Engelse Volvo kopen, naar Nederland rijden en daar demonteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals sommigen van jullie wellicht weten (sinds dat de Jubileum Factor werd verstuurd met mijn column) woon ik in London voor mijn studie. Nu kwam het idee bij me op om hier een Engelse (dus rechts gestuurde) Volvo 700/900 te kopen, die naar Nederland rijden en de auto daar (te laten) demonteren door mensen die de onderdelen kunnen gebruiken voor hun eigen vehicle. De verkoop van die auto in onderdelen zou voor mij een broodnodige financiele studiebijdrage betekenen en voor de leden van deze vereniging gewenste onderdelen.
Maarrrr, geen forum discussie zonder vragen:
-Heeft iemand ervaring met een auto in de UK kopen, deze verzekeren, naar Nederland rijden en vervolgens van kenteken afmelden? Of moet/kan ik een tijdelijke verzekering en kenteken aanvragen/aanschaffen voor de rit naar Nederland en de auto vervolgens afmelden?
-Zijn er mensen die oren naar hebben naar Engelse Volvo onderdelen (voor bijvoorbeeld ene goede bestuurdersstoel, die hier vanzelfsprekend de minder gebruikte bijrijdersstoel is)?
-Ook belangrijk: zijn er mensen die een (werk)plaats ter beschikking zouden willen stellen voor demontage van die Engelse auto, in ruil voor bijvoorbeeld gewenste onderdelen?
-Last but not least: tips 'n tricks, anyone?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
succes en groet
Zappa
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" importkenteken.nl/diensten/tijdelijk-kenteken-5-daags-kenteken "> importkenteken.nl/diensten/tijdelijk-kenteken-5-daags-kenteken
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb 2 jaar terug een 760 limousine in Pickering gekocht via E-bay.
Mijn verzekering had geen enkel probleem, alleen een chassisnummer en geldige MOT benodigd.
Met de boot en taxi naar Pickering en rijden maar.
Theoretisch mag je in Nederland niet met buitenlands kenteken rijden. Met een UK adres is dat natuurlijk geen enkel probleem.
Verder is de kans dat de douane je aanhoud wel heel klein.
Daarna heeft de RDW een Nederlands kenteken gegeven, voor euro 96
Tot slot nieuwe koplampen en APK.
Hele proces was 10 dagen.
Als je echter voor sloop gaat dan is de suggestie om er 2 of 3 op een trailer te zetten wel een hele goede.
groet
Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Lijkt me een ambitieus plan.
De auto's zijn in Nederland momenteel niet zo duur, dus hier iets kopen en demonteren zou ook nog te doen zijn. Zijn de engelse Volvo's dan zo goedkoop dat er een redelijk prijsverschil is met de nederlandse auto die het waard zouden maken om de hele actie op poten te zetten ?
Om maar eens "origineel" af te sluiten, just my 50 cents
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem V. schreef : De auto's zijn in Nederland momenteel niet zo duur, dus hier iets kopen en demonteren zou ook nog te doen zijn. Zijn de engelse Volvo's dan zo goedkoop dat er een redelijk prijsverschil is met de nederlandse auto die het waard zouden maken om de hele actie op poten te zetten ?
In Engeland zijn rijdende luxe 760's en 960's net zo goedkoop als een kale 740 hier
Van de 300 serie weet ik bijvoorbeeld dat stuurbekrachtiging en airco op een 360 daar heel vaak voorkomt, terwijl dat hier zo goed als niet geleverd is. En dan kosten ze nog eens de helft van hier... Wat ik van de 700 tot nu toe heb gezien op ebay klopt het ook wel dat ze daar een stuk goedkoper zijn voor dezelfde luxe.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
De prijzen van 97 en 98'ers zijn hier zelfs al bijna lager.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben je al in Engeland of nog niet? want je kan daar ook gewoon naar een politie bureau toe lopen en vragen hoe het nou zit dat je als gast student in engeland een auto koopt en er dan mee gaat rijden.In engeland hebben ze ook een europees transport kenteken of je neemt een gok door na je studie zo naar NL te rijden.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-