Foto's gezocht van de 760 Concept, van Coggiola
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2011 20:00 #1325022
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Coggiola & co
Is Coggiola trouwens niet gewoon opgeslokt door Bertone? Of gewoon doodgebloed na de dood van Sergio Coggiola (tenminste: ik neem aan dat 'ie al overleden is)? Als je op Google Maps kijkt zit er nu een ander carrosseriebedrijf op het oude adres, een bedrijfje dat vooral geld verdiend aan spuitwerk en wrapping.
Misschien zou je hen eens kunnen mailen wat er met Coggiola gebeurd is. ;)Wikipedia staat inderdaad bomvol fouten. Evenals andere sites, zo wordt op de Volvo Bertone-site geclaimd dat een prototype voor een 850 coupe door Coggiola gemaakt is en de 780 zou worden, maar volgens The Challenge (goed boek overigens) is dat gewoon Wilsgaard en nog iemand en wordt zelfs in details beschreven welke nieuwe features die auto heeft die later teruggevonden worden op de C70.
Wat betreft de foto's hierboven: in een artikel van het clubblad van het 240-260-register (juni 2010) staan ook de foto's van die Estate hierboven. Daar wordt melding gemaakt dat het om de latere 850 zou gaan. Lijkt er dus op dat het geen 760 is.
Wat voor artikel wordt het trouwens? Voor in een tijdschrift of voor op een website of hoe?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2011 01:50 #1325067
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welles nietus...
De kennis die binnen deze club aanwezig is, is al vaker geroemd, maar het is altijd interresant om te zien dat mensen toch ergens weer informatie vandaan weten te halen.
Hoe dan ook:Dat is min of meer mijn punt in deze discussie. Ik wil niet zeggen dat jij, of een ander, het niet bij het rechte eind hebt, maar iedereen haalt zijn informatie ergens vandaan. Vooral op het wereld wijde web wordt er veel "ge-copy-paste" zonder dat er daadwerkelijk zekerheid over de betrouwbaarheid van de bron bestaat. En die informatie kan natuurlijk ook zonder meer in club magazines terecht komen...
Ik denk dat waarheidsvinding over dergelijke issues derhalve een stevige dobber is en wellicht enkel direct bij de bron (Volvo en Coggoila in dit geval) zekerheid kan worden gehaald. Het is dan ook een beetje jammer dat de een niet meer te vinden is (en wellicht ook echt niet meer bestaat) en de ander niet heel zorgvuldig omgaat met het documenteren en behouden van haar merk-geschiedenis...
Ik schrijf overigens design gerelateerde artikelen voor www.drivr.be en binnenkort verschijnt mijn eerste column voor de Volvo 700 Vereniging in de Factor 700.
Hoe dan ook:Dat is min of meer mijn punt in deze discussie. Ik wil niet zeggen dat jij, of een ander, het niet bij het rechte eind hebt, maar iedereen haalt zijn informatie ergens vandaan. Vooral op het wereld wijde web wordt er veel "ge-copy-paste" zonder dat er daadwerkelijk zekerheid over de betrouwbaarheid van de bron bestaat. En die informatie kan natuurlijk ook zonder meer in club magazines terecht komen...
Ik denk dat waarheidsvinding over dergelijke issues derhalve een stevige dobber is en wellicht enkel direct bij de bron (Volvo en Coggoila in dit geval) zekerheid kan worden gehaald. Het is dan ook een beetje jammer dat de een niet meer te vinden is (en wellicht ook echt niet meer bestaat) en de ander niet heel zorgvuldig omgaat met het documenteren en behouden van haar merk-geschiedenis...
Ik schrijf overigens design gerelateerde artikelen voor www.drivr.be en binnenkort verschijnt mijn eerste column voor de Volvo 700 Vereniging in de Factor 700.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2011 18:49 #1325119
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De club is niet alles...
Bij de club-kennis ben ik anders wel wat fouten tegengekomen.
Bij het schrijven van artikelen of een site zoals Volvotips.nl (voortaan .com kennelijk) is verifiëren echt een must, anders sta je enorm voor schut als er fouten in staan (zoals bij Wikipedia over de 300-serie maar ook andere Volvo-types, tenenkrommend is het zowat). Je zou Volvo Heritage kunnen raadplegen maar ook die hebben het niet altijd bij het rechte eind want ik geloof dat Intovolvo (nu Volvodrive) dat ook vaak gebruikt als bron en in een paar artikelen over de 700 en 200-serie stonden er zelfs wat kleine foutjes in.
Het is dus erg lastig om 't tot de bodem uit te zoeken. :PBen benieuwd naar je eerste column! Dat gaat over de 760-facelift naar 960 neem ik aan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 15:40 #1325202
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar wel veel...
Er zullen zonder meer foutieve aanbevelingen of suggesties worden gedaan hier op het V700V forum. Maar ik ben al een aantal jaren lid van de V700V en waar ik meer op doel is dat je via deze club vaak een en ander toch gedaan -of in mijn geval gevonden- krijgt. De foto's kon ik nergens meer vinden, terwijl ik de originele Coggiola link had opgeslagen. Volvo Press, Swedespeed.com en andere websites ter vergeefs goed afgestruind, via dit forum toch maar weer even gelukt!
Ik denk dat we 100% zekerheid omtrent deze Estate Concept wellicht nooit zullen krijgen. Hoe dan ook; nu in ieder geval wel veilig de afbeeldingen gesaved op mijn harddisk en kunnen gebruiken voor de column!
Mijn eerste column komt in de komende Factor, die draait overigens niet omtrent dit onderwerp. Ik durf niet precies te zeggen wanneer dat exemplaar op de mat valt. Maar de Factor is vrij recentelijk nog uitgebracht dus het zal nog wel even duren.
Ik denk dat we 100% zekerheid omtrent deze Estate Concept wellicht nooit zullen krijgen. Hoe dan ook; nu in ieder geval wel veilig de afbeeldingen gesaved op mijn harddisk en kunnen gebruiken voor de column!
Mijn eerste column komt in de komende Factor, die draait overigens niet omtrent dit onderwerp. Ik durf niet precies te zeggen wanneer dat exemplaar op de mat valt. Maar de Factor is vrij recentelijk nog uitgebracht dus het zal nog wel even duren.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 17:41 #1325215
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic November, December
Hallo Niels
En de volgende uitgave is de jubileumuitgave. Die volgens mij ook al af is. Wordt dus op z'n vroegst eind dit jaar.
groetjes
Mathy
En de volgende uitgave is de jubileumuitgave. Die volgens mij ook al af is. Wordt dus op z'n vroegst eind dit jaar.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2011 13:55 #1325313
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geduld
Ik heb mijn stukje inderdaad al een behoorlijke tijd geleden ingeleverd. Zoals Maarten in de laatste Factor aangeeft moest de komende Factor al af zijn voor het exemplaar wat we recentelijk hebben ontvangen. Dat jubileum exemplaar wordt behoorlijk dik.
Jammer dat ik dit jaar niet op het lustrum kan zijn. Ik vind het altijd nog leuk mijn auto te zien staan als onderdeel van de V700-foto die er toen is gemaakt. Deze verschijnt met enige regelmaat op de startpagina van onze site.
Anyway, nog een maand of vier wachten dus...*
(*iets met geduld en een schone zaak)
Jammer dat ik dit jaar niet op het lustrum kan zijn. Ik vind het altijd nog leuk mijn auto te zien staan als onderdeel van de V700-foto die er toen is gemaakt. Deze verschijnt met enige regelmaat op de startpagina van onze site.
Anyway, nog een maand of vier wachten dus...*
(*iets met geduld en een schone zaak)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2011 13:30 #1325709
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760-stukje
En het 760-stukje komt nog later zeker?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2011 22:45 #1325775
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee hoor
Je hoeft geen 4 maanden te wachten.
Jouw artikel staat in de lustrum Factor en die wordt gepresenteerd op het lustrumfeest bij Volvo Cars in beesd.
Degenen die niet aanwezig zijn krijgen hem in de week na het lustrum thuisbezorgd.
En ja, een extra speciale dikke uitgave van de Factor, een unicum, een LE
Kortom, binnen een maand hebben de meesten hem in huis en degene die hem bij Volvo Cars in ontvangst mogen nemen krijgen er ook nog een extra cadeautje bij.
Maareh, als je die foto's hebt, kun je ze mij in de best mogelijke kwaliteit toesturen a.u.b.
Ik heb ze ook (nog) niet.
Jouw artikel staat in de lustrum Factor en die wordt gepresenteerd op het lustrumfeest bij Volvo Cars in beesd.
Degenen die niet aanwezig zijn krijgen hem in de week na het lustrum thuisbezorgd.
En ja, een extra speciale dikke uitgave van de Factor, een unicum, een LE
Kortom, binnen een maand hebben de meesten hem in huis en degene die hem bij Volvo Cars in ontvangst mogen nemen krijgen er ook nog een extra cadeautje bij.
Maareh, als je die foto's hebt, kun je ze mij in de best mogelijke kwaliteit toesturen a.u.b.
Ik heb ze ook (nog) niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2011 23:22 #1325779
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wayback?
Nooit van de internet Wayback machine gehoord?
<a href=" web.archive.org/web/20090510024855/http://coggiola.com/ " target="_blank"> web.archive.org/web/20090510024855/http://coggiola.com/
Klik ze....
<a href=" web.archive.org/web/20090510024855/http://coggiola.com/ " target="_blank"> web.archive.org/web/20090510024855/http://coggiola.com/
Klik ze....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2011 23:33 #1325780
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic JPG's not archived.
Crap, de afbeeldingen zijn niet gecashed.
Kun je ze geen mail sturen, met de vraag of ze foto volvo1.jpg t/m 11 effe naar je mailen?
Kun je ze geen mail sturen, met de vraag of ze foto volvo1.jpg t/m 11 effe naar je mailen?
Moderators: Jerry Stam