner-in-crime; wil je best helpen met demonteren van een auto en het eventuele opsturen van onderdelen. Echter ben ik (ook student) niet in de gelegenheid om je auto onderdak te bieden o.i.d.
Tenslotte, het hele project zou mij niet trekken als ik niet zelf eenzelfde auto zou hebben. Veel winst zul je er niet mee maken schat ik in.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 15:47 #1329720 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom
Waarom staat een 5-daags kenteken je tegen ?Je mag in NL toch niet rondrijden een in auto op buitenlands kenteken.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 15:52 #1329721 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Klein
Hallo Niels
Wytze vergeet erbij te vertellen, dat hij een tijdje auto's uit Engeland hierheen heeft gehaald om te slopen.  Het voordeel dat jij t.o.v. Wytze hebt, is dat je al in Engeland bent.  Maar of dat financieel veel verschil maakt, kan ik je niet zeggen.
Mocht je een S90/V90 hierheen halen, dan wil ik de luidsprekers uit de B-stijl wel hebben.  Eventueel met bekleding, indien bekleding grijs (zwart is niet te krijgen bij de 90 dacht ik).  Speakers liefst grijs of zwart.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 15:55 #1329722 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 21 dagen
Omdat je voor een paar tientjes extra dus een 21 daags kenteken kunt krijgen.
Engelsmannen mogen daar wel in rijden;) En jij als hollander mag dat ook want je kunt daar ontheffing voor aanvragen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 18:50 #1329744 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zeg ik!
Geld verdienen? Jappen naar NL halen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 18:54 #1329747 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Paar Skyline's, Supra's,
Paar Skyline's, Supra's, Silvia's, jep zie ik wel wat in.En om nog meer mee te nemen.. heb zelf ook CE zoals v0lv0Freak...En Jelmar weet vast wel een plekje om ze even neer te zetten. ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 21:10 #1329766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je kan er zoals Pirelli al
je kan er zoals Pirelli al zei zo mee naar husi rijden
MOT en verzekering
nummerplaat blijft bij voertuig daar
heb zo al een landcruiser uit Rugby hierheen gereden en een Porsche 944 uit Glasgow
is wel naar België maar onderweg ben ik evengoed verzekerd als ik naa rBelgië of naa rNederland rijd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2011 03:05 #1330099 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nogmaals dank!
Bedankt voor alle reactie's wederom. Echt fijn dat jullie toch wel behoorlijk massaal reageren.
Ik heb helaas geen tijd om er een echte handel van te maken, studie (ik woon overigens in London dus genoeg auto's daar te koop...) heeft voorrang, en ik moet eerlijk zeggen dat ik de suggestie van rappe Jappen niet zo zie zitten omdat ik er geen verstand van heb en de kennis hier op 't forum over de diverse Volvo serie's wel aanwezig is. Bovendien is de Japanse racer een ander type auto, gereden door andere mensen en dus een ander type handel. Ik voel me eerder thuis in Volvo handel en af en toe een Volvo naar Nederland sturen.
Voor wat betreft jullie ervaringen met auto's kopen in Engeland: kan ik die auto verzekeren voor de rit UK-NL bij (mijn/een) Nederlandse autoverzekeraar voor een dag of twee, drie voor de trip en het afleveren op 't demontage adres in Nederland of moet ik in de UK een verzekering afsluiten?
En: is het kenteken schrappen een complexe aangelegenheid? Gewoon om me een idee te geven van hoe ik zoiets doe, soortement van stappenplan.

Moderators: Jerry Stam