even voorstellen martin 730
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2011 22:21 #1088543
door V700 register
even voorstellen martin 730 is gemaakt door V700 register
Een goeden avond ik zou me even voorstellen ik ben martin woon in het mooie drenthe en liefhebber van de 700serie
heb een 84er 760gle bruin mettalic turbodiesel automaat en een 740 sedan 86er antrassiet mettalic ook turbodiesel 4 overdrive
ben nog opzoek naar rode deurpanelen zwarte mogen ook ,maar voorkeur rood en de bakje?(greephouders) die rechthoekigge bakje,s waar de deuropener inzit
ik hoor het wel
heb een 84er 760gle bruin mettalic turbodiesel automaat en een 740 sedan 86er antrassiet mettalic ook turbodiesel 4 overdrive
ben nog opzoek naar rode deurpanelen zwarte mogen ook ,maar voorkeur rood en de bakje?(greephouders) die rechthoekigge bakje,s waar de deuropener inzit
ik hoor het wel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2011 22:53 #1326732
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welkom
Welkom bij de club Mafkezen,
Rode panelen? wens je veel suc6 met zoeken naar rode panelen die vind je niet makkelijk, mischien dat je dealer nog wat moeite wil doen om er 1 te zoeken via het klasieker magazijn in zweden maar geef je wijnig kans.
Toevallig die auto uit steenwijk die te koop stond? was je me net voor belde die man op om hem te bekijken en toen was hij net verkocht.
Tom.(die gek op de diesels is en ze gelukkig zelf kan afstellen)
Rode panelen? wens je veel suc6 met zoeken naar rode panelen die vind je niet makkelijk, mischien dat je dealer nog wat moeite wil doen om er 1 te zoeken via het klasieker magazijn in zweden maar geef je wijnig kans.
Toevallig die auto uit steenwijk die te koop stond? was je me net voor belde die man op om hem te bekijken en toen was hij net verkocht.
Tom.(die gek op de diesels is en ze gelukkig zelf kan afstellen)
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-08-2011 22:59 #1326735
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Welkom.
Welkom!
Inderdaad een clubje mafkezen hier, maar wel erg gezellig en leuk! iedereen is bereid te helpen, hoe gek de vraag soms ook is.
Trouwens, niet kritisch bedoeld, maar het is wel een erg korte intro...niet wat meer te vertellen? en misschien wat fototjes van je Volvo's? we zijn hier dol op fototjes.
Groeten,Gerben
Inderdaad een clubje mafkezen hier, maar wel erg gezellig en leuk! iedereen is bereid te helpen, hoe gek de vraag soms ook is.
Trouwens, niet kritisch bedoeld, maar het is wel een erg korte intro...niet wat meer te vertellen? en misschien wat fototjes van je Volvo's? we zijn hier dol op fototjes.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2011 13:22 #1326777
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760
Welkom .
Ze zijn populair die Bruine turbo diesels .
In Epe is er ook één, een Estate .Zo ben je jaren de einige in Epe en zo zijn er al 3
Ze zijn populair die Bruine turbo diesels .
In Epe is er ook één, een Estate .Zo ben je jaren de einige in Epe en zo zijn er al 3
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2011 21:53 #1326816
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic steenwijk
ja dat is de 740 uit steenwijk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2011 22:11 #1326817
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volvo 740
ja dat is de 740 uit steenwijk die eerst mij ook was ontsnapt, maar toen bleek dat de zogenaamde koper niet opkwam dagen ben ik er even wezen kijken
test ritje roken roken en nogmeer roken en erg lui niet optemperatuur te krijgen
en geen turbo te horen, moest er een nachtje overslapen en toch de gok
maar genomen, toen ik hem opkwam halen ,bleek de garage dicht,gebeld
hij dacht dat ik ook niet opkwam dagen
naar wat speurwerk eerst de termostaat maar een vervangen(die stond gewoon open)
toen het rotte vacuumslangetje van de dieselpomp naar de vacuumkamer verwijderd
dit scheelde al een hoop rook(zwart) wel leuk bij bumperklevers ha ha
en vorige week de dumpvalve vervangen
nu fluit de turbo en nu gebeurt er tenminste wat
test ritje roken roken en nogmeer roken en erg lui niet optemperatuur te krijgen
en geen turbo te horen, moest er een nachtje overslapen en toch de gok
maar genomen, toen ik hem opkwam halen ,bleek de garage dicht,gebeld
hij dacht dat ik ook niet opkwam dagen
naar wat speurwerk eerst de termostaat maar een vervangen(die stond gewoon open)
toen het rotte vacuumslangetje van de dieselpomp naar de vacuumkamer verwijderd
dit scheelde al een hoop rook(zwart) wel leuk bij bumperklevers ha ha
en vorige week de dumpvalve vervangen
nu fluit de turbo en nu gebeurt er tenminste wat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2011 23:05 #1326822
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijk
Dat dacht ik al wel hahaha,
Idd hij kwam weer te koop te staan(ben toe even niet op MP geweest) en zag hem er weer op staan en dacht meteen bellen maar helaas hahha, ach als hij bij een liefhebber terecht komt heb ik er vrede mee.
Thermostaat is een raar ding bij de diesels, ze kunnen het goed doen maar ook gewoon half open blijven staan(bij een red blok heb ik het nog niet mee gemaakt) als ik dat vacuum slangetje los trek kom ik bijna niet meer van de plek af, dus heb hem er maar weer snel op gezet, moet alleen nu nog even fijn afstellen. maar dat komt wel laat hem nu eerst nog maar af en toe een pluim naar de bumperklevers blazen hahahaha.
Dumpvalve zit er wel op maar niet aan gesloten, vind hem veel soepeler opspoelen naar mijn idee dan hij eerst deedt, BTW als je de panelen er toch af hebt liggen smeer alle beweeg bare delen lekker in het vet, dan merk je een verschil dat wil je niet weten hahaha.
Tom.(die maar eens met je moet afspreken om hem te bekijken)
Idd hij kwam weer te koop te staan(ben toe even niet op MP geweest) en zag hem er weer op staan en dacht meteen bellen maar helaas hahha, ach als hij bij een liefhebber terecht komt heb ik er vrede mee.
Thermostaat is een raar ding bij de diesels, ze kunnen het goed doen maar ook gewoon half open blijven staan(bij een red blok heb ik het nog niet mee gemaakt) als ik dat vacuum slangetje los trek kom ik bijna niet meer van de plek af, dus heb hem er maar weer snel op gezet, moet alleen nu nog even fijn afstellen. maar dat komt wel laat hem nu eerst nog maar af en toe een pluim naar de bumperklevers blazen hahahaha.
Dumpvalve zit er wel op maar niet aan gesloten, vind hem veel soepeler opspoelen naar mijn idee dan hij eerst deedt, BTW als je de panelen er toch af hebt liggen smeer alle beweeg bare delen lekker in het vet, dan merk je een verschil dat wil je niet weten hahaha.
Tom.(die maar eens met je moet afspreken om hem te bekijken)
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-08-2011 00:44 #1326829
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Geen
Zit er EGR op dat Dieseltje van jou? zo ja, gewoon afdoppen, meer vermogen en een stuk minder roken.
Komt ie ook makkelijker mee door de keuring.
Misschien het pompje ook eens opnieuw af laten stellen? (kan Tom (TGTF) hierboven ook erg goed) misschien zit ie er wat naast, wat ook veel roken oplevert.
Thermostaat van de Dieseltjes is inderdaad een vreemd ding en naar mijn mening zit ie ook aan de verkeerde zijde (aan de koude zijde inplaats van aan de warme zijde, zoals op de redblokjes)
Ik heb nog niet gehad dat de thermostaat bleef open staan, tot nu toe heb ik bij de Dieseltjes alleen maar last gehad van thermostaatjes die DIcht bleven staan...binnen 500 meter op temperatuur en al gauw het rode vlak in. Thermostaatje blijft vrolijk dicht hoor.
Komt ook vaak omdat ie aan de koude zijde zit en niet aan de warme zijde zit.
Ik zit al een tijd een oplossing te bedenken om die thermostaat te verplaatsen naar de warme zijde. (slang vanuit kop radiateur in) en de koude zijde gewoon mooi open.
Lijkt me een stuk beter en effectiever en dat is ook het systeem zoals op de redblokjes.
Groeten,Gerben
Komt ie ook makkelijker mee door de keuring.
Misschien het pompje ook eens opnieuw af laten stellen? (kan Tom (TGTF) hierboven ook erg goed) misschien zit ie er wat naast, wat ook veel roken oplevert.
Thermostaat van de Dieseltjes is inderdaad een vreemd ding en naar mijn mening zit ie ook aan de verkeerde zijde (aan de koude zijde inplaats van aan de warme zijde, zoals op de redblokjes)
Ik heb nog niet gehad dat de thermostaat bleef open staan, tot nu toe heb ik bij de Dieseltjes alleen maar last gehad van thermostaatjes die DIcht bleven staan...binnen 500 meter op temperatuur en al gauw het rode vlak in. Thermostaatje blijft vrolijk dicht hoor.
Komt ook vaak omdat ie aan de koude zijde zit en niet aan de warme zijde zit.
Ik zit al een tijd een oplossing te bedenken om die thermostaat te verplaatsen naar de warme zijde. (slang vanuit kop radiateur in) en de koude zijde gewoon mooi open.
Lijkt me een stuk beter en effectiever en dat is ook het systeem zoals op de redblokjes.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2011 22:18 #1327999
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic turbodieseltje
hallo toch maar is afspreken met tom om het motortje beter af te stellen ik wil er toch
het maximale pk,tjes er uit te halen de 740 is een stuk luier dan mmn 760 ook td
oja ik woon in veenhuizen bij assen ik weet niet waar tom woont ?
het maximale pk,tjes er uit te halen de 740 is een stuk luier dan mmn 760 ook td
oja ik woon in veenhuizen bij assen ik weet niet waar tom woont ?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-08-2011 22:33 #1328001
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Tom
Tom woont in Emmeloord.
Misschien ook eens de compressie nameten en/of de stuivers eruit halen en je brandplaatjes inspecteren.
Soms wil de stuiver wel Op het brandplaatje sproeien, inplaats van er doorheen.
Dan verstopt ie zichzelf op gegeven moment: en dan gaat ie inhouden.
Groeten,Gerben
Misschien ook eens de compressie nameten en/of de stuivers eruit halen en je brandplaatjes inspecteren.
Soms wil de stuiver wel Op het brandplaatje sproeien, inplaats van er doorheen.
Dan verstopt ie zichzelf op gegeven moment: en dan gaat ie inhouden.
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam