Carburant Euro SP95 - E10 in Frankrijk, en nu?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2011 09:20 #1327655
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stichting de zonnebloem
Mathy,
die Ethanol wordt gemaakt van zonnebloempitten of koolzaad.
Nou is dat niet iedereens favoriete voedsel, maar het is wel voedsel.
Het is ook best efficient, want Indien ze het gehele seizoen worden verbouwd, kunnen grote zonnebloemen bij de oogst meer dan 1121 kilogram per hectare opleveren.
Aan de andere kant :het is niet aan te bevelen om zonnebloemen vaker dan een keer in de drie of vier jaren in hetzelfde gebied te laten opkomen.
En als je er dan over nadenkt: blijft het raar planten verbouwen om te zetten in autobrandstof. Die grond kun je ook inzetten om ander voedsel te verbouwen. Dan hoeft er minder regenwoud worden gekapt, of kan je Afrika van de honger afhelpen.
Ik weet dat laatste is een beetje kort door de bocht, maar toch...
die Ethanol wordt gemaakt van zonnebloempitten of koolzaad.
Nou is dat niet iedereens favoriete voedsel, maar het is wel voedsel.
Het is ook best efficient, want Indien ze het gehele seizoen worden verbouwd, kunnen grote zonnebloemen bij de oogst meer dan 1121 kilogram per hectare opleveren.
Aan de andere kant :het is niet aan te bevelen om zonnebloemen vaker dan een keer in de drie of vier jaren in hetzelfde gebied te laten opkomen.
En als je er dan over nadenkt: blijft het raar planten verbouwen om te zetten in autobrandstof. Die grond kun je ook inzetten om ander voedsel te verbouwen. Dan hoeft er minder regenwoud worden gekapt, of kan je Afrika van de honger afhelpen.
Ik weet dat laatste is een beetje kort door de bocht, maar toch...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2011 13:03 #1327673
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volvo's na '76 GEEN LAST
De laatste tijd veel over die ethanol gelezen, het is inderdaad zo dat Volvo's vóór '76 hier last van hebben. Zeg maar vanaf de 244 en later, dus alle 700 en 900 modellen hebben er geen last van. Bij de oudere modellen wordt ook benzine pomp en andere metalen aangetast. Last but not least is het nóg instabieler dan RON95.
Je kunt dit snel uitelkaar vallen opvangen door een loodvervang met stabilisator toe te voegen om niet alles te laten vergummiën en verstoppen.
Zoals de anderen beschrijven merk je er dus weinig van bij een Volvo 700/900 van
Je kunt dit snel uitelkaar vallen opvangen door een loodvervang met stabilisator toe te voegen om niet alles te laten vergummiën en verstoppen.
Zoals de anderen beschrijven merk je er dus weinig van bij een Volvo 700/900 van
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2011 23:47 #1327720
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Braak
Hallo Jeroen
Tegelijkertijd krijgen boeren in Europa subsidie, ik meen bij elkaar iets van 3,8 miljard euro, om landbouwgrond braak te laten liggen. Dus waar hebben we het over.
groetjes
Mathy
Tegelijkertijd krijgen boeren in Europa subsidie, ik meen bij elkaar iets van 3,8 miljard euro, om landbouwgrond braak te laten liggen. Dus waar hebben we het over.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2011 10:58 #1327739
door V700 register
Dus Overbodige subsidies afschaffen dan maar?
Beantwoord door V700 register in topic ook wel weer
Ja daar heb je ook wel een punt. hoeveel ha braakliggend landbouwgrond hebben we het dan?Mathy schreef : Hallo Jeroen
groetjes
Mathy
Dus Overbodige subsidies afschaffen dan maar?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2011 14:28 #1327762
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Geen idee
Hallo Jeroen
Maar een beetje akkerland levert per jaar meen ik iets van 2000-3000 euro opbrengst op, dus tel maar uit.
groetjes
Mathy
Maar een beetje akkerland levert per jaar meen ik iets van 2000-3000 euro opbrengst op, dus tel maar uit.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam